فعالیت های سازمان

 

فعالیت های سازمان

سازمان فاوا شهرداری ارومیه به عنوان نهاد متولی اجرای پروژه های فناوری اطلاعات در شهرداری نقش هماهنگ کننده ی فرآیندها برای تحقق شهرداری الکترونیکی و شهر الکترونیکی را بر عهده دارد.لذا تحقق این امر ، وجود پیش فرضهایی را ضروری می نماید.به این منظور،سازمان فاوا باید به انجام وظایفی در جهت پیشبرد اهداف مذکور بپردازد که به قرار ذیل است:

 

تشکیل بانک های اطلاعاتی وسیستم های جامع اتوماسیون اداری به منظور جمع آوری ،تدوین،نگهداری وبه روز رسانی واستنتاج کلیه آمارواطلاعات مدیریت شهری وارائه گزارش های توصیفی و تحلیلی مرتبط با برنامه ریزی شهری و شهرداری واطلاع رسانی مفید وموثر.

ایجاد شبکه های داخلی،اطلاع رسانی و فراهم آوردن زمینه های لازم برای توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباط در شهرداری و برقراری ارتباط با سایر ادارات،نهادها وشرکتها و موسسات و....ارائه خدمات آماری و فن آوری اطلاعات.

مکانیزه کردن سیستم های موجود و موردنیاز شهرداری نظیر حقوق ودستمزد وامور پرسنلی،حسابداری،انبار،اموال و..........

تحقیق و پژوهش وکسب آخرین دستاوردهای علمی وتجربی در زمینه فن آوری های جدید در شهرداری.

فراهم آوردن زمینه های لازم برای ایجاد منطقی بین شهرداری ارومیه باسایر شهرداریهای کشور بانظارت وتایید وزارت کشور.

نیازسنجی،امکان سنجی،تجزیه و تحلیل،طراحی ،برنامه نویسی،پیاده سازی،نصب،تست وراه اندازی و پشتیبانی ،آموزش و همچنین مدیریت کلیه سیستم های رایانه ای شهرداری و موسسات،شرکتهای وابسته و تابعه اعم از سخت افزاری شبکه،وب سایت و..........

 اهتمام در امر آموزش علوم وفنون رایانه ای برای کلیه کاربران به طرقی که وزارت کشور اعلام وابلاغ نماید.

راه اندازی و مدیریت سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی(GIS) وبانکهای اطلاعاتی نقشه ای در شهرداری و نرم افزارهای مربوطه.

پشتیبانی همه جانبه کلیه فعالیت ها رایانه ای درشهرداری وایجاد شبکه وپایگاههای اطلاع رسانی مدیریت شهری در جهت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع.

سازمان می تواند با رعایت مقررات مربوطه علاوه بر انجام فعالیت های رایانه ای مربوط به شهرداری در برگزاری نمایشگاه ها،بازارشناسی،بازارسازی وبازاریابی فعالیت داشته باشد تا بتواند بخشی از هزینه های سازمان را تامین نماید.

اهتمام در رعایت کلیه استاندرها و ضوابط مربوط به استفاده از سیستم های مربوط به امور آمار اطلاعات وخدمات کامپیوتری(سخت افزار،نرم افزار،شبکه) که توسط مراجع ذیصلاح تعییین و ازسوی وزارت کشور ابلاغ میگردد.

اهتمام در آموزش علوم آمار واطلاعات و مباحث مرتبط باسیستم های کاربردی کامپیوتری ازطریق ایجاد و برگزاری دوره های آموزش حضوری،مکاتبه ای، دانشگاهی در مقاطع تحصیلی و دوره های زمانی مختلف بارعایت مقررات مربوطه.

تهیه و تولید و ارائه اطلاعات مرتبط با فعالیت های سازمان و شهرداری در جهت هماهنگی با محیط بیرونی سازمان و بهره برداری مقابل و متقابل از دیگر سازمانهای تولیدکننده اطلاعات.

تهیه و تامین وتحویل سخت افزارو نرم افزار باتوجه به سیستم های مورد نیاز واحدهای مختلف شهرداری و سایرسازمان های وابسته وشهرداریهای کشور

توسعه وبهسازی ونگهداری سیستم های کامپیوتری از طریق تشکیل کمیته های تخصصی تحلیلی سیستم دهی و ارائه آنچه جوابگوی نیاز کلیه واحدهای شهرداری باشد.

تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان