اخبار کل سازمان

ارومیه جز کلانشهرهای برتر در حوزه ارائه خدمات غیرحضوری است/ شیب مطلوب رشد حوزه فناوری اطلاعات در شهرداری ارومیه

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه:

ارومیه جز کلانشهرهای برتر در حوزه ارائه خدمات غیرحضوری است/ شیب مطلوب رشد حوزه فناوری اطلاعات در شهرداری ارومیه

نویسنده: reza shokri/یکشنبه, 21 دی,1399/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، صادق حسین دوستی در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی با توجه به ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری و توسعه سیاست های شهر هوشمند اظهار کرد: موضوع فناوری اطلاعات در تمامی حوزه ها تأثیرگذار بوده و یکی از مهمترین مزایای آن قابلیت حذف مکان و زمان است.

وی افزود: فناوری اطلاعات موجب صرفه جویی چشمگیر در تمامی زمینه ها و حوزه ها می شود و این موضوع بسیار مهم در شرایط فعلی اقتصادی است و کمکی شایان به توسعه شهری می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه مدیریت شهری در ارومیه جز کلانشهرهای پیش رو در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات غیرحضوری است، گفت: شهرداری ارومیه با ارائه 88 خدمت غیرحضوری با شهرهای تهران، مشهد و اصفهان در یک سطح قرار دارد.

حسین دوستی در توصیف مفهوم شهر هوشمند ادامه داد: شهر هوشمند شهری است که منابع در آن به صورت هوشمند و به شیوه ای عادلانه و برگشت پذیر توزیع می شود.

وی تصریح کرد: شهر هوشمند مقصد نبوده بلکه مسیر است و همیشه با توجه به رشد تکنولوژی و نیازهای جامعه در حال رشد، توسعه و گسترش خواهد بود و پایانی برای آن متصور نیستیم.

حسین دوستی یادآور شد: در سال 1396 ارومیه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت کشور به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت اجرای شهر هوشمند انتخاب شده است و این مهم انگیزه ای برای شهرداری ارومیه جهت پیشبرد اهداف و سیاست های این حوزه است و از این رو شیب رشد حوزه فناوری اطلاعات در این شهرداری نسبت به سایر کلانشهرها بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: هر تصمیم هوشمندانه ای پارامتری از شهر هوشمند است و تلاش می کنیم با اجرای سیاست های شهر هوشمند منابع را به درستی توزیع و هزینه ارائه خدمات را کاهش دهیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه اظهار کرد: تمامی دستگاهها و نهادها در راستای اهداف شهر هوشمند مسئولیت دارند و باید پارامترهایی همچون اقتصاد هوشمند، دولت هوشمند، مردم هوشمند، محیط زیست ، سلامت و حمل و نقل هوشمند مدنظر قرار داده شود و عمده ترین وظیفه شهرداری ها در این پارامترها در حوزه حمل و نقل هوشمند است.

حسین دوستی افزود: در حوزه حمل و نقل هوشمند هرچه این حوزه توسعه یابد رفاه و آسایش حداکثری را برای شهروندان در پی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تعامل و همکاری بین ادارات و دستگاهها جهت اجرای سیاست های شهر هوشمند تأکید و ادامه داد: هوشمندانه ترین اتفاقات در محل برخورد دستگاهها و ادارات مختلف با همدیگر است و باید هوشمندی ارتباط بین دستگاهها ایجاد و اطلاعات موجود همپوشانی شود.

حسین دوستی با به آسیب شناسی مباحث شهر هوشمند گفت: از مهمترین موانع پیاده سازی سیاست های شهر هوشمند عدم هماهنگی بین دستگاههای اجرایی است و باید در این راستا کارگروه استانی تشکیل و شاخص های شهر هوشمند و وظایف دستگاهها مشخص و ابلاغ شود.

وی با اشاره به توسعه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری توسط شهرداری ارومیه جهت رفاه و آسایش شهروندان تصریح کرد: برای پاسخگویی به استعلامات شهرسازی در مناطق یک و پنج نیازی به حضوری شهروندان نیست و علاوه بر این 88 خدمت غیرحضوری نیز در سایت khedmat.urmia.ir در دسترس است.

حسین دوستی ضمن تأکید بر اینکه در حال توسعه خدمات غیرحضوری در سطح شهرداری هستیم، اظهار کرد: با دقت هرچه تمام شهرهای هوشمند پیشرو در جهان و همچنین سایر کلانشهرهای کشور مطالعه، ارزیابی و بررسی می کنیم و با تجمیع اطلاعات به کارگروه استانی تحویل خواهیم داد تا تمامی ادارات و دستگاهها با برنامه واحدی در این حوزه پیش بروند.

وی رمز موفقیت شهر هوشمند را همکاری و تعامل دستگاهها و مردم عنوان کرد و ادامه داد: باید مردم را ترغیب کنیم که از خدمات غیرحضوری استفاده کنند و خودمان نیز با توجه به این موضوع ایرادات احتمالی را رفع و ارتقاء خدمات را در برنامه قرار دهیم.

حسین دوستی یادآور شد: همه ساله در ایام پایانی سال شاهد افزایش محسوس مراجعات مردمی به شهرداری هستیم و با توجه به شیوع کرونا طی امسال و ضرورت حفظ سلامتی جامعه از شهروندان دعوت می کنیم تا حد امکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان همچنین می خواهیم چنانچه پرونده ای دارند و نیاز به مراجعه حضوری است از هم اکنون اقدام کرده و به چند روز پایانی امسال نگه ندارند تا شاهد رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده و کمکی شایان به کاهش شیوع کرونا کنیم.

تعداد نمایش ها (1053)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان