اخبار کل سازمان

نقش و اهمیت RTK  در مناطق و سازمان های تابعه شهرداری ارومیه چیست؟

نقش و اهمیت RTK در مناطق و سازمان های تابعه شهرداری ارومیه چیست؟

نویسنده: reza shokri/چهارشنبه, 13 بهمن,1400/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه،RTK را می توان تکنیک تعیین موقعیت دقیق ماهواره ای با استفاد از یک یا چند ایستگاه معلوم تعریف کرد.

 پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK  از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و با استفاده از برداشت های مکانی سریع با دقت میلی متری و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا جهت ارایه خدمات مختلف در حوزه های مدیریت شهری ، شرکت های خدمات رسان و به  شهروندانی که نیاز به UTM  دارند آماده شده است .

این پروژه برای اولین بار در سطح شهرداری های شمال غرب کشور راه اندازی شده است.

تکنیک مورد استفاده در RTK موجب کاهش و حذف خطاهای رایج در موقعیت یابی به کمک جی پی اس در انجام پروژه های نقشه برداری و یا عملیات عمرانی توسط مناطق شهرداری و سازمانهای تابعه شده و موجب افزایش دقت و سرعت و کاهش هزینه های اجرایی انجام امور در پروژه نقشه برداری و عمرانی می شود.

از جمله مزایای استفاده از RTK را می توان پوشش کامل منطقه، دسترسی به دقت سانتی متری در حداقل زمان ممکن،دستیابی به دقت یکنواخت در نقاط داخل شبکه و کاهش هزینه را می توان از مزایای این سامانه برشمرد.

همچنین توانایی برداشت آسان مرزهای طبیعی نامنظم به عنوان یک عملیات کنترلی بسیار دقیق سریع وآسان جهت بکارگیری توسط نقشه برداران نیز از مزایای دیگر RTK است.

از کاربردهای RTK در امور شهری را  توان برداشت عوارض نقطه ای و مبلمان شهری و پیاده سازی آنها در محیط GIS، پیاده سازی و یا برداشت کانالها و مجاری عبور شبکه برق، آب و گاز، پیاده سازی هرگونه ابنیه فنی شهری، ایجاد و برداشت محدوده های شهری و برداشت مکانی پروژه های Street View را نام برد.

در حوزه مدیریت شهری و در شهرداری های مناطق واحدهای شهرسازی جهت تعیین مرز حوزه های هر منطقه، مشخص کردن دقیق قطعات تفکیکی، سهم قطعات شهرداری و کنترل جهت جلوگیری از تداخل قطعات و در واحدهای عمرانی جهت برداشت و پیاده سازی جداول، جوی ها و کانال های آب می توانند از RTK بهره مند شوند.

در حوزه  معانت عمرانی نیز برای نظارت بر پروژه ها اعم از مساحی متراژ آسفالت انجام شده در مناطق به صورت دقیق، پیاده سازی پل ها، به دست آوردن حجم خاکبرداری و خاکریزی و معادن و در تهیه نقشه های ازبیلت مورد نظر جهت فعالیت های عمرانی می توان بهره مند شد.

همچنین در حوزه اداره املاک برای برداشت و تعیین دقیق محدوده املاک شهرداری ، در سازمان آتش نشانی برای تعیین محل ایستگاه ها و شیرهای هیدرانت سطح شهر، در فناوری اطلاعات تعیین مختصات دقیق دکل های ارتباطی، کافوها و محل فیبرنوری و برداشت لایه معابر، در معاونت شهرسازی و معماری برای تهیه نقشه های ازبیلت و نقشه های اجرایی و در نهایت در حوزه سازمان سیما، منظر  فضای سبز برای به دست آوردن آمار دقیق پوشش گیاهی و درختان همراه با مختصات جغرافیایی و تهیه نقشه های مربوطه، موقعیت سنجی مبلمان شهری در جهت توسعه و نگهداشت آن، به دست آوردن مساحت دقیق فضاهای سبز و پارکها و مشخص کردن موقعیت جغرافیایی تابلوهای تبلیغاتی و محل نصب آنها می توان از RTK استفاده کرد.

تعداد نمایش ها (590)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان