اخبار کل سازمان

سامانه متوفیان رونمایی و فاز دوم سامانه جامع شهدای ارومیه وارد فاز اجرایی شد

طی مراسمی در گلزار شهدا باغ رضوان؛

سامانه متوفیان رونمایی و فاز دوم سامانه جامع شهدای ارومیه وارد فاز اجرایی شد

نویسنده: reza shokri/ﺳﻪشنبه, 23 شهریور,1400/دسته ها: اخبار, شهریور

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، ویژه مراسمی جهت آغاز فاز دوم سامانه جامع شهدا( لاله های بهشتی) ارومیه  و همچنین رونمایی از سامانه متوفیان در محل گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه برگزار شد.

در این مراسم که به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و با همکاری سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری ارومیه برگزار شد، جمعی از مدیران شهری و شهرستانی حضور یافتند.

*یکی از شاخصه های توسعه استفاده از فناوری های نوین است

رییس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری ارومیه به عنوان میزبان، اولین سخنران مراسم بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مومن طی سخنانی اظهار کرد: جهان در حال توسعه است و یکی از شاخصه های توسعه نیز استفاده از فناوری های نوین است و اگر در این زمینه عقب بیفتیم نمی توانیم به توسعه دست یابیم.

وی افزود: از تلاشهای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  که با استفاده از فناوری های نوین در راستای زیارت مجازی اموات مومنین گامهایی برمی دارند، تقدیر و تشکر می کنم.

*از ریاست سازمان فناوری اطلاعات قدردانی می کنم

دومین سخنران مراسم علی جعفری بود. جعفری طی سخنانی اظهار کرد:  مهمترین شاکله نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی متعلق به شهید و شاهد و دوام و بقای انقلاب نیز مربوط به این حوزه است و در این راستا ضروری است ما نیز در جایگاه خود قدمی برای شهدا برداشته و یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه گفت:  از انتظارات شهدا از ما این است که راه و آرمانهای آنها دچار تحریف نشود و یکی از مهمترین اقدامها در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا از ریاست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه قدردانی می کنم.

*همکاران فناوری اطلاعات به فکر ایده های جدید در راستای خدمت به شهدا باشند

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه نیز در این مراسم به عنوان سومین سخنران حضور یافته و گفت: باید از فناوری های نوین برای شناساندن شهدای گرانقدر بهره مند شویم و چه لذتی بالاتر از این که حوزه فناوری اطلاعات شهرداری در خدمت شهدای گرانقدر و خانواده معظم آنها باشد.

صادق حسین دوستی تصریح کرد: از تمامی همکاران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات که در این سازمان مشغول هستند و ذهن بسیار قوی و خلاقانه ای دارند تشکر کرده و تقاضا دارم که همیشه به فکر ارتقا و تکمیل اینگونه حرکات باشند و در آینده نیز قطعاً ایده های جدیدتری را نیز خواهیم دید.

*تور مجازی قبور شهدا نمونه ای از تلاشهای شهرداری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است

ولی مناف زاده هم در این مراسم اظهار کرد:  خدمت به شهدا و خانواده های آنها و ایجاد تورهای مجازی نمونه ای از تلاشهای مدیریت شهری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با اشاره به سامانه متوفیان تصریح کرد: این سامانه بسیار ارزشمند، موجب سهولت جستجو و دسترسی شهروندان به قبور مورد نظر شده و همچنین امکان قرائت فاتحه مجازی و ثبت فاتحه با نام و نام خانوادگی، با توجه به محدودیت های ورود به باغ رضوان در ایام کرونا را به شهروندان می دهد.

*حرکت در مسیر هوشمندسازی جز اولویت های اصلی مدیریت شهری است

سخنگو و رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این مراسم عنوان کرد: حرکت در مسیر هوشمندسازی باید جز اولویت های تمامی حوزه های شهرداری ارومیه بوده و باید به طور جدی در این راستا برنامه ریزی شده و نتیجه گزارش شود.

توماج وحیدافشار گفت: سازمان فاوا اقدامات خوبی را آغاز کرده و روش حل مساله را یافته و از این جهت با تمام توان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را در راستای ایجاد شهر و شهرداری هوشمند حمایت می کنیم تا با بیشترین سرعت ممکن در مسیر هوشمندسازی و توسعه خدمات الکترونیکی که موجب رفاه، آرامش، آسایش، جلب اعتماد شهروندان و رضایتمندی عمومی است حرکت کرده و به هدفگذاری مورد نظر برسیم.

*ضرورت بهره مندی حداکثری از فناوری اطلاعات در ایام شیوع کرونا

حسین پناهی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز جز حاضرین در این مراسم بود. وی طی سخنانی اظهار کرد: در شرایط کرونایی ضروری است که به سمت تورهای مجازی و ایجاد فضاهایی جهت استفاده از فناوری های نوین برویم و ضرورت استفاده حداکثری از این موضوع در این شرایط چندین برابر است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به سامانه جامع شهدای ارومیه تصریح کرد: با توجه به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، قطعا اینگونه اقدامات که در همین راستا است بدون ثواب نبوده و اجر الهی دارد و ان شاء الله خداوند افتخار شهادت را نیز نصیب همه مان بکند.

گفتنی است در پایان مراسم، فاز دوم سامانه جامع شهدای ارومیه آغاز و وارد فاز اجرایی شده و همچنین از سامانه متوفیان که به دو صورت اپلیکیشن با قابلیت دانلود از بازار و همچنین سامانه تحت وب به آدرس https://motavafian.urmia.ir در دسترس شهروندان است، رونمایی شد.

تعداد نمایش ها (826)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان