اخبار فناوری IT

تبیین اهداف و سیاست های کمیته شهر هوشمند

تبیین اهداف و سیاست های کمیته شهر هوشمند

جلسه ای با عنوان تبیین اهداف و سیاست های کمیته شهر هوشمند در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید

نویسنده: Anonym/شنبه, 01 دی,1397/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
3/0

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری ارومیه جلسه ای با عنوان " تبیین اهداف و سیاست های کمیته شهر هوشمند " با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و با حضور: عادل فتاحی نائب رئیس شورا، رسول اصغرزاده عضو شورا، صادق حسین دوستی معاون برنامه ریزی شهرداری،یاسر اسدپور رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل فناوری اطلاعات استان، خانم لیلا شریفی و آقایان: کوروش مصطفوی، یوسف پاشازاده، سالار فریدپور، اردلان قاسم زاده، توحید ستارپور، فرید احمدی، علی عزت اله زاده، حسن حیدری، جمشید باقرزاده، عرب خدایی، علی خدایی، رسول اکبری، سیامک مختاری، سعید اسلام، حسین حمیدی و داود اسدپور در سالن جلسات مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین بخشایشی رئیس مرکز پژوهشهای شورا برگزار شد.

حسین بخشایشی رئیس مرکز پژوهشها ضمن خوش آمدگویی به مدعوین گفت: فن آوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) به مسئولان این امکان را می دهد تا مستقیماً و بدون واسطه با جامعۀ شهری و زیرساخت های شهر ارتباط داشته باشند و در عین حال که می توانند اتفاقات موجود در شهر را رصد کنند، از عهده چگونگی رشد شهر و نحوۀ بهبودبخشی سطح کیفیت زندگی شهروندان برآیند. وی همچنین ضمن تاکید بر فرهنگسازی برای تحقق شهرهوشمند افزود: وجود جوانان کاربلد و متخصص در حوزه فناوری فرصتی است که باید در شرایط تحریم و فشار بر دانشمندان، اگر به آنان اعتماد کنیم، در کوتاه مدت به موفقیت های بزرگ دست خواهیم یافت.
 

صادق حسین دوستی معاون برنامه ریزی و رئیس کمیته پژوهش شهرداری ضمن انتقاد از موازی کاری سازمانها در حوزه شهر هوشمند گفت: ارزش شهرهوشمند به اشتراک اطلاعات است، اشتراک گذاری اطلاعات درمان بسیاری از دردهای شهر است. "شهر" همیشه امکان هوشمندتر شدن دارد. شهرهوشمند لزوماً شهرIT نیست، فناوری اطلاعات ابزاری برای شهرهوشمند است، نَه تمام آن. برای سهولت استفاده شهروندان، باید اپلیکیشن های شهروندی تجمیع شود. بهتر است کمیته یا دبیرخانه شهرهوشمند نگاه حاکمیتی داشته داشته باشد.

 

رسول اصغرزاده عضو شورای شهر و عضو هیئت امنای مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرهوشمند یا شهرخلاق به عنوان پروژه مارکتینگ است، مشتری و اولویت اول آن شهروندانش است. اطلاع رسانی خدمات بتوانیم از پتانسیل و ظرفیت شهروندان استفاده کنیم. اگر با محوریت مارکتینگ ببینیم. ارومیه از هر جهتی ازجمله: حوزه های فکری، منابع مالی و منابع در اختیار شهرداری شهری ثروتمند است و امید است بهترین استفاده را از آن ببریم.

 

یاسر اسدپور رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و عضو کمیته شهرهوشمند مرکز پژوهشها گفت: فناوری اطلاعات تنها حلقه اتصال همه حوزه های مختلف شهر است. شهر هوشمند ابزاری برای عدالت محور کردن شهر است، جامعه امروز تشنه شفافیت بیش از پیش است. هدف اصلی تهیه مسترپلن برای شهر ارومیه است. بهتر است ادارات و سازمانها از تصدی گری خارج و در جایگاه نظارتی قرار گیرند. بخش خصوصی می تواند بهترین مجری استارت آپ باشد.

 

عادل فتاحی نائب رئیس شورای شهر و عضو هیئت امنای مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه نیز ضمن تشکر از ریاست و کارکنان مرکز پژوهشها، به انتقاد از موازی کاری و هزینه های مازاد پرداخته و گفت: یکی از مشکلات عمده شهرداری عدم تصویب مدیریت واحد شهری و عدم هماهنگی با شرکت های خدمات رسان است. سیستم های هوشمند یکی از ابزار شفافیت و عدالت است، اشتراک گذاری اطلاعات، حرکت با برنامه و از پایین به بالا در کنار آموزش و فرهنگسازی شهروندی در تحقق شهرهوشمند مهم است. نبود زیرساخت ها و مراکز خدماتی ادارات و نهادها، باعث ایجاد سفرهای روزانه درون شهری و مشکلات ترافیکی می گردد.

 

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به لزوم حمایت مادی و معنوی گفت: فروش تراکم قدیمی شده، بهترین حوزه درآمدزایی برای شهرداری، فناوری اطلاعات است. امروزه از یک سوم ظرفیت پهنای باند آذربایجان غربی استفاده می شود. ظرفیت پهنای ورودی و بهره برداری چهار و پنج برابر شده است. حرکت به سمت هوشمندسازی علاوه بر درآمد، صرفه جویی نیز خواهد بود. علاوه بر شهرداری، باید سایر ادارات و ارگانها نیز متحد باشند.

 

در ادامه این جلسه به بحث، تبادل نظر و طرح سوالاتی پیرامون طرح پرداخته و در پایان مقرر شد؛ اعضای کمیته شهر هوشمند مشخص شده و رئیس آن نیز انتخاب شود، برای ایجاد ستاد شهر هوشمند رایزنی هایی با استاندار محترم صورت پذیرد تا همه ارگانها و نهادهای دولتی در ایجاد شهری هوشمند همکاری لازمه را داشته باشند.

تعداد نمایش ها (1970)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان