آخرین اخبار

شهرداری مشهد در سال گذشته یک برنامه عملیاتی در حوزه شهر هوشمند را تدوین کرد

شهرداری مشهد در سال گذشته یک برنامه عملیاتی در حوزه شهر هوشمند را تدوین کرد

نویسنده: روابط عمومی/شنبه, 13 مهر,1398/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه؛ محمدجواد رجائیان با بیان این که شهر هوشمند یک تعریف جامع و کاملی دارد اظهار کرد: بنابراین صرفا مفاهیم مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات را شامل نمی شود.

وی افزود: بنابراین شهر هوشمند مفهوم گسترده ای داشته و تمام گستره مدیریت شهری را دربرمی گیرد، پس برای گام نهادن و حرکت در مسیر شهر هوشمند، مهمترین بحث این است که حاکمیت باید نگاه هوشمندانه ای نسبت به مسائل داشته باشد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: پس اگر این اتفاق رخ دهد، براساس همان روش ها و دستورالعمل ها می توان، فرهنگ را به سمت هوشمندی حرکت داد و در این صورت، مردم هوشمندانه فکر کرده و از ابزارهای هوشمند استفاده می کنند و در نهایت می توان شاهد یک شهر هوشمند بود که از تمامی ابعاد این ویژگی را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای حرکت مدیریت شهری به سمت شهر هوشمند نمی توان یک نمره واحدی در نظر گرفت بیان کرد: برای شهر هوشمند یک کارنامه در ابعاد مختلف وجود دارد و همچنین مدیریت شهری در هر کدام از شهرهای مختلف کشور دارای نقاط ضعف و قوتی است که باید در جای خود آن بررسی شود.

رجائیان با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در سال گذشته یک برنامه عملیاتی در حوزه شهر هوشمند تدوین کرد گفت: این برنامه براساس محورهای 6 گانه ای که شهر هوشمند دارد، تعریف شده و این پروژه ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برخی از این پروژه ها مانند المان های شهری و پروژه های حوزه پسماند با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده و برخی پروژها نیز نیازمند تامین زیرساخت ها بوده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: با توجه به زیرساختهای شهر هوشمند که از سالیان گذشته در شهرداری مشهد فراهم شده بود، راهبرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد بر این اساس است که به سمت خودکفایی حرکت کرده و بتواند از زیرساخت های فناوری اطلاعات، درآمدزایی کند و خوشبختانه امسال به این هدف رسیده و سازمان فناوری اطلاعات بدون اتکا به درآمدهای شهرداری بسته شده است.

تعداد نمایش ها (1306)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان