قائم مقام شهردار ارومیه گفت: سلامت و شفافیت اداری، افزایش کیفیت خدمات، کاهش خطاها و تخلفات احتمالی، نظارت بیشتر و بهتر بر فرایندهای اداری و همچنین نظارت و رصد آنلاین مدیران بر امور از جمله مزایای گسترش خدمات الکترونیکی و غیرحضوری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، صبح امروز ، غلامرضا عدل دوست با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز مرکز صدای آذربایجان غربی و در رابطه با بحث خدمات غیرحضوری و تحقق شهرداری الکترونیکی گفت: بحث شهرداری الکترونیکی را از سه سال پیش جز برنامه ها و اولویت هایمان قرار داده بودیم و تمامی تلاش خود را در این راستا به کار برده ایم وبخش مهمی از این سیاست ها و برنامه ها تحقق یافته است.
وی با اشاره به اینکه موفقیت توسعه خدمات الکترونیکی ارتباط مستقیمی با استفاده شهروندان از آن دارد، ادامه داد: امروز شاهد هستیم که همه طرح های خدمات غیرحضوری با استقبال و مشارکت شهروندان همراه شده و توسعه آن منوط به استفاده هرچه بیشتر عموم مردم و مراجعان به شهرداری است.
قائم مقام شهردار ارومیه با توجه به تلاشهای شهرداری جهت کاستن از شیوع کرونا و کنترل و مهار این ویروس، اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا با راه اندازی سامانه شهروندسپاری، مراجعات به شهرداری را سعی کرده ایم به حداقل برسانیم و از سویی دیگر یکی از مهمترین اهداف این طرح کاهش تردد مردم و خودروها درسطح شهر است.
عدل دوست با بیان اینکه مکانیزه کردن سیستم نقش اساسی در سلامت اداری دارد، تصریح کرد: کاهش مراجعات مردمی به ویژه در ایام شیوع کرونا، حفظ سلامتی شهروندان و کارکنان، سلامت و شفافیت اداری، افزایش کیفیت خدمات، کاهش خطاها و تخلفات احتمالی، نظارت بیشتر و بهتر بر فرایندهای اداری و همچنین نظارت و رصد آنلاین مدیران بر امور از جمله مزایای گسترش خدمات الکترونیکی و غیرحضوری است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه شهروندسپاری در مناطق شهرداری یادآور شد: مرحله اول این طرح به صورت پایلوت از منطقه پنج شروع و پس از اجرای موفقیت آمیز در منطقه یک نیز اجرایی شد.
قائم مقام شهردار ارومیه ادامه داد: بیشترین مراجعه کنندگان به شهرداری بعد از آمار مربوط به صدور پروانه مربوط به استعلامات بانکی و نقل و انتقال املاک می شود که ارائه خدمات غیرحضوری به این موارد با موفقیت در منطقه یک و پنج در حال اجرا است و به زودی در سایر مناطق هم شاهد راه اندازی سامانه شهروندسپاری خواهیم بود.
عدل دوست اضافه کرد: طی دو هفته از ابتدای اجرای سامانه شهروند سپاری در منطقه یک و پنج، حدود چهارصد و پنجاه گواهی پاسخ استعلام بانکی و دفترخانه صادر شده است که آمار مورد قبولی است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات در حوزه عوارض نوسازی، عوارض پسماند و عوارض خودرو از مدتها پیش الکترونیکی شده و امید داریم با مشارکت و استقبال گسترده شهروندان، بتوانیم با برنامه ریزی مناسب، خدمات الکترونیکی بیشتری در تمامی حوزه ها ارائه و خدمات فعلی را نیز تا حد امکان ارتقاء دهیم.
قائم مقام شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: جهت رفاه حال مردم و بر مبنای اهداف و سیاست های شهرداری الکترونیکی و تحقق شهرداری هوشمند، سایت khedmat.urmia.ir طراحی و در دسترس است و شهروندان می توانند با مراجعه به این سایت از خدمات غیرحضوری شهرداری در تمامی حوزه ها بهره مند شوند.