اخبار فناوری IT

شهر هوشمند موجب عدالت و برابری در ارائه خدمات می شود/ حمایت از شرکت های استارتاپی و شتابدهنده ها جهت شفاف سازی امور در شهرداری /توسعه شهرها بدون دستیابی به شهر هوشمند امکانپذیر نیست

شهر هوشمند موجب عدالت و برابری در ارائه خدمات می شود/ حمایت از شرکت های استارتاپی و شتابدهنده ها جهت شفاف سازی امور در شهرداری /توسعه شهرها بدون دستیابی به شهر هوشمند امکانپذیر نیست

شهردار ارومیه:

نویسنده: reza shokri/چهارشنبه, 22 دی,1400/دسته ها: اخبار, اخبار IT, دی

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

📌به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، حسین مهدی زاده در افتتاحیه اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند ارومیه و آذربایجان غربی گفت: تا سال 2050، نزدیک به 95 درصد جمعیت ایران شهرنشین خواهند بود و ما باید به سمت مدیریت شهری بر مبنای شیوه های نوین و با استفاده از فناوری های روز برویم.

وی افزود: امروز باید از ظرفیت های علمی و فناوری های نوین در مدیریت شهرها استفاده کرد و ما مجبور به حرکت به این سمت هستیم و موضوع شهر هوشمند به عنوان پدیده ای اجتناب ناپذیر است.

شهردار ارومیه اظهار کرد: مدیریت شهری مدیریتی پیچیده است و هر روز هم پیچیده تر می شود و شرایط امروز نسبت به دهه های قبل اصلا قابل مقایسه نیست و بر این اساس باید به سمت فناوری اطلاعات حرکت کرده و شهر هوشمند جز سیاست های اصلی مدیریت شهری باشد.

مهدی زاده عنوان کرد: راهکار برون رفت از چالش ها و نیازها حرکت به شیوه های نوین و سبک های جدیدی است که به کمک فناوری اطلاعات محقق می شود.

وی تأکید کرد: بحث شهر هوشمند به عنوان یک رویکرد اساسی مطرح است و توسعه یا دستیابی به شهر هوشمند جز اهداف کلان مدیران شهری و سیاست گذاران هر کشوری است.

مهدی زاده یادآور شد: شهر هوشمند واژه ای است که به صورت عامیانه مطرح می شود اما موضوع بسیار وسیعی است و دارای پیش نیازهای مختلف است که باید ابتدا زیرساخت های آن فراهم شود.

وی ایجاد پایگاههای داده ای که تصمیم های مدیریت شهری بر مبنای تصمیم های درست گرفته شود را از ضروریات برشمرد و اظهار کرد: داده ها زیرساخت توسعه شهر هوشمند هستند و در حوزه های مختلف بدون داده ها نمی توان برنامه ریزی کرد.

مهدی زاده افزود: در حوزه خدمات رسانی به شهروندان ، شهرداری نزدیک به 400 نوع خدمات ارائه می دهد و ما با استفاده از فناوری اطلاعات می توانیم به کمک مدیریت شهری و رفاه شهروندان بیاییم.

شهرداری ارومیه یکی از موضوعات اساسی مدیریت شهری را کاهش ترافیک، پاکیزگی هوا و سیستمی شدن امور عنوان کرد و یادآور شد: کاهش میزان تردد شهروندان از طریق سامانه ها و نرم افزارها از جمله مواردی است که با شهر هوشمند امکانپذیر است تا به مردم پیش آگاهی بدهیم که نحوه حرکت و تردد خود را در شهر مدیریت کنند.

وی همچنین با تشکر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه گفت: از همکاران تشکر می کنیم که در زمینه فراهم کردن پیش زمینه های لازم و ایجاد پایگاه داده ها اقدامات مهم و موثری را انجام می دهند اما باید از این به بعد استارتاپ ها و شتابدهنده وارد کار شوند تا شاهد ارائه خدمات بهینه به مردم باشیم.

مهدی زاده در این خصوص با اشاره به دو موضوع اساسی تصریح کرد: دو تا موضوع مطرح است تا مدیریت شهری به اهداف نهایی خودش برسد و به شهروندان خدمات بدهد یکی از این موضوعات ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری و یکی دیگر کارآفرینی است که منجر به نوآوری در مدیریت شهری نیز می شود.

وی تأکید کرد: حرکت به سمت شهر هوشمند یک نیازی است که نمی شود از آن اجتناب کرد و هرکسی به دور از این چهارچوب حرکت کند از قافله توسعه در جهان امروزی عقب خواهد ماند.

مهدی زاده با بیان اینکه مدیریت هزینه شهر یک موضوع بسیار پیچیده است و دارای ابعاد گوناگونی است، خواستار یافتن راهکارهایی برای مدیریت هزینه ها شد.

وی شهر هوشمند را شهری عدالت محور عنوان کرد و ادامه داد: از منظر عدالت اجتماعی شهر هوشمند ما را به سمت عدالت و برابری هدایت می کند تا خدمات و اطلاعات به صورت مساوی و در چهارجوب قواعد خاصی به شهروندان ارائه شود.

مهدی زاده اظهار کرد: از سال 1392 در شهرداری ارومیه استارت شهر هوشمند زده شده است و اقدامات و کارهای خوبی انجام شده اما براساس خواسته هایی که داریم با توجه به ظرفیت علمی مجموعه باید خروجی مناسبتری بدهیم که بخشی به توانایی داخل شهرداری بستگی داشته و بخش مهمی باید از طریق استارتاپ ها حل شود.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: از شرکت های استارتاپی و شتابدهنده ها استقبال می کنیم و هر شرکتی قسمتی از امور ما را شفاف سازی کند و در دسترسی به اهداف کمک کند حمایت کامل خواهیم کرد.

تعداد نمایش ها (540)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان