اخبار فناوری IT

معاون وزیر ارتباطات: شهرداری ها بر تمامی دکل های مخابراتی نظارت و ممیزی داشته باشند/ رییس سازمان فاوا شهرداری ارومیه: از کافوهای مخابراتی سطح شهرها اجاره بها اخذ شود

معاون وزیر ارتباطات: شهرداری ها بر تمامی دکل های مخابراتی نظارت و ممیزی داشته باشند/ رییس سازمان فاوا شهرداری ارومیه: از کافوهای مخابراتی سطح شهرها اجاره بها اخذ شود

در سیزدهمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات کلانشهرها مطرح شد؛

نویسنده: reza shokri/پنجشنبه, 30 دی,1400/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، سیزدهمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات کلانشهرهای کشور به صورت ویدیوکنفرانس و با حضور صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی و همچنین اعضا کمیسیون فناوری اطلاعات کلانشهرها تشکیل شد.

در این جلسه مدیران فناوری اطلاعات کلانشهرهای کشور خواستار حمایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی از شهرداری ها در جهت توسعه فیبرنوری شهری و تشویق شرکت های FCP جهت سرمایه گذاری در خصوص فیبرنوری به صورت مشترک با شهرداری ها شدند.

این اقدام می تواند هم منبع درآمد پایدار برای شهرداری ها باشد و هم کیفیت ارائه سرویس به شهروندان را ارتقا بخشد و همچنین اصلاح برخی از قوانین مربوطه که برای درآمدزایی شهرداری ها از محل فیبرنوری شهری محدودیت های جدی ایجاد کرده و موجب انحصار در برخی شرکت ها شده  را با اصلاح قوانین مربوطه بحث رقابت پذیری FCP ها در این موضوع و اجازه واگذاری فیبر بدون محدودیت می تواند نتایج مثبتی در حوزه درآمد پایدار و کیفیت سرویس های شهروندی داشته باشد.

شهرداری ها بر تمامی دکل های مخابراتی نظارت و ممیزی داشته باشند

صادق عباسی شاهکوه در این نشست تخصصی آنلاین با ابراز خرسندی از اینکه در جمع مدیران فناوری اطلاعات کشور حضور یافته، سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره جدید را همکاری و همراهی نزدیک با شهرداری ها در راستای  ارائه سرویس های بهتر  بر روی بستر فیبر نوری شهری دانست.

وی قول مساعد داد تا در راستای اصلاح قوانین و بخشنامه های محدودکننده مدیریت شهری اقدام و همچنین تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک ما بین کمیسیون فاوای کلانشهرها و سازمان تنظیم مقررات داشت تا در راستای موضوعات طرح شده در جلسه اقدامات عملی صورت گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور همچنین در خصوص ساماندهی دکل های سطح شهر و ایجاد وحدت رویه بین تمامی کلانشهرها و مراکز استان های کشور مطالبی را  یادآور شده و گفت:  باید در خصوص صدور مجوز احداث دکل و یکپارچه سازی دکل ها بین اپراتورها در جهت جلوگیری از آلودگی بصری ساماندهی شده و رفع دغدغه شهروندان در خصوص آسیبهای احتمالی دکل های وایرلس را نیز شاهد باشیم.

عباسی شاهکوه خواستار شد تا علاوه بر دکل BTS اپراتورها ، نظارت شهرداری ها بر تمامی دکل ها در سطح شهر و ممیزی آنها  برقرار شود.

از کافوهای مخابراتی سطح شهرها اجاره بها اخذ شود
یاسر اسدپور نیز در این نشست تخصصی بر لزوم اصلاح بخشنامه های مربوطه و حمایت وزارت ارتباطات مباحثی در خصوص ایجاد درآمد پایدار برای سازمان های فناوری اطلاعات شهرداری ها در حوزه فیبرنوری و دکل های مخابراتی را مطرح کرد.

وی با تأکید بر دریافت اجاره بها از کافوهای مخابراتی سطح شهر افزود: با توجه به اینکه معابر شهری در اختیار مدیریت شهری است، هرگونه اقدام مخابرات، اپراتورها و توانیر باید با کسب اجازه و مجوز از شهرداری ها صورت بگیرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه از رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی خواستار  تأکید بر این موضوع و ابلاغ به دستگاههای مربوطه که تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات رادیویی فعالیت می کنند، شد که با نظر مساعد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار کارگروه مشترک قرار گرفت.

تعداد نمایش ها (550)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان