به گزارش روابط عموموی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه چند روز پیش از این با حضور محمد حضرت پور شهردار ارومیه و معاونین مالی اقتصادی و برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و تعدادی از مدیران شهرداری از خدمات غیرحضوری شهرداری ارومیه رونمایی شد.
در این راستا یاسر اسدپور اظهار کرد: ما تدابیری جدی برای مقابله با کرونا و صیانت از سلامتی شهروندان اتخاذ کرده ایم و خدمات جدید شهرسازی و ارتباط الکترونیکی شهروندان با شهرداری از این جهت روی سامانه میز خدمت الکترونیکی شهرداری ارومیه قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به ضرورت کاهش تردد مردم در سطح شهر و ادارات، از این پس نزدیک به 80 درصد خدمات شهرداری ارومیه به صورت الکترونیکی و اینترنتی در دسترس خواهد بود
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: این سازمان به عنوان پیشرو در حوزه شهر هوشمند در سطح کشور خدمات مذکور را در کمترین مدت و با بیشترین راندمان جهت آسایش و آرامش شهروندان طراحی و به مرحله اجرا درآورد
اسدپور تصریح کرد: از این پس استعلام بانک ها و ادارات، تصدیق گواهی های شهرداری، استعلام و پرداخت عوارض نوسازی، محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز، محاسبه عوارض و صدور تراکم ساختمانی، محاسبه زیربنای ساخت در طبقات، اعلام هوشمند ضابطه، سوابق آرا کمیسیون، اعلام مقدار در مسیر و پیگیری درخواست های شهروندان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری شهرداری ارومیه امکان پذیر است.
وی ادامه داد: شهروندان می توانند این خدمات و همچنین سایر خدمات غیرحضوری و نرم افزاری مربوط به حوزه مدیریت شهری را از سامانه میز خدمت الکترونیکی شهرداری ارومیه به آدرس khedmat.urmia.ir پیگیری کنند
اسدپور همچنین عنوان کرد: شهردار حضرت پور به صورت نمادین اولین مورد از درخواست های ارسالی را با تبلت خود چک و دستور لازم را صادر کرد و با توجه به شیوع کرونا، شهرداری از مرحله درخواست ها و نامه های کاغذی در جهت اهداف شهر هوشمند و همچنین با توجه به شرایط فعلی در جهت حفظ سلامت شهروندان عبور می کند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و با توجه به اهتمام شهرداری ارومیه برای ایفای نقش در پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر آن، این سازمان ارسال الکترونیکی نامه از منزل به شهرداری را فراهم کرده و در این خدمت شهروندان می توانند از منزل نامه خود را به واحد مربوطه در شهرداری ارسال و از مراحل گردش آن توسط سامانه پیامکی شهرداری در هر لحظه شبانه روز باخبر شده و پیگیری کنند.