آخرین اخبار

حرکت به سمت شهر هوشمند در گرو تامین زیرساخت ها

حرکت به سمت شهر هوشمند در گرو تامین زیرساخت ها

نویسنده: روابط عمومی/شنبه, 13 مهر,1398/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه؛ سعید حیدری با تاکید بر اینکه حرکت به سمت شهر هوشمند نیازمند تامین زیرساخت ها است اظهار کرد: برای این مهم نیز، نیازمند مرکز دیتا یا فیبرنوری بوده و بنابراین هم اکنون اصلی ترین موضوعی که در این رابطه وجود دارد بحث عدم مدیریت واحد شهری است که در بیشتر شهرهای کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن، متاسفانه هر دستگاه خدمات رسانی خود را متولی تحقق شهر هوشمند دانسته در حالی که اگر مدیریت واحد شهری وجود داشته باشد، این ساختار تبدیل به یک ساختار واحد شده و همه با یکدیگر در این مسیر حرکت می کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: با توجه به اینکه فراوانی خدمات شهرداری گسترده تر از سایر دستگاه های اجرایی است، متاسفانه در خود شهرداری ها نیز این مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در پنج سال پیش، که بحث شهر هوشمند گرمتر از زمانی کنونی بود و رقابتی بین کلان شهرهای کشور و شهرهای مراکز استان ها اتفاق افتاده بود، شهرها بسیار بهتر از زمان کنونی در این زمینه حرکت می کردند افزود: اما چون در این زمینه اتفاق نظر واحدی وجود نداشت، پس از مدتی فراموش شد بنابراین در این زمینه موفقیت چندانی حاصل نشده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با تبیین اقداماتی که در راستای شهر هوشمند در شهر شیراز انجام شده است گفت: هم اکنون از سه سال گذشته، بیشتر تمرکز شهرداری شیراز بر ایجاد زیرساخت واحد شهری گذارده شده که فیبرنوری و دیتاسنتر دو بحث اصلی آن است.

حیدری تصریح کرد: از سوی دیگر مبنا را بر اپلیکیشن های شهروند در شیراز گذاشته شده و پیش بینی می شود که اگر تا پایان سال آینده زیرساخت های شهری تکمیل شود، آن زمان، خدماتی که ارائه می شود با قدرت و اطمینان خاطر بیشتری رونمایی شده و خدمات با سرعت بهتری ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه کسب درآمدهای پایدار از طریق آی تی از جمله چالش های اصلی در شهر شیراز است اظهار کرد: متاسفانه این باور در مجموعه مدیریت شهری به وجود نیامده که در حوزه آی تی و درآمدهای پایدار، تا چه اندازه می تواند مثمرثمر باشد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: اما اصلی ترین مبحث آن همانگونه که اشاره شد، به تامین زیرساخت ها بستگی داشته تا بتوان به عنوان شهری پیشرو در تکمیل زیرساخت ها، در بحث درآمدهای پایدار فعالیت بیشتری انجام دهد.

تعداد نمایش ها (1379)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان