اخبار کل سازمان

اختیارات مدیران فاوا شهرداری ها با وظایف آنها مطابقت ندارد/  در خرید تجهیزات مربوط به امنیت اطلاعات شهرداری ها دچار مشکل هستیم/  امنیت سایبری  باید جز اولویت های اصلی شهرداری های کلانشهرها قرار گیرد

در کمیسیون فناوری اطلاعات کلانشهرها مطرح شد؛

اختیارات مدیران فاوا شهرداری ها با وظایف آنها مطابقت ندارد/ در خرید تجهیزات مربوط به امنیت اطلاعات شهرداری ها دچار مشکل هستیم/ امنیت سایبری باید جز اولویت های اصلی شهرداری های کلانشهرها قرار گیرد

نویسنده: reza shokri/چهارشنبه, 08 تیر,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، جلسه یکپارچگی مدیریت شهری با حضور اعضا کمیته یکپارچه سازی مجمع شهرداران کلانشهرها به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

در این جلسه حاضرین به بیان نقطه نظرات کارشناسی خود در خصوص اهمیت در اولویت قرار گرفتن مباحث امنیت سایبری از سوی شهرداران کلانشهرها پرداختند.

در این نشست تخصصی با توجه به حساسیت هایی که در حوزه سایبری در سطح کشور اتفاق افتاده و در آینده نیز افزایش خواهد یافت مطرح شد که اختیارات مدیران فاوا شهرداری ها با وظایف آنها مطابقت ندارد و فاوا شهرداری ها یکی از اساسی ترین وظایفشان ایجاد امنیت شبکه و اطلاعات و پایداری نرم افزارها و سرویس ها در کل شهرداری است ولی اختیاراتش در این سطح نیست.

در این راستا در خصوص تصمیماتی که برای موضوع بسیار مهم امنیت شبکه اطلاعات در شهرداری اتخاذ می کنند آن اختیار و جایگاه را برای اجرایی کردن تدابیر اتخاذ شده را نداشته و سایر مجموعه ها همراهی نمی کنند.

از سویی دیگر طی این نشست تخصصی مطرح شد که شهرها باید در حوزه زیرساخت شبکه و امنیت اطلاعات هزینه کنند تا مشکلات اخیر به وجود آمده امکان تکرار شدن پیدا نکنند.

مدیران حاضر در نشست یکپارچگی مدیریت شهری کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها طی گفتگوهای خود امنیت سایبری را جز اولویت های اصلی کشور عنوان کرده و از این جهت خوستار توجه به حوزه امنیت سایبری شهرداری ها شدند تا در بحث هزینه کرد و تخصیص بودجه در شهرداری ها نیز در اولویت باشد.

در این ویدیوکنفرانس عنوان شد که در شهرداری ها برخی حوزه ها که به چشم دیده می شود و ملموس است حتی اگر در اولویت هم نباشد مورد توجه قرار می گیرند اما تخصیص بودجه به حوزه فناوری و امنیت اطلاعات در اولویت قرار نمی گیرد.

حاضرین خواستار توجه به حوزه فناوری امنیت اطلاعات شدند و عنوان کردند: اگر سرویس های سازمان فاوا دچار اختلال شوند هیچیک از مجموعه های شهرداری  نمی توانند به شهروندان خدمات لازم را ارائه کنند؛ در نتیجه درآمدی هم شهرداری کسب نخواهد کرد و از سویی این وضعیت نارضایتی شهروندان را نیز رقم می زند چون آنها نیز نمی توانند از  سرویس های مختلف مدیریت شهری از جمله در حوزه های شهرسازی، مالی و ... بهره مند شوند در حالی که رضایتمندی شهروندان از شهرداری ها و خدماتی که دریافت می کنند یک اصل مهم و بسیار اساسی در مدیریت شهری است.

در پایان مقرر شد که این موضوع  از طرف دبیرخانه مجمع کلانشهرها در نشست آتی شهرداران کلانشهرها در اولویت بحث و بررسی قرار گیرد.

تعداد نمایش ها (434)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان