اخبار کل سازمان

خدمت رسانی بی وقفه و پایدار به شهروندان با رونمایی از فیبرنوری شهرداری/ از ظرفیت فیبرنوری برای توسعه کسب و کارهای شهر هوشمند استفاده می شود

شهردار ارومیه:

خدمت رسانی بی وقفه و پایدار به شهروندان با رونمایی از فیبرنوری شهرداری/ از ظرفیت فیبرنوری برای توسعه کسب و کارهای شهر هوشمند استفاده می شود

نویسنده: reza shokri/چهارشنبه, 05 خرداد,1400/دسته ها: اخبار, خرداد

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، مجید آقازاده در مراسم رونمایی از پروژه فاخر فیبرنوری شهرداری ارومیه با تقدیر و تشکر از همه افرادی که در برنامه ریزی و اجرای این پروژه نقش داشتند، اظهار کرد: این پروژه اقدام بسیار خوب، مهم و ضروری برای شهرداری است.

وی افزود: این پروژه به طول 72 کیلومتر و با سرمایه گذاری 600 میلیاردریالی به بهره برداری می رسد و باید به سمت تجاری سازی پروژه و کسب درآمد حرکت کرد.

شهردار ارومیه گفت: همکارانم در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی کارهای بسیار خوبی را در راستای تحقق شهرداری هوشمند آغاز کرده اند و تا پایان سال اولویت های این موضوع محقق خواهد شد تا به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم.

آقازاده ادامه داد: یکی از مزایای شهرداری هوشمند سیستمی و هوشمند کردن امور و استعلامات است و این کار موجب افزایش اعتماد مردم به شهرداری می شود.

وی تصریح کرد: در مناطق یک و پنج سامانه شهروندسپاری راه اندازی شده و در هفته دولت مناطق دو، سه و چهار نیز شاهد رونمایی این سامانه خواهند بود و طبق آماری که به دست آمده 68 درصد مراجعات مردمی به شهرداری مناطق با افتتاح این سامانه کاهش می یابد.

آقازاده اظهار کرد: تمامی امور سیستمی می شودو استعلامات حضوری نخواهد بود تا اعتماد مردمی جلب و مبارزه با تخلفات و فسادهای مالی احتمالی به طور جدی پیگیری و محقق شود.

وی عنوان کرد: مهمترین زیرساخت برای تحقق شهر هوشمند فیبرنوری است و شهرداری ارومیه با پیش بینی فیبرنوری اختصاصی بستر لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و سیاست های شهر هوشمند را مهیا کرده است.

آقازاده ادامه داد: جهان امروز به سمت استفاده و بهره مندی از فناوری اطلاعات در همه حوزه ها و بهره مندی از تکنولوژی روز حرکت می کند با توسعه شبکه فیبرنوری در سطح شهر ارومیه در همین راستا گامهای اساسی برای ارائه سرویس های پایدار برداشته شده است.

وی افزود: پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه جز برترین های کشور در سرعت پیاده سازی و همچنین کیفیت در قیاس با پروژه های مشابه است و امروز با اتمام اتصال بیش از ۳۰ نقطه از اماکن و ساختمانهای شهرداری شاهد تحولی مهم در حوزه فناوری اطلاعات این مجموعه هستیم.

آقازاده یادآور شد: کاهش محسوس هزینه ها، گسترش دولت الکترونیک، خدمت رسانی بی وقفه، یکپارچه و پایدار و اتصال بدون محدودیت و با سرعت بالای اماکن مختلف شهرداری از جمله مزایای این پروژه است.

وی درباره دیگر مزایای این پروژه ادامه داد: امکان ارائه اینترنت 5G ، نگاه دانش بنیان و همچنین اقتصادی به حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند، مباحث پدافند غیرعامل و توسعه امنیت شبکه، مانیتورینگ کامل شهر و کمک به کنترل ترافیک ، ارائه سرویس وای فای رایگان در نقاط حساس شهر، نصب‌سنسورهای مخصوص اندازه گیری و مدیریت آلودگی هوا، مدیریت مصرف انرژی و تحقق بستر مخابراتی جهت ارائه سرویس های نسل جدید ارتباطات از قبیل اینترنت اشیا از جمله دیگر مزایای مهم پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری است.

آقازاده با بیان اینکه این پروژه در اختیار توسعه کسب و کارهای حوزه شهر هوشمند قرار می گیرد، عنوان کرد: همچنین در شهرداری ارومیه مدیریت یکپارچه دیتا را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد:ارتباط با سایر شبکه های سنتی مثل فیبرنوری شرکت مخابرات نیز با این پروژه امکانپذیر است تا در شرایط بحرانی و اضطرار در قالب زیرساخت پشتیبان برای سایر دستگاهها نیز عملیاتی شود.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: بسیار ضروری است از ظرفیت  و پتانسیل های پروژه فیبر  نوری شهرداری برای خدمات دهی به سایر دستگاه ها نیز  استفاده شود و  پروژه ای که امروز به بهره برداری می رسد، باید تجاری سازی شده و در آمدزایی از آن به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

تعداد نمایش ها (726)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان