اخبار کل سازمان

به دنبال هوشمندسازی و شفاف سازی در ارائه خدمات هستیم/ ارومیه جز اولین شهرهای کشور در اجرای کامل سامانه شهروندسپاری

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه :

به دنبال هوشمندسازی و شفاف سازی در ارائه خدمات هستیم/ ارومیه جز اولین شهرهای کشور در اجرای کامل سامانه شهروندسپاری

نویسنده: reza shokri/یکشنبه, 12 بهمن,1399/دسته ها: اخبار, بهمن

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروند سپاری شهرداری منطقه پنج شهرداری ارومیه اظهار کرد: از حمایت ها و پشتیبانی های شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه که با نظر موافق خواستار توسعه سیاست های شهر هوشمند هستند، قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه ارومیه جز اولین شهرهای کشور در اجرای سامانه شهروندسپاری است، افزود: امروز اتفاق خیلی بزرگی در ارومیه رقم می خورد و برای اولین بار در سطح کشور سامانه شهروندسپاری به صورت کامل اجرا می شود مثلا پیش از این در مشهد و شیراز تنها در بخش کوچکی از حوزه املاک اجرایی شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: امروز در سطح منطقه پنج به صورت کامل استعلامات شهرسازی برون سپاری شده و از طرفی در تمامی دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی آموزش های لازم از سوی سازمان ارائه شده است.

اسدپور ادامه داد: در فاز اول در حوزه استعلامات بانک، نقل و انتقال و ادارات در شهرداری منطقه پنج هم شهروندسپاری و هم برون سپاری انجام گرفته و از این پس تمامی امور به صورت تماماً الکترونیکی انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است بتوانیم تا پایان سال با حمایت های شورای اسلامی شهر و شهرداری در تمامی مناطق پنج گانه سامانه شهروندسپاری را به صورت کامل راه اندازی کنیم و ان شاء الله بتوانیم سال آینده صدور پروانه و مجوز ساخت را نیز برون سپاری کنیم.

اسدپور با اشاره به جزئیات فنی سامانه شهروندسپاری تصریح کرد: این سامانه تحت وب است اما در گوشی های Android و ios  نیز می توان از این سامانه بهره مند شد و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با اشاره به ایجاد پروفایل شهروندی نیز اظهار کرد: پروفایل شهروندی را پیش بینی کرده ایم تا شهروندان هرگونه سوابق و اقدامی که در خصوص استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی انجام می دهند در آن پروفایل ثبت و حتی بعد از مدتها نیز قابل رصد و پیگیری از سوی خودشان باشد و این پروفایل طی یک هفته آینده در خدمت شهروندان قرار می گیرد و کاملاً شفاف است و ما نیز به دنبال هوشمندسازی و شفاف سازی ارائه خدمات در مدیریت شهری هستیم.

اسدپور در رابطه با شفاف سازی خدمات گفت: حتی در بحث صدور پروانه، محاسبه تراکم ، محاسبه عوارض و صدور مجوزها شرایطی را پیش بینی کرده ایم که شهروندان با استفاده از پروفایل شهروندی خودشان بتوانند نسبت به محاسبه و بررسی هزینه ها اقدام کنند.

وی با اشاره به موفقیت در اجرای کامل سامانه شهروندسپاری در شهرداری منطقه پنج تصریح کرد: تاکنون در این منطقه 547 پرونده به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده و از طرفی در طی این مدت تمامی مشکلات و آسیبهای احتمالی احصا و رفع ایراد شده است و هم اکنون سامانه ای تماماً بدون ایراد رونمایی می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: هدف شهر و شهرداری هوشمند مهیا کردن زندگی بهتر و آسایش و رفاه برای شهروندان است و اگر بتوانیم با استفاده از گسترش هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی قدمی در این راستا برداریم موفق عمل کرده ایم.

تعداد نمایش ها (999)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان