اخبار فناوری IT

حرکت به سمت شهر هوشمند گره گشای معضل ترافیک

حرکت به سمت شهر هوشمند گره گشای معضل ترافیک

نویسنده: Anonym/یکشنبه, 25 آذر,1397/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به مقوله ترافیک درشهرها و یکی از موضاعات طرح شده در اجلاس شهرداران آسیایی در ترکیه، اظهار کرد: ترافیک همواره متوجه شهرداران شهرهای کشورهای آسیایی درهمه مجمع ها تا به امروز بوده است و نیاز است طی برنامه های کوتاه مدت این معضل حل شود.

وی با اشاره به کاهش ترافیک در شهر ها، عنوان کرد: کاهش این گونه سفرها فقط با توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد رینگ امکان پذیر نیست و کاهش سفر های غیر ضروری در شهر ها با ایجاد امکاناتی چون حرکت به سمت شهر هوشمند و ارائه خدمات محله محور کاهش می یابد .

شهردار ارومیه با اعلام اینکه ارومیه به عنوان پایلوت شهر هوشمند انتخاب شده است، گفت: در حال حاضر شهرداری ارومیه 23 وظیفه را برعهده دارد که با حرکت به سمت شهر هوشمند و انجام این وظایف بصورت الکترونیک خواهیم توانست تا حد زیاد باعث کاهش ترافیک در شهر شویم.

وی با بیان اینکه انجام دادن خدمات در بستر الکترونیک منجر به کاهش ترافیک می شود، ادامه داد: کاهش ترافیک و حرکت به سمت شهر هوشمند تنها بوسیله مدیریت شهری ارومیه ممکن نیست و باید دستگاه های اجرایی استان نیز خدمات مردم خود را بصورت الکترونیک انجام دهند .

شهردار ارومیه تاکید کرد: حرکت به سمت شهر هوشمند و انجام اموارت به مردم بصورت الکترویک در حدود 90 درصد باعث کاهش ترافیک می شود.

وی با اشاره به کاهش سفر های غیر ضروری و ایجاد زیر ساخت هایی برای تحقق این مهم ، عنوان کرد: مدیریت شهری ارومیه با استفاده از جذب سرمایه گذار تاکنون توانسته در پنج نقطه شهر مجتمع های تجاری چون رزت و اوریاد را ایجاد کند که این مجتمع ها نقش پر رنگی در کاهش ترافیک و کاهش آلودگی به ویژه در هسته مرکزی شهر بر عهده دارد.

تعداد نمایش ها (1639)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان