آخرین اخبار

سامانه موقعیت یابی آنی (RTK) راه اندازی شد

سامانه موقعیت یابی آنی (RTK) راه اندازی شد

خدمتی نوین از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه

نویسنده: روابط عمومی/چهارشنبه, 13 آذر,1398/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به سامانه موقعیت یابی آنی و یا همان (RTK) اظهار کرد: موقعیت یابی در راستای هوشمندسازی برداشت های مکانی سطح شهر و رسیدن به شاخص های بین المللی و در جهت ارائه خدمات با دقت و سرعت بیشتر در برداشت های مکانی پروژه های عمرانی سطح شهر امری بسیار ضروری است.

وی افزود: در این راستا با استفاده از قابلیت شرکت های دانش بنیان و در راستای اقتصاد مقاومتی با کمترین هزینه پروژه RTK در شهر ارومیه توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: از قابلیتهای این سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) و تعیین موقعیت دقیق در سطح شهر است.


اسدپور یادآور شد: پس از بررسی تمام جوانب و بازدید از نقاط مختلف جهت نصب و راه اندازی این سامانه، تجهیزات مربوطه در محلاز پیش تعیین شده نصب شد.

وی ادامه داد: ایستگاه فعلی نصب شده در پارک حجاب به عنوان یکی از ایستگاههای مورداستفاده پروژ ه RTK شهر ارومیه، جهت استفاده از قابلیتها و مزایای این سامانه در نظر گرفته شده است .

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، خاطرنشان کرد : به منظور استفاده مجموعه واحدهای تابع مختلف شهرداری ارومیه از جمله معاونت شهرسازی، معاونت عمرانی،سازمان عمران، اداره املاک، سازمان سیما ، منظر و فضای سبز، مناطق پنج گانه و سازمان پسماند تمامی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز برای این سامانه تهیه وآماده سرویس دهی است.

اسدپور عنوان کرد: در آینده نزدیک امکان ارایه خدمات به سایر دستگاههای خدمت رسان و اشخاص حقیقی و حقوقی نیز فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این سامانه فراهم کردن امکان برداشت آنی مختصات نقاط در حریم شهر ارومیه با دقت بسیار بالا در موضوعات مرتبط شهری و عمرانی، همچنین استانداردسازی فرایند برداشت اطلاعات مکانی در مجموعه شهرداری است.

تعداد نمایش ها (1642)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان