پروژه ها

سامانه یکپارچه ساخت و ساز رونمایی می شود/ آغازی بر پایان تخلفات حوزه ساخت و ساز

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه

  • 13 شهریور 1400
  • نویسنده: reza shokri
  • تعداد نمایش ها: 982
  • 0 نظرات
سامانه یکپارچه ساخت و ساز رونمایی می شود/ آغازی بر پایان تخلفات حوزه ساخت و ساز

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به راه اندازی سامانه ساخت و ساز در آینده ای نزدیک اظهار کرد: این سامانه با هدف پیشگیری جدی و قابل نظارت از تخلفات در حوزه ساخت و ساز و همچنین دسترسی آسان شهروندان و دستگاههای نظارتی به موارد مطرح شده طراحی و ارائه  شده است.

وی افزود: موضوع مذکور یکی از دغدغه های جدی مدیریت شهری و شهروندان است که موجب بروز مشکلات عدیده ای برای آنها نیز شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: با هماهنگی معاونت خدمات شهری و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کار تحلیل و تولید نرم افزار ساخت و ساز از سال 1399 در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شروع شده بود که در نهایت حداکثر طی مدت یک ماه رونمایی و در اختیار مدیریت شهری و شهروندان قرار می گیرد.

اسدپور ادامه داد: این سامانه موجب نظارت الکترونیکی کامل و یکپارچه بر ساخت و سازها و عملکرد مدیریت پیشگیری خواهد شد که با راه اندازی آن واحدهای نظارتی شهرداری اعم از مدیریت بازرسی و حراست به صورت مستمر و آنلاین تخلفات را رصد، رؤیت، پیگیری و رسیدگی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این سامانه به سامانه مدیریت شهری 137 نیز لینک خواهد شد و تمامی گزارشات مردمی در حوزه تخلفات ساخت و ساز و شکایات مربوطه در آن ثبت و قابل پیگیری می شود که در این صورت امکان هیچگونه مسامحه و چشم پوشی بر تخلفات از سوی نیروی انسانی شهرداری نخواهد بود.

اسدپور افزود: همچنین این سامانه با سامانه شهرسازی نیز در ارتباط آنلاین خواهد بود تا با ثبت مجوزهای قانونی در آن سامانه، بتوان در صورت عدم تطبیق بلافاصله حوزه های نظارتی را مطلع کرد که در جریان بوده و اقدام قانونی کنند.

وی تصریح کرد: شیوه کار در این سامانه به این صورت است که پس از دریافت گزارش مردمی که می تواند شامل متن گزارش و شکایت همراه با تصاویر مربوطه باشد، کارشناسان مربوطه به محل اعزام و  پس از استعلام از منطقه ، نظر نهایی خود را اعلام و  در سامانه ثبت می کنند.

اسدپور ادامه داد: پس از ثبت نهایی نظر کارشناسی؛ این موضوع قابل رویت برای دستگاههای نظارتی و شهروندان خواهد بود و دیگر به هیچ عنوان در صورت داشتن تخلف و یا نداشتن مجوزهای مربوطه، امکان ساخت و ساز غیرمجاز برای سودجویان وجود نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: این قابلیت پیش بینی شده که در فاز دوم پروژه از طریق پهپاد تخلفات ساخت و ساز در سطح شهر عکس برداری و روزانه بر روی لایه Gis مربوطه تخلیه شده و بصورت هوشمند تخلفات ساخت ساز را به صفر رساند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: هوشمندسازی در شهرداری و حرکت در مسیر سیاستهای شهر هوشمند عاملی بسیار مهم و بازدارنده در راستای پیشگیری از تخلفات در حوزه های مختلف است که امکان نظارت سیستمی، مستمر و آنلاین را داده و به لحاظ در دسترس بودن و شفافیت فرصت تحرک از سوی متخلفان احتمالی در حوزه های گوناگون گرفته می شود و از طرفی موجب افزایش درآمد شهرداری نیز می شود.

Print
دسته ها: اخبار, شهریور
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان