عقد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری ارومیه و اداره کل ثبت و اسناد و املاک آذربایجان غربی در خصوص ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات، شهرداری ارومیه و اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی تفاهم نامه همکاری امضا کردند. بر اساس این تفاهم نامه طرفین با استفاده از پتانسیل های خود در زمینه ارائه خدمات غیر حضوری بهینه به شهروندان، مشارکت می کنند
یاسر اسدپور، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه گفت: شهرداری ارومیه و اداره کل ثبت اسناد و املاک روزانه خدمات متعددی را به مردم ارایه میدهند و ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند بنابراین همکاری این ۲ دستگاه نقش موثری در تسهیل و تسریع امور و کاهش مراجعات حضوری دارد
وی هدف این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت ها و حمایت های طرفین در الکترونیکی نموندن فرایند استعلامات دفاتر اسناد رسمی ، برقراری تعامل بین سامانه های طرفین، ارائه خدمات غیر حضوری بهینه به شهروندان و اشتراک دیتا، ضرورت شفاف سازی در امور و حذف کاغذ عنوان کرد
اسدپور در تشریح مفاد این تفاهمنامه توضیح داد: براساس این تفاهمنامه ارتباط الکترونیکی بین دفاتر اسناد رسمی سطح شهر و واحدهای تابعه شهرداری ایجاد میشود تا سرعت کار بالا برود و از سوی دیگر عوارض به صورت هوشمند اخذ و نهایتا نسبت به تصدیق حدنگاری املاک شهرداری اقدام می شود تا از جعل اسناد جلوگیری شود
رئیس سازمان فاوا خاطر نشان کرد: شهرداری ارومیه جزء اولین شهرداری های کشور می باشد که با اداره ثبت و اسناد تفاهم نامه همکاری تنظیم می کند و لازم به ذکر است بیش از 8000 درخواست در طی سال 98 از طریق دفاتر ثبت به شهرداری های مناطق ارجاع شده که از این پس بصورت غیرحضوری پیگیری خواهند شد .
وی بیان کرد: فرایند الکترونیکی نمودن استعلامات از اوایل شهریور ماه سال جاری بصورت پایلوت از دفترخانه های شماره ۵ ، ۳۸ ، ۱۰ و ۲۶ اجرا و پس از تکمیل فرایند در سایر دفترخانه های سطح شهر اجرایی می گردد.
اسدپور یاداور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و کاهش مراجعات حضوری ، سازمان فناوری اطلاعات اقدام به انعقاد تفاهم نامه جهت تعامل سیستمی با سایر دستگاه های اجرایی خدمات رسان نموده تا شهروندان برخی خدمات و استعلامات خود را بصورت سیستمی دریافت نمایند.