پروژه ها

تحقق بخشی از افق 1404 ارومیه با اجرای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه

  • 14 آذر 1394
  • نویسنده: Anonym
  • تعداد نمایش ها: 4736
  • 0 نظرات
تحقق بخشی از افق 1404 ارومیه با اجرای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، یاسر اسد پور،مدیر عامل سازمان امار و فن آوری اطلاعات شهرداری ارومیه عنوان کرد: سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه بر پایه نسل چهارم شبکه های اشتراک عمومی دوچرخه، که در آن از آخرین تکنولوژی های نرم افزاری تحت شبکه و سیستم های کنترلی بی سیم به کار رفته است، طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه، ایستگاه های دوچرخه بدون محدودیت از لحاظ تعداد و فاصله در سطح شهر پراکنده شده اند، ابراز  داشت:  این سیستم می تواند در یک بستر شبکه ای گسترده به تعداد نامحدودی از کاربران در سطح شهر خدمات رسانی کند.

اسد پور اظهار کرد: ارتباط شبکه ای بیش از 300جایگاه دوچرخه،  استفاده از جدیدترین روش ها و پروتکل های امنیتی، پرداخت الکترونیکی جهت شارژ و تمدید کارت های عضویت و  قابلیت استفاده از کارت های هوشمند شهروندی  از مشخصات فنی پروژه  است.

وی جابجایی سریع و قابل انعطاف برای مسافت های کوتاه، کاهش آلودگی هوا و تامین سلامت فرد و اجتماع و کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش نشر آلاینده های سمی و گازهای گلخانه ای را از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری ارومیه با ببان اینکه 12 ایستگاه  برای فاز اول طرح اشتراک  دوچرخه هوشمند پیش بینی شده است، اعلام کرد: مسیر های ایستگاه دوچرخه میدان انقلاب، شهر چایی ، بلوار عدالت ، خیابان شورا ،  حسنی، ارتش  و مدرس - انقلاب و انقلاب -میدان ولایت فقیه  خواهد بود .

وی  افزود: ایستگاههای دوچرخه هوشمند در بخش اول فاز اول این پروژه تعداد 200 دستگاه دوچرخه خریداری شده که در 12 ایستگاه مستقر خواهند شد و مدیریت و خدمات آن به صورت تمام هوشمند خواهد بود.

مدیر عامل سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری ارومیه نحوه استفاده شهروندان از سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه را در ارائه مدارک جهت ثبت نام در محل های مشخص شده توسط شهرداری ارومیه،  دریافت کارت اشتراک دوچرخه، تحویل گرفتن دوچرخه از ایستگاههای موجود در سطح شهر و تحویل دادن دوچرخه در هر یک از ایستگاهها توصیف کرد.

Print
دسته ها: اخبار
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان