اخبار کل سازمان

سامانه شهروندسپاری منطقه سه افتتاح شد/غیرحضوری شدن تمامی استعلامات شهرسازی

سامانه شهروندسپاری منطقه سه افتتاح شد/غیرحضوری شدن تمامی استعلامات شهرسازی

نویسنده: reza shokri/چهارشنبه, 16 تیر,1400/دسته ها: اخبار, تیر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، مراسم رونمایی از سامانه شهروندسپاری شهرداری منطقه سه ارومیه رییس شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین برنامه ریزی و امور زیربنایی، شهردار منطقه سه، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه برگزار شد.

در این مراسم جواد حقیقی شهردار منطقه سه سخنران اول مراسم بود. 

جواد حقیقی در آیین رونمایی از سامانه شهروندسپاری منطقه سه شهرداری ارومیه از پرسنل پرتلاش منطقه سه و فاوا در این راستا قدردانی کرد.

شهردار منطقه سه ارومیه افزود:  آنچه که امروزه ما شاهد پرده برداری از آن خواهیم شد سامانه شهروندسپاری است که بعد از مناطق یک و پنج در شهرداری منطقه سه اتفاق می افتد و نقش بسیار مهمی در ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان داشته و از سویی در شرایط شیوع کرونا عاملی برای کاستن از سرعت شیوع و انتقال خواهد بود.

شورای شهر از عملکرد سازمان فناوری اطلاعات رضایت دارد

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز به عنوان دومین سخنران مراسم گفت: پیش از این در دو منطقه یک و پنج نیز شاهد رونمایی سامانه شهروندسپاری بوده ایم و امیدوارم ظرف یک ماه آینده نیز شاهد رونمایی این سامانه در مناطق دو و چهار نیز باشیم.

بخشایشی ادامه داد: در راستای ایجاد شهر هوشمند و توسعه خدمات الکترونیکی هرچقدر بتوانیم قدم برداشته و شفاف سازی کنیم قطعاً باعث افزایش اعتماد مردمی خواهیم شد و رفاه و آسایش را به آنها هدیه خواهیم داد.

بخشایشی با ابراز رضایتمندی از عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تصریح کرد: شورای شهر هر برنامه ای داده و هر هدفی را پیش بینی کرده در حوزه فاوا شاهد عملی شدن آن بوده ایم.

اجرایی شدن سیاست هوای پاک با توسعه خدمات الکترونیکی

شهردار ارومیه سومین سخنران این مراسم بود. مجید آقازاده گفت: امروز شاهد مراسم رونمایی سومین منطقه از پنج منطقه شهرداری کلانشهر ارومیه در خصوص  شهروندسپاری هستیم و  بحث سامانه شهروند سپاری  یکی از آیتم هایی است که می تواند هم در انضباط اداری هم در  مبارزه با فساد اداری نقش اساسی را ایفا کند.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق نمی افتد و همکاران محترم شهرداری تحت فشار مقامات سیاسی، اجرایی و رفیق بازی برای انجام برخی تخلفات تحت فشار قرار نمی گیرند و از سویی شهروندان نیز خیلی راحت  و فقط با مراجعه به سامانه از منازلشان می تواند خدمات مختلف شهرداری را دریافت کنند.

آقازاده با اشاره به مزایای توسعه خدمات غیرحضوری و اهداف کلان آن تصریح کرد: با توسعه شهرداری الکترونیک قانون هوای پاک اجرا خواهد شد و ترافیک شهر  و مراجعات به شهرداری ها کاهش می یابد، اعتماد مردم به خاطر اینکه دخل و تصرفی در ارائه خدمات وجود ندارد،جلب می شود.

دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی می شوند
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه به عنوان آخرین سخنران مراسم، طی سخنانی اظهار کرد: در شش ماهه دوم و در فاز دوم ارائه خدمات غیرحضوری در مناطق شهرداری، مباحث دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساخت را نیز پیش بینی کرده ایم که به صورت الکترونیکی در دسترس شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: طبق آمار در شهرداری مناطق یک و پنج از زمان راه اندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون چهارهزار و 661 استعلام انجام گرفته و از آنجایی که برای هر استعلام حداقل سه مرتبه مراجعه به شهرداری نیاز است، می بینیم که گامهای بلندی در راستای رفاه مردم و کاهش مراجعات برداشته شده است.

به گفته یاسر اسدپور در سطح کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری، ارومیه جز اولین شهرهاست.

مراسم رونمایی توسط بخشایشی رییس شورای اسلامی شهر و آقازاده شهردار ارومیه انجام و توضیحاتی در خصوص نحوه کار سامانه شهروندسپاری و خدمات ارائه شده به حاضرین داده شد.

تعداد نمایش ها (712)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان