آخرین اخبار

رونمایی از سالنامه آماری شهر ارومیه

رونمایی از سالنامه آماری شهر ارومیه

طی مراسمی که با حضور معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات، شهرداران شهرهای آذربایجان غربی و کارکنان شاغل در بخش مالی شهرداری ها برگزار شد، از کتاب آمارنامه شهر ارومیه و ....... رونمایی شد.

نویسنده: روابط عمومی/یکشنبه, 08 اسفند,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
4/0

طی مراسمی که با حضور  معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات، شهرداران شهرهای آذربایجان غربی و کارکنان شاغل در بخش مالی شهرداری ها برگزار شد، از کتاب آمارنامه شهر ارومیه و رونمایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه: مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه در بیان لزوم تدوین این کتاب گفت:

یکی از پیشنیازهای اولیه و اصولی در کلیه تصمیم گیری ها، سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و سنجش سیاستهای اتخاذ شده، وجود آمار دقیق، به روز و با کیفیت است و یکی از ملزومات هر سازمانی ارائه خدمات مبتنی بر شواهد و آمار می باشد. این مهم در مورد سازمانهایی که به صورت پویا و گسترده با ذینفعان داخلی، خارجی و بخصوص مردم در ارتباط هستند، دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

 

یاسر اسدپور در ادامه اظهار داشت: تحقیقات و مطالعات نشان داده است که میزان موفقیت مدیران در اجرای برنامه‌های موردنظر و حصول به نتایج مطلوب و میزان تحقق اهداف یک مجموعه ، رابطه‌ایی مستقیم با میزان بهره‌گیری از آمار و اطلاعات صحیح، به روز و اثربخش دارد.

وی یکی از دلایل مهم تدوین آمارنامه را: مستندسازی آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد هر یک از زیر مجموعه‌های شهرداری ارومیه عنوان کرده و افزود:

بهره‌گیری از این آمار و اطلاعات در جهت برنامه‌ریزی‌های آتی و استفاده محققان و دانش پژوهان داخل و خارج شهرداری ارومیه توسط حوزه معاونت برنامه ریزی، سازمان آمار و فناوری اطلاعات مجلدی با عنوان سالنامه آماری 1394 ارومیه شامل آمار و اطلاعات عملکرد یکساله گذشته واحدها و زیر مجموعه های شهرداری ارومیه تدوین و ارائه شد.

 

این مقام مسئول در پایان اهداف تهیه و تدوین سالنامه آماری را اینگونه برشمرد:

1-  مقوله آمار جزو مقوله های بسیار مهم در زمینه مدیریت و برنامه ریزی است و این امر، لزوم تهیه آمار درست را بیش از پیش افزایش می دهد.

2-  تهیه سالنامه آماری کمک می کند تا بتوان به آمار دقیقتر و صحیح تری دسترسی داشت.

3-  مسئولان می توانند در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های خود به این آمار و اطلاعات دقیق و درست استناد کنند و این استناد موجب ارتقای سطح فعالیتها می شود.

4-  دسترسی به آمار دقیق که باعث رشد عملکرد دستگاههای اجرایی می شود.

 

اسدپور، تعداد افراد مشارکت کننده و جلسات برگزار شده را در مجموع 40 نفر، شامل 4 نفر از سازمان آمار و فناوری اطلاعات،35 نفر رابطین آماری در سازمانها و مناطق و شرکت نگاره که در حدود46  جلسه در 4 ماه و 1800 نفر ساعت کار کارشناسی جهت هماهنگی، جمع آوری، پردازش و صحت سنجی اطلاعات اعلام کرده و از ارگانها و نهادهای همکاری کننده از جمله دفتر آمار و اطلاعات استانداری سازمانها و واحدهای تابعه شهرداری ارومیه

تعداد نمایش ها (2348)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان