اخبار فناوری IT

نقش بارز توسعه خدمات غیرحضوری در افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری/ فرهنگسازی استفاده از خدمات غیرحضوری با پاسخگویی سریع به درخواست ها

نقش بارز توسعه خدمات غیرحضوری در افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری/ فرهنگسازی استفاده از خدمات غیرحضوری با پاسخگویی سریع به درخواست ها

رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه:

نویسنده: reza shokri/شنبه, 22 آبان,1400/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور از برگزاری جلسه هماهنگی سامانه شهروند سپاری با حضور  شهردار منطقه یک و با هدف بررسی نحوه عملکرد این سامانه خبر داد.

وی در این راستا افزود: در ابتدای این نشست کارشناسان مربوطه گزارشی از نحوه اجرای استعلامات از طریق سامانه شهروند سپاری و میزان موفقیت و همچنین موانع موجود را ارائه دادند.


رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه همچنین گزارشی از روند استعلامات غیر حضوری صادر شده منطقه یک به شهردار منطقه ارائه و خواستار پاسخگویی با اولویت بیشتر منطقه  به کارتابل غیر حضوری جهت تکریم شهروندان شد.

اسدپور تاکید کرد: این کار موجب عدم نیاز به حضور مردم در منطقه است که اثرات بسیار مثبتی در تمامی زمینه ها خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پاسخگویی مناسب به درخواست های غیرحضوری شهروندان موجب فرهنگ سازی جهت تغییر عادت در ارایه خدمت به شهروندان و بهره گیری بیشتر از خدمات غیرحضوری شهرسازی در سطح منطقه می شود که خواسته مدیریت شهری نیز اینچنین است.

 وی هماهنگی با ۸۱ دفترخانه اسناد رسمی و ۷۸ دفاتر پیشخوان دولت را از جمله اقدامات انجام شده از سوی سازمان فاوا عنوان کرد و ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده در صورت داشتن گواهی عدم خلافی ملک باید حداکثر طی ۷۲ ساعت نسبت به ارائه پاسخ استعلام اقدام شود.

 اسدپور پاسخگویی سریع و کاهش زمان پاسخگویی به شهروندان را باعث رضایتمندی شهروندان دانست و عنوان کرد: خدمات غیرحضوری در خدمت کسب رضایتمندی شهروندان است که آن هم به نوبه خود باعث جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری می شود.

ابراهیم صفری شهردار منطقه یک ارومیه نیز در این نشست تخصصی ضمن تأکید بر گسترش خدمات غیرحضوری و استفاده از سامانه شهروندسپاری اظهار کرد: این سامانه نقش مؤثری در کاهش مراجعه به شهرداری، کاهش تردد در سطح شهر و کاهش ترافیک، افزایش بهره وری ،کاهش احتمالی تخلفات و یا انحرافات، شفافیت در امور و رضایتمندی و رفاه بیش از پیش شهروندان دارد.

وی افزود: شهرداری منطقه یک در حوزه خدماتی که در قالب سامانه شهروندسپاری ارائه می شود هیچگونه خدمات حضوری را ارائه نخواهد داد.

به گفته صفری با اجرای کامل سامانه شهروندسپاری، برون سپاری عملی و الزام آور در ارائه خدمات شهرسازی محقق شده است.

تعداد نمایش ها (724)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان