آخرین اخبار

برگزاری جلسه ارائه گزارش عملکرد و برنامه های ۱۴۰۱ سازمان فاوا/ واحد زیرساخت و مرکز داده به ارائه گزارش پرداخت

برگزاری جلسه ارائه گزارش عملکرد و برنامه های ۱۴۰۱ سازمان فاوا/ واحد زیرساخت و مرکز داده به ارائه گزارش پرداخت

نویسنده: reza shokri/ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401/دسته ها: اخبار, اخبار IT, اردیبهشت

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، جلسه ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های پیش روی سال ۱۴۰۱ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با حضور ریاست سازمان، مدیران و کارشناسان واحدها برگزار شد.

در ابتدای این جلسه یاسر اسدپور ریاست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه ضمن تقدیر از زحمات همکاران سازمان فاوا در سال گذشته که منجر به ارائه خدمات به‌روز و بهینه و افزایش سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی در تمامی سازمان‌ها و مناطق شهرداری به شهروندان شده گفت:  باید با هم‌افزایی و تلاش و ایجاد انگیزه مضاعف در سال ۱۴۰۱ با قدرت هرچه بیشتر به اهداف مورد نظر برسیم.

در  جلسه مذکور واحد زیرساخت و مرکز داده سازمان فاوا به ارائه گزارش عملکرد اقدام کرد.

در این گزارش عنوان شد که "یکی از اهداف سازمان در سال ۱۴۰۰ ساماندهی و ارتقاء سرورهای اطلاعاتی شهرداری ارومیه  که با پیشرفت صددرصدی مرکز داده شهرداری اتفاق افتاده است.

 هدف از ارتقاء سرورها افزایش ظرفیت موجود برای بالا بردن امنیت اطلاعات، جلوگیری از بروز مشکل در ارائه خدمات به شهروندان، استفاده بهینه از منابع سخت افزاری و  کاهش هزینه‌ها است.

 در سال ۱۴۰۰ با اتمام پروژه مجازی‌سازی سرورهای مرکز داده و با استفاده از تلاش و دانش خود همکاران سازمان فاوا تمامی سرورهای فیزیکی به مجازی تبدیل و این امر کمک شایانی به بهره داری بهینه از تجهیزات و ارتقا به امنیت و پایداری سیستم ها کرده است.
 
سازمان فاوا با انجام تمامی امور توسط نیروهای داخل و با صرف کمترین هزینه علاوه براینکه به خودکفایی رسیده می‌تواند نسبت‌ به ارائه خدمات به سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز اقدام کند.

در ادامه مطرح شد که جهت پایداری ارتباطات مرکز داده ، سازمان علاوه بر اجرای فیبر نوری اختصاصی برای تمامی واحدهای شهرداری، نسبت به ایجاد بستر وایرلس و نصب دکل های ارتباطی برای نقاط حساس به ویژه در مناطق پنج‌گانه و ساختمان شهرداری مرکزی، معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان آرامستانها، اداره ماشین آلات مدیریت پسماند و  کشتارگاه صنعتی اقدام کرده است.

درضمن واحد زیرساخت و مرکز داده در نظر دارد جهت استاندارد سازی مرکز داده شهرداری نسبت‌به ایمن‌سازی و نصب سیستم‌های امنیتی و اطفاء حریق و اصلاح کابل کشی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی اقدام کند.

همچنین واحد زیر ساخت، پشتیبانی و مرکز داده در طی سال ۱۴۰۱ با عنایت به استاندارد ۲۷۰۰۱ İSo، برنامه ریزی برای استانداردسازی مراکز داده سایر واحدهای شهرداری را در اولویت قرارداده است".

در پایان یاسر اسدپور رییس سازمان فاوا ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های همکاران در سال گذشته و ارائه گزارش مناسب از عملکرد سازمان نسبت‌ به انجام کارهای تیمی تاکید کرد.

تعداد نمایش ها (590)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان