اخبار کل سازمان

کرونا فرصتی برای تسریع در رسیدن به اهداف شهر هوشمند

قائم مقام شهردار ارومیه عنوان کرد:

کرونا فرصتی برای تسریع در رسیدن به اهداف شهر هوشمند

نویسنده: پشتیبانی/شنبه, 03 آبان,1399/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه


قائم مقام شهردار ارومیه گفت: اخیرا تفاهم نامه همکاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک و کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی امضا شد که از این پس استعلام تمامی نقل و انتقالات در مناطق پنج گانه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، غلامرضا عدل دوست در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به افزایش شیوع کرونا و آمار بالای متوفیان و بستری شدگان بر لزوم رعایت هرچه بیشتر و کامل پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

وی با اشاره به کرونا و ضرورت کاهش حضور مردم در سطح جامعه و همچنین مراجعه شهروندان به شهرداری ارومیه افزود: ما یکسری خدمات غیرحضوری در اختیار شهروندان گذاشته ایم تا آنها بدون مراجعه به واحدهای شهرداری امور خود را از طریق اینترنت پیگیری کنند.

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: شهرداری از مدتها پیش جهت تسهیل در امور و رفاه شهروندان و بر اساس اهداف شهر هوشمند اقدام به ارائه خدمات غیرحضوری را آغاز کرده بود که شیوع کرونا تلاشهای ما برای رسیدن به این اهداف را تسریع بخشیده است.

عدل دوست با اشاره به ارائه خدمات در سایت khedmat.urmia.ir اظهار کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به این سایت و بدون مراجعه به شهرداری خدمات در ۲۲ حوزه مختلف را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی ضمن بیان بارگذاری کلیپ های آموزشی و وجود راهنمای استفاده از خدمات غیرحضوری در سایت مورد اشاره، شهروندان را به بازدید از این سایت و آشنایی با خدمات آن دعوت کرد.

عدل دوست اشاره ای نیز به لیست خدمات ارائه شده داشت و تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل صدور آرم ترافیک، در حوزه ارتباطات ثبت درخواست ها و نامه ها و پیگیری آنلاین آنها، در حوزه سامانه ۱۳۷ ثبت تمامی درخواست ها و شکایات از جمله این خدمات است.

وی ادامه داد:  سامانه سرمایه گذاری برای اطلاع شهروندان و سرمایه گذاران، پرداخت الکترونیکی عوارض کسب و پیشه، نوسازی و خودرو، صدور مجوزهای حفاری، سامانه مناقصه و مزایده نیز در همین سایت در دسترس عموم قرار دارد.

قائم مقام شهردار یادآور شد: اخیرا تفاهم نامه همکاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک و کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی امضا شد که از این پس استعلام تمامی نقل و انتقالات در مناطق پنج گانه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود.

عدل دوست گفت: استعلامات بانک ،ادارات و نقل و انتقال شهرسازی  را نیز به صورت غیرحضوری ارائه داده ایم که فعلا در منطقه پنج شهرداری به صورت پایلوت اجرا می شود و به زودی در تمامی مناطق شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده که به صورت غیرحضوری قابل دسترس است خاطرنشان کرد:  محاسبه تراکم و هزینه عوارض، کمیسیون ماده ۱۰۰، تدوین ضوابط و مقررات طرح تفصیلی، دسترسی به مصوبات شورا، مسائل مربوط به فضای سبز و قطع درختان و اکران تابلوهای تبلیغاتی از جمله مواردی هستند که در جهت تحقق سیاست های شهر هوشمند اجرایی شده است.

قائم مقام شهردار ارومیه مجددا تاکید کرد: شهروندان برای رفاه خود و همچنین حفظ سلامتی شان در ایام کنونی که شیوع گسترده کرونا را شاهد هستیم از مراجعه به شهرداری خودداری و تمامی درخواست ها و امور خود را از طریق سایت khedmat.urmia.ir پیگیری و از اپلیکیشن های طراحی شده در این راستا نیز بهره ببرند.

تعداد نمایش ها (992)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان