اخبار فناوری IT

شهر هوشمند زمینه ساز ایجاد درآمد پایدار/ فناوری اطلاعات منجر به کاهش هزینه ها و حفظ محیط زیست می شود

شهر هوشمند زمینه ساز ایجاد درآمد پایدار/ فناوری اطلاعات منجر به کاهش هزینه ها و حفظ محیط زیست می شود

شهردار ارومیه مطرح کرد؛

نویسنده: پشتیبانی/جمعه, 12 مهر,1398/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
4/0

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور در نشست مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور استفاده از فناورین های نوین اطلاعات را یکی از ارکان های مهم مدیریت شهری دانست و بیان کرد:  130 وظیفه بر عهده مدیریت شهری منجر می شود که به سمت شهر هوشمند و ارائه خدمات به شهروندان در قالب فناوری های جدید حرکت کنیم .

وی با اشاره به نشست مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور،  اظهار کرد:  کمیته های تخصصی این گونه نشست ها  باید بازوی مشورتی خوبی برای دبیران کلانشهرها  باشد تا در قالب قانون وارد فاز اجرایی شود اما متاسفانه این مهم در حوزه IT  صورت نگرفته است اگرچه در حوزه مالی و شهرسازی شاهد بروز اقدامات خوبی بوده ایم.

حضرت پور با بیان اینکه شهرداری ها باید به سمت شهر هوشمند حرکت کنند، عنوان کرد:  استفاده از فناوری نوین  اطلاعات منجر به کاهش هزینه ها، کاهش سفر،  کاهش آلایندگی ها و حفظ محیط زیست و کسب درامدهای پایدار شده و در نتیجه رفاه و آسایش شهروندان را رقم می زند .

وی ادامه داد:  یکی از راه های کسب درامدهای پایدار حرکت به سمت شهر هوشمند است اما  چرا نتوانسته ایم در این حوزه به موفقیت های دست یابیم با این که بیشترین امکانات در اختیا شهرداری است و چقدر توانسته ایم مزیت هایی که برای دیگران ایجاد کرده ایم را خودمان نیز بهره ببریم.

شهردار ارومیه یادآور شد:  برگزاری چنین نشست هایی نگاه ما را به سمت استفاده از مزیت ها و در نتیجه کسب  درآمدهای پایدار متوجه می کند و این مستلزم شناخت است و لذا هر سازمانی برای رسیدن به  موفقیت باید شناختی از وضعیت موجود داشته باشد.

 وی با بیان اینکه ارومیه جزو 5  شهر هوشمند کشور انتخاب شده است، اظهار کرد:  اما  این همگرایی کجاست که ما را به سمت هدف هدایت کند و تا زمانی که این مهم اتفاق نیافتده به مانند این است که دو بخش در تقابل هم هستند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه دولت باید به شهرداری های کشور نگاه ویژه داشته باشد ، بیان کرد:  بدون توجه دولت بسیاری  از بستر های تحقق شهر هوشمند تحقق نمی یابد.

وی عنوان کرد:  شهروندان نیاز به فن آوری اطلاعات دارند چرا که به گفته خود شهروندان  استفاده از برخی امکانات در حوزه IT امنیت را برایشان فراهم می کند لذا  نیاز به فن آوری اطلاعات در بطن جامعه  رسوخ کرده است

حضرت پور با یادآوری اینکه نیاز به فن آوری اطلاعات در بطن جامعه  رسوخ کرده است ، اظهار کرد:   باید با ایجاد فن آوری ها  و ساختارهای جدید با همکاری شورای اسلامی شهر جهت رسیدن به شهر هوشمند تلاش کرد و همه تلاش برای این مهم معطوف شده است .

وی با اشاره به اجرای عملیات فیبر نوری در راستای تحقق شهر هوشمند، اظهار کرد:  پروژه فیبر نوری در 65 کیلومتر با اختصاص 24 میلیارد تومان  در سطح شهر ارومیه در حال اجرا است و در حال حاضر 50 درصد عملیات آن اجرایی شده است .

شهردار ارومیه عنوان کرد: با اجرای بستر فیبر نوری در شهر ارومیه به سمت کسب درامدهای پایدار هم حرکت کرده ایم .

وی با بیان اینکه  همه تلاش  ها جهت رسیدن به شهر هوشمند معطوف شده است، عنوان کرد:  تاکنون 70 هزار نفر شهروند ارومیه بصورت مجازی و غیر مجازی آموزش الکترونیکی را فرا گرفته اند اما با این حال به آن افقی که در این حوزه ترسیم کرده ایم هنوز نرسیده ام.

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه ارومیه به عنوان مقصد گردشگری  در 2020 سال مطرح شده است، بیان کرد:   امسال شاهد ورود  174 هزار مسافر و گردشگر خارجی بودیم که نسبت به گذتشته نرخ رشد 100 درصد و اشغال 80 درصد ظرفیت هتل ها را شاهد بودیم

وی با اشاره به توسعه صادرات محصولات کشاورزی ، عنوان کرد:  در حوزه صادرات محصولات کشاورزی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و توانسته ایم 50 هزار تن انگور و  400 هزار تن سیب  را به کشورهای خارجی صادر کنیم .

به گفته شهردار ارومیه تمام اقدامات صورت گرفته مدیریت شهری ارومیه  جهت کسب درآمدهای پایدار و در نتیجه رونق اقتصادی و رفاه و آسایش شهروندان و همچنین برخورداری شهروندان از اقتصاد  پویا که یکی از راهبردهای اساسی  افق 1404 است، می باشد.

وی گفت: در افق 1404 شهر ارومیه تبدیل به یک شهر سبز، سالم، فرهنگی، مجهز به فناوری اطلاعات، حمل و نقل ریلی و  اقتصاد پویا تبدیل می شود، افقی که برای تحقق آن سالانه بودجه هایی  را برای خود اختصاص می دهد

تعداد نمایش ها (1189)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان