ارومیه،بلوار شهید رجایی،طبقه فوقانی شهرداری منطقه3

  تلفن: 04433475914  دورنگار: 04433477881

              کدپستی: 5713913553

       پست الکترونیکی : fava@urmia.ir

پروژه 5G در سه ماهه اول سال آینده اجرایی می شود/ رشد و توسعه کسب و کارهای الکترونیکی با افزایش پهنای باند در ارومیه

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

  • 6 اسفند 1399
  • نویسنده: reza shokri
  • تعداد نمایش ها: 1254
  • 0 نظرات
پروژه 5G در سه ماهه اول سال آینده اجرایی می شود/ رشد و توسعه کسب و کارهای الکترونیکی با افزایش پهنای باند در ارومیه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه؛  یاسر اسدپور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و در رابطه با شرح وظایف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: این سازمان یکی از مهمترین سازمانهای شهرداری و ابزارساز مجموعه داخلی شهرداری در حوزه های زیرساختی، نرم افزاری و خدماتی است.
 
وی افزود: ما در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات دو رسالت درون سازمانی و برون سازمانی داریم و در راستای وظایف درون سازمانی باید ابزارهای لازم را در اختیار واحدهای تابعه شهرداری قرار دهیم و از این جهت در یکپارچه سازی دیتا، گزارش های مدیریتی، شفاف سازی و بهینه سازی امور نقش ایفا می کند.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت:  طبق اساسنامه ایجاد پایگاههای داده  GIS و مباحثی در مدیریت های مختلف همانند شناسایی خدمات الکترونیکی قابل ارائه به مردم از وظایف سازمان است.
 
• به دنبال رضایتمندی حداکثری شهروندان از شهرداری هستیم
 
وی رضایت شهروندی را یکی از مهمترین اهداف و اولویت های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد و ادامه داد: در این راستا تلاش می کنیم با ارائه خدمات وسرویس های مختلف و پشتیبانی از آن رضایتمندی حداکثری شهروندان را به دست آوریم.
 
اسدپور بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات سازمان تأکید و عنوان کرد: برخی از خدماتی که ما در شهرداری ارومیه به صورت غیرحضوری ارائه می دهیم در سطح کل شهرداری کلانشهرهای کشور تک و برای اولین بار است.
 
وی اشاره ای نیز به پروژه فاخر فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه نیز داشت و یادآور شد: با اجرای این پروژه و طی تفاهم نامه ای با شرکت سرمایه گذار پروژه،  زیرساخت دیتای 50 سال آینده را تأمین و بی نیاز کرده ایم و در آینده هر سرویسی که اجرا شود پروژه فیبر نوری اختصاصی می تواند آن را پشتیبانی کند.
 
• فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه مشابه پروژه های دوحه قطر و ورشو لهستان
 
اسدپور بیان کرد:  فیبر نوری اختصاصی به عنوان یک پروژه شاخص  به طول 72 کیلومتر طی تفاهم نامه با شرکت سرمایه گذار بدون تخصیص ریالی اعتبار از سوی شهرداری در حال اجرا است .
 
وی اظهار کرد:  40 کیلومتراز فیبر نوری اختصاصی شهرداری زیر بار است و در حال حاضر 32 کیلومتر باقی مانده از 72 کیلومتر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
 
اسدپور تصریح کرد: امید است با اتمام پروژه فیبر نوری رضایت شهروندان را فراهم کنیم و این پروژه با استاندارد 2019 و 2017 جهان اجرا می شود و همزمان شرکت سرمایه گذار، پروژه های مشابه  ارومیه را با مشابهات فنی یکسان در دوحه قطر و ورشو لهستان نیز اجرا می کند.
 
وی ادامه داد: اجرای این پروژه فرصتی را فراهم آورده تا در جهت تحقق شهر هوشمند و تامین زیرساخت های بیشتر در سه ماهه اول 1400 شاهد راه اندازی پروژه 5G در ارومیه باشیم و در این راستا مکاتبات لازم با وزارت  ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفته و از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز حمایت و پشتیبانی می شود.

 • با راه اندازی کامل پروژه فیبر نوری زیرساخت مرکز کنترل ترافیک  فراهم می شود

اسدپور با اشاره به برنامه ریزی جهت راه اندازی مرکز کنترل ترافیک  شهر ارومیه نیز عنوان کرد: با اتمام پروژه فیبر نوری شهرداری،  امکان راه اندازی مرکز کنترل هوشمند ترافیک  میسر می شود و در این خصوص نیز اعلام آمادگی کرده ایم و با نهایی شدن زیر ساخت ها،  دوربین های کنترل سرعت در 42 نقطه شهر ارومیه  نصب می شود و در این راستا محل مرکز کنترل ترافیک شهرداری نیز تعیین و در چهار نقطه نیز پایه های دوربین نصب شده و در هر نقطه 8 عدد دوربین نصب خواهد شد.
 
• پهنای باند کافی در اختیار شهروندان قرار می دهیم
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان اینکه فیبر نوری اختصاصی شهرداری؛  زیرساختی جهت تبادل دیتا بین ارگان های مختلف در شهر را ایجاد  می کند، بیان کرد:  این پروژه منجر به کاهش هزینه ها در مدیریت شهری و صرفه جویی اقتصادی می شود و حتی این امکان وجود دارد در صورت توافق و انعقاد تفاهم نامه این بستر را در اختیار شرکت مخابرات استان نیز قرار دهیم.

اسدپور با بیان اینکه پهنای باند کافی را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد تا کمکی شایان برای رشد و توسعه کسب و کارهای الکترونیکی شود، اظهار کرد: کیفیت خدمات اینترنتی برای شهروندان را به طور کاملا محسوسی افزایش خواهیم داد و آماده ایم زیرساخت های خود در اختیار شرکت های خدمات اینترنتی نیز جهت استفاده آنها و رفاه و آسایش شهروندان قرار دهیم.
 
وی اشاره ای به اینترنت اشیا نیز داشت و  ادامه داد: در آینده نزدیک با فراهم سازی زیر ساخت های لازم، اینترنت اشیاء  با هماهنگی با  حوزه  دانشگاهی ایجاد می شود و این مهم تنها با زیرساخت پایدار به وجود می آید که با پروژه فیبرنوری امکانپذیر خواهد شد.
 
اسدپور به پروژه RTK نیز اشاره ای داشته و  بیان کرد: شهرداری و شرکت های خدمات رسان نیازمند برداشت UTM با دقت زیاد  و زمان کمتر هستند و با این سامانه زمان برداشت پروژه ها بسیار پایین خواهد بود  و این پروژه  جزو افتخارات سازمان و از پروژه فاخر در شمالغرب کشور است که شهرداری ارومیه با مشارکت  شرکت دانش بنیان انجام می دهد و شرکت های خدمات رسان می توانند از این پروژه  شهرداری استفاده کنند  و جز چهار شهرداری کشور هستیم که این موضوع را اجرایی کرده ایم.
 
• بهره مندی از خدمات شهرداری با ثبت نام در پروفایل شهروندی

 
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به پروفایل شهروندی، اظهار کرد: شهروندان با ثبت نام برای این پروفایل بر اساس ارتباط سیستمی با سامانه احراز هویت ثبت احوال،  تمامی خدمات مورد نیاز خود و اپلیکیشن ها را به صورت الکترونیک از آدرس WWW.MY.URMIA.IR دریافت می کنند و در این پروفایل سوابق شهروندی در صورت درخواست خدمات از شهرداری ثبت می شود و با کیفیت ترین سایت از همه لحاظ در همین موضوع در سطح شهرداری های کشور است.
 
وی با بیان اینکه  طی امسال 19 سامانه نرم افزاری  و 6 پروژه زیر ساختی  به شهروندان ارایه شده است ، اظهار کرد:  الکترونیکی کردن مکاتبات به شهرداری،  توسعه سامانه مدیریت شهری 137، سامانه شهروند سپاری شهرداری مناطق یک و پنج به صورت شهروندسپاری و برون سپاری به دفاتر پیشخوان دولت، راه اندازی تور مجازی، سامانه  شهداء جهت دسترسی شهروندان  به اطلاعات شهداء، برون سپاری نقشه گردشگری و ترافیک شهر ارومیه، چتر وای فای شهری،  سامانه شفافیت شهرداری، نرم افزار مدیریت بحران، نرم افزار سامانه  سلامت، نرم افزار مدیریت ماشین آلات شهرداری ، سامانه آموزش الکترونیکی فرهنگسراها، سامانه ایده شهر، سامانه آرشیو الکترونیک ، سامانه کمیسیون حفاری و  سامانه نرم افزار مدیریت پیشگیری از جمله تعدادی از  پروژه های اجرایی و در حال اجرای سازمان جهت برخورداری شهروندان از خدمات شهر هوشمند است.
 
اسدپور در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری سازمان فاوا و با اشاره به تعرفه خدمات الکترونیکی شهرداری افزود: نرخ بهره مندی از خدمات الکترونیکی شهرداری را با مکاتبات و رایزنی های به عمل آمده از 369000 در دفاتر پیشخوان دولت به 200000 ریال کاهش دادیم تا کمکی به شهروندان نیز در این راستا کرده باشیم. 
اسدپور تصریح کرد: تعداد 81 دفتر اسناد رسمی شهر ارومیه را جهت استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری آموزش داده ایم و در کنار این دفاتر اسناد رسمی شهرهای قوشچی، سیلوانا، نوشین شهر و سرو را نیز آموزش داده ایم.

 

اسدپور با بیان اینکه طی چند هفته گذشته پروژه شهروند سپاری شهرداری در سطح منطقه پنج رونمایی شد، بیان کرد:  با راه اندازی این سامانه، مقوله های شهروند سپاری و برون سپاری تحقق می یابد که امر شهروند سپاری به شهروندان واگذار شده و برون سپاری نیز  توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود.
 
وی گفت: شهرداری ارومیه جز اولین شهرداری های سطح کشور جهت اجرای سامانه شهروندسپاری بصورت کامل در سطح تمامی املاک می باشد.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به راه اندازی سامانه شفافیت در شهرداری ارومیه، بیان کرد:  با فراهم سازی زیر ساخت های لازم سامانه شفافیت شهرداری  با همکاری معاونت مالی و اقتصادی شهرداری در آینده نزدیک راه اندازی می شود،  اگرچه شهرداری ارومیه الزام به راه اندازی این سامانه ندارد چرا که در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت این مهم  الزامی است اما  در راستای افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد شهروندان ، این سامانه راه اندازی می شود.

Print
دسته ها: اخبار
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان