آخرین اخبار

حل مشکلات توسعه خدمات الکترونیکی و نرم افزاری با استفاده از ظرفیت کمیسیون فناوری اطلاعات کلانشهرها/ حمایت از شرکت های بومی حوزه فناوری اطلاعات را پیگیری می کنیم

حل مشکلات توسعه خدمات الکترونیکی و نرم افزاری با استفاده از ظرفیت کمیسیون فناوری اطلاعات کلانشهرها/ حمایت از شرکت های بومی حوزه فناوری اطلاعات را پیگیری می کنیم

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه عنوان کرد:

نویسنده: reza shokri/ﺳﻪشنبه, 25 مرداد,1401/دسته ها: اخبار, مرداد

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه،  دومین جلسه کمیته بررسی برنامه‌های اجرایی IT سازمان حمل و نقل بار و مسافر(ادارات اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه ) و هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بررسی مشکلات نرم افزار اداره تاکسیرانی با حضور ریاست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  و ریاست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه و کارشناسان این دو سازمان و همچنین شرکت ارائه دهنده نرم افزار و اعضا ء کارگروه برگزار شد.

یاسر اسدپور در این جلسه اظهار کرد: سازمان فاوا اقدام به طراحی و ارائه داشبوردهای مدیریتی مختلف برای سازمانها کرده است.

وی افزود: ما بر روی  پروژه دیتاوارهاوس  کار می کنیم و از سویی نگرانی از حفظ و دسترسی به دیتاهای کل شهرداری نداریم و این دیتاها به داشبوردهای مدیریتی لینک می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: سیاست ها و استراتژی مدیریتی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر باید به طور واضح و آشکار مشخص و انتظارات سازمان حمل و نقل بار و مسافر باید اعلام شود.

اسدپور تصریح کرد: از طرف کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور می توان برخی مشکلات مربوط به حوزه توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر را حل و فصل کرد و می توان یکسری وب سرویس هایی را از این طریق برای خدمت رسانی به شهروندان فراهم کرد.

وی با تشریح وظایف کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور ادامه داد: این کمیسیون پنج کمیته تخصصی دارد که ظرفیتی برای پیشبرد مسائل و اهداف مربوط به حوزه فناوری اطلاعات هستند و نتایج و تصمیم گیری های کمیته ها از طریق کمیسیون به شهرداران ارسال می شود و حتی موضوعاتی را شاهد بوده ایم که در کمیته کلانشهرهای دولت مطرح شده است و می توانیم در سطح کلان نیز تاثیرگذار باشیم.

اسدپور عنوان کرد: حمایت از شرکت های بومی حوزه فناری اطلاعات و نرم افزار را از طریق کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها پیگیری می کنیم.

وی یادآور شد: نباید در پیشبرد اهداف مدیریت شهری در توسعه خدمات الکترونیکی و توسعه نرم افزاری سازمانها و مجموعه های مختلف در تعامل با یکدیگر دچار روزمرگی شوند و شرایط به نحوی نباشد که در نبود مدیران در جلسات خروجی خاصی از آنها را شاهد نباشیم.

اسدپور اظهار کرد: جدیت ، هماهنگی و همگرایی باید در توسعه همکاری ها شکل گرفته و در دستور کار قرار گیرد.

ناصر سعیدآبادی رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز در این جلسه از اقدامات ریاست و کارشناسان سازمان فاوا تشکر و قدردانی کرده و همراهی آنها برای پیشبرد امور مرتبط را قابل تقدیر دانست.

وی افزود: پرداخت های الکترونیکی، کنترل هوشمند بار، توسعه نرم افزاری خدمات حمل و نقل بار و مسافر از جمله مواردی است که در حوزه حمل و نقل مورد توجه سازمان فاوا قرار گیرد.

سعیدآبادی تصریح کرد: ان شاء الله  در کنار هم  بتوانیم در راستای هوشمندسازی، شفافیت امور و توسعه نرم افزاری اقدامات ماندگار انجام بدهیم.

وی تأکید کرد: در جامعه امروزی سیستمی شدن فرآیندها، توسعه اتوماسیون و توسعه نرم افزاری و ارائه خدمات الکترونیکی در جهان حرف اول را می زند و اگر سنتی بیندیشیم و همانند  سال قبل عمل کنیم، موجب عقب ماندن از دنیا می شود و باید نگاه خود را تغییر داده و حوزه فناوری اطلاعات در اولویت امور و اهداف هر سازمانی باشد.

تعداد نمایش ها (548)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان