آخرین اخبار

ضرورت پیش بینی زیرساخت لازم برای ساختمان هوشمند در صدور پروانه و مجوز/ فرهنگسازی استفاده از خدمات غیرحضوری مورد توجه جدی است

ضرورت پیش بینی زیرساخت لازم برای ساختمان هوشمند در صدور پروانه و مجوز/ فرهنگسازی استفاده از خدمات غیرحضوری مورد توجه جدی است

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

نویسنده: reza shokri/ﺳﻪشنبه, 11 خرداد,1400/دسته ها: اخبار, خرداد

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در نشست هماهنگی بین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت همکاری و تعامل بین دو مجموعه در جهت رفاه حال شهروندان اظهار کرد: هدف ما توسعه خدمات غیرحضوری در تمامی حوزه ها است و به دنبال معماری تعامل پذیری در شهر ارومیه هستیم.

وی افزود: جهت استفاده و بهره مندی از سامانه شهروندسپاری و خدمات غیرحضوری  با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد، تمامی دفترخانه های سطح شهر ارومیه و همچنین دفترخانه های سیلوانا، قوشچی و سرو نیز آموزش داده شده اند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: هم اکنون تمامی استعلامات شهرسازی در مناطق یک و پنج به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود و با این کار 68 درصد از مراجعات مردمی به مناطق شهرداری کاهش می یابد.

اسدپور افزود: در فاز دوم بحث شهروندسپاری در مناطق شهرداری، دستور تهیه نقشه و بخشی از دستور صدور مجوز ساخت و همچنین پایان کار را به صورت ارائه از طریق خدمات غیرحضوری پیش بینی کرده ایم و امیدواریم در شش ماهه دوم امسال عملیاتی شود.

وی ادامه داد: ارومیه یکی از شهرهای پیش رو در حوزه های فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیکی است و توان رقابت با کلانشهرهای بزرگ را دارا هستیم و در برخی حوزه ها جز اولین ها قرار گرفته ایم.

اسدپور تصریح کرد: موضوع بسیار مهم در توسعه خدمات الکترونیکی  مباحث مربوط به استفاده شهروندان و فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری است و باید فرهنگسازی های لازم در این راستا انجام گیرد و در این خصوص برنامه هایی را طی امسال پیش بینی کرده ایم و مورد توجه جدی است.

وی با اشاره به رونمایی از پروژه فیبرنوری شهرداری ارومیه یادآور شد: در جهت تجاری سازی این ظرفیت مهم می توان با توافق طرفین، سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی نیز از آن بهره مند شود چرا که کیفیت خدماتی که بر روی این فیبرنوری قابل ارائه است غیرقابل مقایسه با سایر موارد است و برای توافق با سایر ارگانها نیز اعلام آمادگی می کنیم.

اسدپور با توجه به مباحث شهر هوشمند و ضرورت هوشمندسازی در تمامی حوزه ها اظهار کرد: یکی از اقدامات شهرداری ارومیه در حوزه هوشمندسازی شهر، هوشمندسازی اماکن شهرداری است و در این راستا در نخستین گام هوشمندسازی موتورخانه ها را در نظر گرفته ایم چرا که باعث صرفه جویی 32 درصدی در مصرف انرژی می شود.

وی ادامه داد: از ریاست و هیئت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به دلیل افزایش اختیارات حوزه انفورماتیک نظام مهندسی و حمایت از این حوزه، تقدیر و تشکر می کنیم و با این شرایط و فراهم شدن زمینه همکاری، می توانیم با تعامل و همراهی اقدامات بسیار خوبی را پیش برده و به نتیجه برسانیم.

اسدپور تأکید کرد: در بحث ارتباط سیستمی بین دو مجموعه تنها ارتباط برقرار شده اهمیتی ندارد بلکه شفافیت و جلب اعتماد مردمی از همه موضوعات مهمتر است.

وی در این نشست پیشنهاد کرد که در تعامل بین نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ساز وکار لازم برای ایجاد بستر زیر ساخت های ساختمان هوشمند در زمان صدور پروانه و مجوز احداث پیش بینی شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: اولین و اصلی ترین گام در تعامل بین دو مجموعه برقراری ارتباط الکترونیکی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی است تا مستندات به صورت سیستمی ارسال و دریافت شود.

تعداد نمایش ها (868)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان