اخبار کل سازمان

فیبرنوری شهری جز پروژه های افتخارآمیز برای ارومیه است/ کیفیت بسیار بالای فیبرنوری شهری در ارومیه در مقایسه با تهران

مدیرعامل ایرانسل:

فیبرنوری شهری جز پروژه های افتخارآمیز برای ارومیه است/ کیفیت بسیار بالای فیبرنوری شهری در ارومیه در مقایسه با تهران

نویسنده: reza shokri/چهارشنبه, 05 خرداد,1400/دسته ها: اخبار, خرداد

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، بیژن عباسی در مراسم رونمایی از پروژه فاخر فیبرنوری شهرداری ارومیه که با مشارکت ایرانسل به بهره برداری رسید، اظهار کرد: امروز یکی از سرویس های روز مورد استفاده در فناوری های جدید به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از تصمیمات درست، اساسی و اصولی در شهر ارومیه طی سالیان گذشته همت برای راه اندازی فیبرشهری است که شاهد رونمایی از آن هستیم.

مدیرعامل ایرانسل گفت: امروز بیش از 72 کیلومتر فیبرنوری جدید اجرایی شده و زیرساخت اساسی و اصولی برای توسعه سرویس های دیجیتال و فناوری اطلاعات فراهم است.

عباسی ادامه داد: این پروژه جز پروژه های افتخارآمیز برای شهر ارومیه است و بسیاری از کلانشهرها اخیراً و به تازگی به فکر راه اندازی آن افتاده اند، درحالی که در ارومیه شاهد بهره برداری اش هستیم.

وی تصریح کرد: در فرآیند اجرای پروژه همکاری بسیار نزدیکی بین شهرداری و ایرانسل شکل گرفت تا با سرعت قابل قبولی شاهد پیشرفت روند اجرایی پروژه باشیم و در نهایت با کیفیت خیلی مناسب و در مدت زمان کم به مرحله رونمایی برسد.

عباسی تصریح کرد: ایرانسل نزدیک به 250 میلیاردتومان در شهر ارومیه سرمایه گذاری کرده که 60 میلیاردتومان آن مربوط به فیبرنوری شهرداری است و برای امسال نیز پیش بینی کرده ایم که 65 میلیاردتومان برای توسعه سایت های جدید سرمایه گذاری می کنیم.

وی افزود: ترافیک شبکه در شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی بسیار بالا رفته و مصرف مردم نیز به طور بسیار محسوسی افزایش یافته و از همین جهت برای توسعه زیرساخت های ارتباطی سرمایه گذاری لازم انجام می گیرد.

عباسی اظهار کرد: سهم اقتصاد دیجیتال در کل اقتصاد کشور روز به روز افزایش می یابد و در ایران 6.5 درصد کل اقتصاد مربوط به این حوزه است اما اثرگذاری آن نسبت به سایر مولفه های اقتصاد بیش از دو و نیم برابر است.

وی تصریح کرد: اگر 20 درصد در زیرساخت افزایش سرمایه گذاری را داشته باشیم بیش از یک درصد درآمد ناخالص ملی افزایش می یابد و توسعه اقتصاد دیجیتال تضمین کننده توسعه منطقه و شهرمان است و یکی از پروژه های بسیار مهم در این راستا فیبرنوری است.

عباسی یادآور شد: بسیاری از سرویس ها و خدمات در شبکه فیبرنوری قابل ارائه است و توسعه کسب و کارها را شاهد خواهیم بود و دسترسی همگان به شبکه ملی اطلاعات و شبکه جهانی اطلاعات با سرعت بسیار بالا امکانپذیر می شود.

وی گفت: فیبرنوری یکی از مهمترین مولفه های زیرساختی برای توسعه شهرهوشمند است و درآینده فازهای تکمیلی و توسعه ای آن را در صورت رسیدن به تفاهم با شهرداری و شورای شهر ادامه خواهیم داد.

عباسی تصریح کرد: زیرساخت فیبرنوری شهری که امروز در ارومیه ایجاد شده در مقایسه با زیرساخت ایجاد شده در تهران به مراتب باکیفیت تر و سهل الوصول تر برای ارائه سرویس های لازمه به منازل شهروندان است.

وی یادآور شد: در ارومیه تصمیمی سه سال پیش گرفته شده و امروز شاهد اجرای آن هستیم اما در سایر کلانشهرها متاسفانه تصمیم یکسانی در بدنه اجرایی آن شهرها گرفته نشد و یک عقب افتادگی را در این حوزه شاهد هستیم.

عباسی اظهار کرد: در برنامه داریم تا اینترنت 5G را در ارومیه راه اندازی کنیم وشاهد نسل پنجم اینترنت خواهیم بود و فیبرنوری زیرساخت این مهم است.

وی ادامه داد: امیدوارم همکاریها در توسعه زیرساخت های آذربایجان غربی و شهر ارومیه ادامه داشته باشد تا زمینه خدمات بهتر و با کیفیت تر را برای مردم فراهم کند.

مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: کرونا به خوبی نقش و اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی را برای همگان یادآور شد و در ایام شیوع کرونا مصرف دیتا به دو برابر  افزایش پیدا کرد که پاسخگویی به این حوزه نیازمند توسعه زیرساخت ها است.

تعداد نمایش ها (731)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان