آغاز انجام استعلامات شهرداری ارومیه از میراث فرهنگی به صورت الکترونیکی/ صرفه جویی در وقت و هزینه نتیجه ارتباط سیستمی شهرداری و میراث فرهنگی
نویسنده: مرتضی خوشبخت/دوشنبه, 12 دی,1401/دسته ها: اخبار
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، در راستای سیاست های دولت الکترونیک و همچنین شهر هوشمند و با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان و سیستمی کردن امور در شهرداری ارومیه و همچنین ارتباطات این مجموعه با سایر دستگاهها، ارتباط سیستمی بین اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه انجام شد.
پیش از این جلسات تخصصی متعددی برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده برگزار و توضیحات لازم جهت برقراری ارتباط الکترونیکی از طریق سیستم شهرسازی شهرداری ارومیه ارائه و مقرر شده بود تمامی استعلامات و پاسخ آنها صرفا از طریق سیستم شهرسازی صورت بگیرد.
امروزه با اجرایی شدن این فرآیند دیگر نیازی به مراجعه شهروندان ساکن و یا دارای املاک واقع در منطقه چهار و بافت تاریخی شهر، جهت دریافت پاسخ استعلامات شهرداری از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به صورت حضوری نیست و همچنین پاسخگویی به استعلامات از ده روز کاری به کمتر از۴۸ ساعت کاهش یافت.
با اجرایی شدن این ارتباط سیستمی، طبق توافقات قبلی و استقبال طرف مقابل از این فرآیند، اداره کل میراث فرهنگی نسبت به پاسخگویی به استعلامات از طرف شهرداری در اسرع وقت پاسخ خواهد داد که این کار منجر به کاهش تردد شهروندان در بین میراث و شهرداری، افزایش رضایتمندی آنها و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
شایان ذکر است بخشی از منطقه چهار ارومیه به مساحت ۵۰۰ هکتار در بافت تاریخی مصوب میراث فرهنگی قرار داشته و صدور هرگونه مجوزهای ساخت و ساز و پروانه های ساختمانی در این محدوده تحت هر شرایطی نیازمند اخذ استعلامات لازمه از اداره کل میراث فرهنگی استان است.
تعداد نمایش ها (710)/نظرات (0)
کلمات کلیدی: