آخرین اخبار

حضور مدیر عامل سازمان فاوا در نشست کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات کلانشهرهای کشور درمشهد مقدس.

حضور مدیر عامل سازمان فاوا در نشست کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات کلانشهرهای کشور درمشهد مقدس.

نویسنده: Anonym/دوشنبه, 28 اردیبهشت,1394/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

  به گزارش روابط عمومی سازمان آمار و فناوری اطلاعات : این نشست با حضور نمایندگان مرکز فناوری‌های اطلاعات دفتر ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران، همچنین نماینده‌ای آی تی بانک شهر و مدیرعامل‌های سازمانهای فاوای تهران،مشهد،اصفهان،تبریز،شیراز،کرج،قم، ارومیه،کرمانشاه، همدان ،کرمان، رشت، زاهدان برگزار شد.

اسدپورگفت: مهمترین موضوع مطرح شده در این نشست در این خصوص بود که شهرداری‌ها به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان و دستگاه‌هایی که سرویس و خدمت به مردم می‌دهند و شاید بیشترین حجم خدمت را برای مردم دارند، مورد توجه دولت قرار گیرند.

وی ادامه داد : در این نشست مطرح شدکه به واسطه این که  شهرداری‌ها بیشترین خدمت و سرویس را به مردم ارائه می‌دهند و یقینا محل نگهداری اطلاعات مربوط به این خدمات و سرویس‌ها هم شهرداری‌ها هستند به همین دلیل از نماینده دولت که نماینده وزارت آی سی تی است خواسته شد تا امکان استفاده از دیتا سنترهای شهرداری‌ها برای خدماتی که سایر دستگاه ها هم به آن نیازمند هستند  استفاده ودر راستای نیل به دولت الکترونیک وتعامل پذبری با سایر دستگاه ها شهرداری ها نقش محوری را ایفا نمایند.

وی تصریح کرد: طرح این موضوع مورد استقبال قرار گرفت و یک تفاهم نامه مشترک با موضوع استفاده از دیتا سنترهای شهرداری‌های کشور برای اهداف دولت الکترونیک همچنین دو محور جدید دولت یعنی دولت هوشمند و دولت همراه که به آن پرداخته شود.

وی اضافه کرد: در این نشست تاکید شدکه اگر شهرداری ها هوشمند نشوند دولت هوشمند نخواهد شد و اگر شهرداری ها سیستم های همراه خود را راه اندازی نکنند دولت هم نمی تواند دولت همراه باشد و  راه کوتاه عبور این است که دولت با شهرداریها  همراه شوند که خوشبختانه با خرد جمعی این اتفاق خواهد افتاد .

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست استاندارد سازی خدمات شهروندی مبتنی برتلفن همراه بود که تبادل نظر انجام شد و الگوهای خوبی در جلسه مطرح شد که از این الگوها در قالب یک کارگروه تخصصی شکل خواهد گرفت تا همه شهرداری ها از یک روش و منطق استفاده کنند.

وی افزود:یکی دیگر از موضوعات مطرح شده یکپارچه سازی کارت های شهروندی از طریق بانک شهر در 14 کلانشهر کشور بود بطوریکه قابلیت استفاده از آن برای شهروندان همه کلانشهرهای کشور توسط یک کارت مشترک مقدور باشد.

وی تصریح کرد :آخرین موضوع این نشست نرم افزارهای خاص و کاربردی بود که در سطح ملی مطرح است و از خارج از کشور تامین می شود که تمهیدات لازم اتخاذ گردید که بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تکنولوژی، این نرم‌افزارها در داخل تولید شوند.

اسدپور در پایان تاکید کرد:هدف ما جمع بندی برای اتخاذ تصمیم مشترک ، کمک به بلوغ و رشد فناوری اطلاعات در همه کلانشهرها و استفاده از تجربیات و تخصص‌های شهرداری های کلانشهر ها در  تعامل با یکدیگر و ارایه خدمات الکترونیکی بهتر به شهروندان و نیل به شهرهای هوشمند می باشد.

 

تعداد نمایش ها (3195)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان