اخبار کل سازمان

فیبرنوری اختصاصی شهرداری همزمان با سوم خرداد به بهره برداری می رسد/ خدمت رسانی بی وقفه، یکپارچه و پایدار با بهره برداری از پروژه فاخر فیبر نوری

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

فیبرنوری اختصاصی شهرداری همزمان با سوم خرداد به بهره برداری می رسد/ خدمت رسانی بی وقفه، یکپارچه و پایدار با بهره برداری از پروژه فاخر فیبر نوری

نویسنده: reza shokri/ﺳﻪشنبه, 28 اردیبهشت,1400/دسته ها: اخبار, اردیبهشت

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به پروژه فاخر فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه اظهار کرد: فیبرنوری شهرداری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به طول ۷۲ کیلومتر که روز سوم خرداد به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر کل پروژه بصورت نهایی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این پروژه با هدف بهره برداری در هوشمندسازی شهر از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه ریزی شده و از مهمترین اقدامات و بستر اصلی برای رسیدن به شهر هوشمند ارومیه است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: امروزه در جهان شاهد حرکت به سمت بهره مندی از تکنولوژی های روز و هوشمند هستیم و توسعه شبکه فیبر نوری زیرساخت اصلی و اساسی برای ارائه سرویس های پایدار است.

اسدپور تصریح کرد: پروژه فاخر فیبرنوری اختصاصی شهرداری جز برترین پروژه های کشور در کیفیت و همچنین سرعت پیاده سازی در مقایسه با پروژه های مشابه است.


وی ادامه داد: خدمت رسانی بی وقفه، یکپارچه و پایدار و اتصال بدون محدودیت و با سرعت بالای اماکن مختلف شهرداری با بهره برداری از این پروژه امکانپذیر می شود

اسدپور یادآور شد: پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری، موجب اتصال بدون محدودیت و با سرعت بسیار بالا بین اماکن و ساختمانهای شهرداری را فراهم کرده و علاوه بر آن در خدمت عموم شهروندان و همچنین توسعه کسب و کارهای حوزه شهر هوشمند قرار می گیرد.

وی یکی از مهمترین مزایای راه اندازی این پروژه را ایجاد زیر ساخت لازم برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و همچنین راه اندازی دوربین های کنترل سرعت و همچنین کنترل محدوده زوج و فرد عنوان کرد و افزود: با این کار امکان کنترل ترافیک و کاستن از میزان آن به راحتی فراهم شده و شاهد به حداقل رسیدن مشکلات ترافیکی خواهیم بود.

اسدپور اظهار کرد: کاهش محسوس هزینه ها، گسترش دولت الکترونیک، امکان ارائه اینترنت 5G ، نگاه دانش بنیان و همچنین اقتصادی به حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند، مباحث پدافند غیرعامل و توسعه امنیت شبکه از جمله مواردی است که با افتتاح پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه می توان به آن دست یافت و جز محوری ترین مباحث مطرح شده در این حوزه هستند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه با اتصال بیش از ۳۰ نقطه از اماکن و ساختمانهای شهرداری پروژه فاخر فیبر نوری به بهره برداری نهایی می رسد، خاطرنشان کرد: کلنگ زنی این پروژه در تاریخ ۲۰ شهریور ۹۷ به دست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده که در طی مدت ۳۰ ماه و در سه فاز آماده بهره برداری نهایی شد.

تعداد نمایش ها (882)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان