اخبار کل سازمان

دیدار نادر قاضی پور با شهردار ارومیه

امروز نادر قاضی پور با شهردار ارومیه دیدار کرد و پیرامون مسائل شهری به بحث و گفتگو پرداختند.

دیدار نادر قاضی پور با شهردار ارومیه

نویسنده: روابط عمومی/شنبه, 19 فروردین,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

امروز نادر قاضی پور با شهردار ارومیه دیدار کرد و پیرامون مسائل شهری به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، نادر قاضي پور، نماينده مردم شهرستان اروميه در مجلس شوراي اسلامي  با شهردار اروميه دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: مطالعه بر راه اندازي ايستگاه هاي قطار نقده – اروميه در داخل سطح شهر اروميه مطابق با استانداردهاي روز دنيا با مشاركت شهرداري و تاکید بر جذب گدشگری محیط آن باید در درستور کار قرار بگیرد، همانگونه که در بيشتر شهر هاي بزرگ جهان چون مسكو، وجود ايستگاه های داخل شهري  منجر به ارتباط هاي بين المللي آن شهر با سرتاسر دنيا شده است.

قاضی پور با اشاره به مشکل ترافیک در ارومیه اظهارداشت: اتمام مطالعه و اجراي كمربند شرق اروميه به طول 72 كيلومتر با اجراي 4 تقاطع غير همسطح كه اين كمربندي از پليس راه مهاباد آغاز و در تقاطع غير هم سطح سرو به كار خود پايان مي دهد كه با تحقق اين مهم روان سازي ترافيك را رقم مي خورد.

نماینده مردم ارومیه با انتقاد از وضعیت جاده های منتهی به ارومیه عنوان کرد: نبود جاده هاي بين شهري مناسب و امن ، كه متاسفانه  وزارت راه و شهرسازي در اين خصوص عملياتي را اجرا نكرده است  و سالهاي مديدي است  كه  محور تک بانده اروميه - اشنويه مشهور به جاده هزار چاله ،جاده سيلوانا و جاده شهيد كلانتري بدليل وجود بوي نامطبوع به علت فعاليت برخي صنايع شهرك هاي صنعتي و عدم نظارت محيط زيست از مشكلاتي رنج مي برد ،اگرچه اين موارد به مديريت شهري اروميه ارتباط مستقیمی ندارد ولي از آنجايي كه ورودهاي  اين شهر در داخل محدوده واقع است شهرداري مي تواند، در رفع معضلات آن كمك شاياني  كند .

وی همچنین ايجاد پايانه  كوچك  تاكسي ها  و اتوبوس هاي شهري  در خيابان شورا ي شهر اروميه  خواستار شد و افزود: شهرداري اروميه با نيروي انتظامي براي  نصب تابلوهاي توقف ممنوع  با هدف كاهش ترافيك اقدام کند و نیز پاركينك هايی در  طبقات منفی خیابان های  سطح شهر اروميه با اخذ وام از صندوق توسعه ملي  براي شهرداری، ایجاد شود.

 

قاضی پور همچنین برخريد اتوبوس هاي برقي  توليد داخل و همچنين راه اندازي  تراموا شهري  با هدف كاهش ترافيك و جابه جايی مسافران شهري در كمترين زمان ممكن مطابق با استاندارهاي روز  دنيا تاکید کرد.

نماینده مردم ارومیه افزود: مشاركت و همدلي  استانداري آذربايجان غربي ، راه وشهرسازي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي  براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي اروميه با اخذ وام هاي بلاعوض براي شهرداري، با توجه به اینکه شهر ارومیه از معضل آلودگی رنج می برد، از اقدامات ضروری در این حوزه است.

شهردار اروميه نیز در این خصوص با بیان اینکه«ايستگاه  هاي قطار نقده – اروميه در داخل سطح شهر اروميه ايجاد  میشود» گفت:  با پيگيرهاي صورت گرفته دو ايستگاه قطار داخل شهري در فلكه دريا و تقاطع غير هم سطح آذربايجان با همكاري شهرداري اروميه و وزارت راه و شهرسازي ايجاد مي شود و همچنين پيش بيني شده است كه ايستگاهی نيز در خيابان امام (ره) تازه گشايش  يافته ايجاد شود.

وی  بر پیگیری و رسیدگی به سایر موارد مطرح شده نیز تاکید کرد.

حضرت پور در پایان این دیدار، تعامل نمایندگان شهر و شهرداری  را اقدامی لازم و مثبت ارزیابی کرد و گفتـ: توسعه و پیشرفت شهر ارومیه در سایه تعامل وهمراهی مسئولین و مردم امکانپذیر است.

تعداد نمایش ها (1596)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان