اخبار کل سازمان

عملکرد درخشان سازمان فاوا شهرداری ارومیه در تأمین زیرساخت های شهر هوشمند/ توسعه خدمات الکترونیکی پیشگیری از معضلات زیست محیطی را سبب می شود

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت:

عملکرد درخشان سازمان فاوا شهرداری ارومیه در تأمین زیرساخت های شهر هوشمند/ توسعه خدمات الکترونیکی پیشگیری از معضلات زیست محیطی را سبب می شود

نویسنده: reza shokri/یکشنبه, 12 بهمن,1399/دسته ها: اخبار, بهمن

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه؛ قاسم جلیلی نژاد در آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروند سپاری در منطقه 5 شهرداری ارومیه اظهار کرد: کرونا شرایطی را پیش آورد در حوزه فناوری اطلاعات فرصتی پدید آید تا تسریع در برنامه ها و نیل به اهداف در حوزه فناوری اطلاعات را شاهد باشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و فرهنگسازی استفاده از ظرفیت فضای مجازی افزود: استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان در بحث آموزش های مجازی و دورکاری همه در سایه زیرساخت های ارتباطی میسر شده که از قبل برای آن برنامه ریزی های لازم به عمل آمده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: مصرف دیتا در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری را نشان می دهد اما با این همه در زیرساخت ها و پهنای باند هیچ مشکلی وجود ندارد.

جلیلی نژاد عنوان کرد: تلاش ها بر آن معطوف شده که زیر ساخت های ارتباطی در شهرها و روستاهای استان با تلاش مجموع اپراتورها به حد بسیار مطلوبی ارتقا یابد و اعلام می کنیم که از برنامه های ششم توسعه عقب نیافتاده ایم.

 وی افزود: عملاً بازگشت سرمایه اپراتورها را شاهد نیستیم اما در بحث تجهیزات و زیرساخت های ارتباطی در استان شاهد تحقق توسعه با اعتبارات وزارت ارتباطات هستیم.

جلیلی نژاد تاکید کرد : باید زیر ساخت های ارتباطی قوی شود تا همه مردم از بسیاری از سامانه های ارتباطی در مناطق شهری و روستایی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات استان از سوی ما رصد می شود و از این جهت از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تشکر می کنم که در مقایسه با سایر استانها بسیار عملکرد درخشانی نشان داده اند و زیرساخت های لازم را  برای ایجاد شهر هوشمند برنامه ریزی و اجرا و سامانه ها و اپلیکشن های لازم را طراحی و ارائه می کنند.

جلیلی نژاد با اشاره به بن بست خوردن ایجاد شهر هوشمند در ارومیه به علت نبود زیرساخت ها طی سالیان گذشته، تصریح کرد: فیبر نوری زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و شهرداری ارومیه با ایجاد زیرساخت فیبرنوری اختصاصی، تمامی بستر لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند را فراهم کرد و این اتفاق بسیار مثبتی برای آینده شهر ارومیه است.

وی تأکید کرد: در حوزه های شهر هوشمند، هوشمندسازی و فناوری اطلاعات اگر مشارکت و حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری از حوزه فناوری اطلاعات نبود قطعاً امروز اجرایی نمی شدند و شرایط حاضر نتیجه نگرش مثبت به این حوزه است.

جلیلی نژاد با انتقاد از برخی دستگاههای اجرایی اظهار کرد: شاهد آن هستیم برخی ادارات و دستگاهها در برابر اجرای سیاست های دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری مقاومت می کنند که تمامی تلاش خود را به کار بسته ایم بحث دولت الکترونیک تماماً در استان اجرایی شود و در بسیاری از موارد موفق نیز شده ایم.

وی ادامه داد: سلامت جسمی و روانی، کاهش ترافیک، پیشگیری از معضلات زیست محیطی، افزایش بهره وری اقتصادی و کاهش هزینه ها از جمله مزایای ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری است که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تجارت الکترونیکی در آذربایجان غربی در یک سال گذشته رشد سه برابری را نشان می  دهد و افزایش خریدهای اینترنتی با توجه به شیوع کرونا مردم را به این سمت سوق داده است.

تعداد نمایش ها (1013)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان