اخبار فناوری IT

تعامل و همکاری بین شهرداری ها، سازمان ثبت اسناد و بنیاد شهید بررسی شد

تعامل و همکاری بین شهرداری ها، سازمان ثبت اسناد و بنیاد شهید بررسی شد

طی نشستی تخصصی؛

نویسنده: مرتضی خوشبخت/دوشنبه, 19 تیر,1402/دسته ها: اخبار, تیر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

چهارمین نمایشگاه شهر هوشمند از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در شهر تهران برگزار شد.

همزمان با این نمایشگاه، نشستی تخصصی با حضور یاسر اسدپور رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرهای کشور، ستار هاشمی معاون فناوری و توسعه خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کورش محمدحسینی مدیرکل فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و همچنین روسای سازمانهای فناوری اطلاعات شهرداری های کلانشهرها برگزار شد.

در این نشست تخصصی که بیست و هفتمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و سهر هوشمند کلانشهرهای کشور نیز بود، یاسر اسدپور بر ضرورت تعامل و همکاری در تمامی حوزه ها با هدف ارائه خدمات بهینه به شهروندان و توسعه خدمات الکترونیک تاکید و اعلام کرد: سیاست دولت توسعه خدمات الکترونیک است اما باید وارد حوزه هوشمندسازی نیز بشویم.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: ارائه سرویس های شهروندی و تعامل بین دستگاهی برای تبادل سرویس ها،  مشکلات  شهرداری ها و شهروندان را کاهش خواهد داد.

ستار هاشمی معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این نشست تخصصی اظهار کرد: آمادگی کامل برای همکاری با شهرداری های کلانشهرها را داریم و خواستار مبادله سرویس و داده هستیم چرا که منجر به تسهیل در امور مردم می شود.

وی ادامه داد: مباحثی همچون محرمانگی و حریم خصوصی شهروندان جز دغدغه های اصلی سازمان ثبت اسناد بوده و همچنین به ۵۰ دستگاه اجرایی ۲۰۰ سرویس مختلف ارائه می دهیم.

دیگر سخنران این نشست تخصصی مدیرکل فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید در کنار سازمان اتمی تنها دستگاههایی هستند که ۱۰۰ درصد خدمات خود را الکترونیکی کرده و در پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت ارائه می دهند، عنوان کرد: ۱۶ خدمت در بنیاد شهید به صورت کاملا هوشمند ارائه می شود.

کورش محمدحسینی با بیان اینکه ضروری است ارائه تخفیفات شهرداری ها به ایثارگران باید از طریق سامانا الکترونیکی در بانک اطلاعاتی لنیاد سهید و امور ایثارگران ثبت شود، تصریح کرد: بخش زیادی  از خدماتی که به ایثارگران در حوزه شهرداری ها ارائه می شود همچون تخفیفات در صدور پروانه، عوارض نوسازی و ... را می توان هوشمندسازی کرد.

در تداوم این جلسه، روسای سازمانهای فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری های کلانشهرها به بیان نظرات فنی و تخصصی خود در خصوص مباحث مطرح شده پرداخته و بحث و تبادل نظر در این راستا انجام شد.

تعداد نمایش ها (571)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان