اخبار کوتاه | اسفند

ضرورت اطلاع رسانی گسترده برای استفاده  از خدمات غیرحضوری/ شهرداری ارومیه در حوزه ارایه خدمات الکترونیکی حائز رتبه دوم کشوری است

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

ضرورت اطلاع رسانی گسترده برای استفاده از خدمات غیرحضوری/ شهرداری ارومیه در حوزه ارایه خدمات الکترونیکی حائز رتبه دوم کشوری است

نویسنده: reza shokri/یکشنبه, 12 بهمن,1399/دسته ها: اخبار, بهمن

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، حسین بخشایشی در آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروند سپاری منطقه پنج شهرداری  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و تبریک دهه مبارک فجر با بیان اینکه ارومیه جزو پنج شهر پایلوت شهر هوشمند کشور است، بیان کرد: از تلاش ها و حمایت های تمامی عوامل راه اندازی سامانه و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه شهر ارومیه جزو معدود شهرهای سطح کشور است که در حوزه آی تی و و شهرداری الکترونیک فعالیت چشمگیری دارد، افزود: شهرداری ارومیه در سطح کشور در حوزه ارایه خدمات الکترونیکی حایز رتبه دوم کشوری است که این در سایه تلاش ارزنده پرسنل مدیریت شهری به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات تحقق یافته است.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری منطقه پنج در حوزه ارائه خدمات غیرحضوری در سطح شهرداری ارومیه پیشگام بوده  و امیدواریم شاهد تسری این نوع از خدمت رسانی در سایر مناطق و سازمان ها نیز باشیم. 

بخشایشی با اعلام اینکه در  حال حاضر پروژه فیبر نوری شهرداری ارومیه برای تحقق سیاست های شهر هوشمند  در سطح شهر  در حال اجرا است، ادامه داد: بیش از 88 خدمت در شهرداری ارومیه به صورت الکترونیکی به شهروندان ارایه و از سایت khedmat.urmia.ir قابل دسترسی است.

وی با اشاره به رونمایی فاز اول  سامانه شهروند سپاری در سطح منطقه پنج اظهار کرد:   امید است این رونمایی مقدمه ای برای راه اندازی سامانه شهروندسپاری در سایر مناطق شهری حداکثر تا پایان سه ماهه اول سال 1400 باشد و از شهرداری می خواهیم که برنامه ریزی های لازمه را در این راستا انجام دهد.

بخشایشی راه اندازی سامانه شهروند سپاری در ایام شیوع کرونا را مغتنم شمرد و ادامه داد: راه اندازی سامانه شهروندسپاری باعث کاهش تجمع شهروندان در مناطق شهرداری و در نتیجه کاهش  شیوع کرونا می شود که موجب ارتقا سلامتی شهروندان است.

به گفته بخشایشی خدمات الکترونیکی باید بیش از پیش توسعه یابد و آموزش های لازم نیز در این خصوص انجام شود تا شهروندان به راحتی از این نوع خدمات بهره مند شوند. 

وی گفت: امید است با توسعه زیر ساخت های شهر هوشمند  روزی برسد که حتی یک نفر از شهروندان هم برای دریافت خدمات به شهرداری مراجعه نکند و خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت کند.

بخشایشی تاکید کرد:  بستر و زیر ساخت دسترسی به خدمات الکترونیکی فراهم شده است اما تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی های  لازم برای بهره مندی از خدمات الکترونیکی صورت گیرد تا شهروندان از این نوع خدمات بیش از پیش بهره مند شوند و در این راستا ضروری است تبلیغ خدمات غیرحضوری شهرداری در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته و تمامی اقدامات حوزه فناوری اطلاعات در فضای مجازی و مطبوعات برای آگاهی تمامی شهروندان اطلاع رسانی شوند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: از مدیران شهرداری می خواهم تا در ایام الله دهه فجر امسال و قبل از اتمام این دهه، مراسم باشکوهی در یکی از سالن های شهر برای رونمایی از تمامی خدمات ارائه شده شهرداری ارومیه در حوزه دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری و با حضور مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی برگزار کنند تا همه به اهمیت و ضرورت اقدامات انجام گرفته پی ببرند.

تعداد نمایش ها (1393)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان