اخبار کل سازمان

فعالیت هایمان مبتنی بر سیاست های سازمان پدافند غیرعامل کشور است/ افتتاح دو پروژه کلیدی در حوزه سایبری شهرداری ارومیه

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

فعالیت هایمان مبتنی بر سیاست های سازمان پدافند غیرعامل کشور است/ افتتاح دو پروژه کلیدی در حوزه سایبری شهرداری ارومیه

نویسنده: پشتیبانی/پنجشنبه, 08 آبان,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ارومیه گفت: زیرساخت های جدیدالتاسیس شهرداری ارومیه علاوه بر فراهم‌کردن شبکه ای بسیار پرسرعت،پایدار، مستقل و امن کاملا در راستای سیاست های سازمان پدافند غیرعامل کشور است‌


به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: همزمان با هفته پدافند سایبری و در راستای سیاست های کلی سازمان پدافند غیر عامل کل کشور، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه به عنوان متولی اصلی حوزه سایبری شهرداری اقدام به بهره برداری از دو پروژه کلیدی می کند.

وی افزود: این دو پروژه شامل مرکز  NOC  و شبکه پرسرعت و اختصاصی FTTx هستند که نقش بسیار اساسی در افزایش پایداری و امنیت شبکه سازمانی دارند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه درباره NOC  گفت: پروژه راه اندازی و تجهیز مرکز عملیات امنیت ( Network Operation Center ) NOC،  وظیفه رصد شبانه روزی تبادل داده در شبکه های داخلی شهرداری، ارتباط شبکه شهرداری و مرکز داده شهرداری با سایر دستگاههای مرتبط را دارد.

اسدپور ادامه داد: این پروژه هم در بعد پایدار سازی سرویس و هم در بعد امن سازی سرویس های شهری نقش کلیدی خواهد داشت.

وی با بیان جزئیات بیشتر این پروژه افزود: مرکز NOC با استفاده از سیستم های مانیتورینگ کاملا بومی راه اندازی شده که این مرکز قادر است تمامی تبادلات داده های کاربردی-مدیریتی و سیستمی را در زیرساخت شبکه داخلی، اینترنتی و فیبر نوری و ارتباطات بی سیم  شهرداری مورد رصد و بررسی قرار داده و در صورت بروز شرایط غیر عادی  دستورات لازم را جهت انجام اقدامات پیشگیرانه صادر کند.

اسدپور با بیان اینکه با توجه به آموزش های تخصصی کارشناسان این مرکز، در صورت بروز شرایط اضطراری تمامی دستور العمل های مرتبط برای برخورد با این شرایط از طریق مرکز صادر خواهد شد، ادامه داد: این مرکز ارتباط تنگاتنگی با مرکز امنیت سایبری افتای کشور  و مرکز آپای دانشگاه ارومیه خواهد داشت . 

وی با اشاره به سایر مشخصات این پروژه گفت: مانیتورینگ تمامی تبادلات در تمامی لایه های سیستم از طریق سامانه های کاملا بومی و مورد تایید، هم در بعد نرم افزار و هم در بعد سخت افزار از مشخصات دیگر این مرکز است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه ضمن بیان مشخصات پروژه دوم نیز یادآور شد: فاز دوم شبکه اختصاصی فیبر نوری شهرداری به طول تقریبی ۱۹ کیلومتر در راستای امنیت و پایداری شبکه شهرداری و خدمت رسانی  مقبول به شهروندان به بهره برداری می رسد.

اسدپور یادآور شد: این پروژه شامل راه اندازی و بهره برداری از سازمانهای فاز دوم شبکه زیرساختی فیبر نوری اختصاصی شهرداری ارومیه FTTx  است که شامل اتصال شهرداری مرکزی , منطقه  دو و چهار، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، معاونت عمرانی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه می باشد.

وی افزود: لازم به ذکر است این زیر ساخت جدید التاسیس علاوه بر فراهم کردن شبکه ای بسیار پرسرعت، پایدار، مستقل و امن کاملا در راستای سیاستهای سازمان پدافند غیر عامل کشور است.

اسدپور خاطرنشان کرد: این پروژه ها امکان ارتباط با سایر شبکه های سنتی از جمله شبکه فیبر نوری شرکت مخابرات را نیز دارد تا در شرایط اضطراری به عنوان زیرساخت پشتیبان هم برای شهرداری و هم برای سایر دستگاهها عملیاتی شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تأکید کرد: با اجرای این دو پروژه ضریب پایداری سرویس های سایر دستگاهها نیر افزایش قابل توجهی خواهد داشت و در نهایت ترکیب دو پروژه در شرایط حساس کنونی کشور نقطه عطفی در بحث پدافند سایبری ارومیه و آذربایجان غربی است.

تعداد نمایش ها (1051)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان