آخرین اخبار

قرار گرفتن شهر هوشمند در اولویت اهداف و برنامه ریزی ها/ توسعه زیر ساخت های شهر هوشمند یکی از الزامات مدیریت شهری نوین است/ جلوگیری از رانت و تبانی با تحقق شهرداری هوشمند/ برای استفاده از بستر فیبر نور

قرار گرفتن شهر هوشمند در اولویت اهداف و برنامه ریزی ها/ توسعه زیر ساخت های شهر هوشمند یکی از الزامات مدیریت شهری نوین است/ جلوگیری از رانت و تبانی با تحقق شهرداری هوشمند/ برای استفاده از بستر فیبر نور

شهردار ارومیه عنوان کرد:

نویسنده: reza shokri/یکشنبه, 14 آذر,1400/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، حسین مهدی‌زاده در مراسم انعقاد تفاهم نامه شش جانبه همکاری بین نهادها و سازمانهای متولی حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: همکاری در راستای تحقق شهر الکترونیک و هوشمند امری مثبت و از ضرورت های مدیریت شهری در عصر کنونی است.

وی افزود: توسعه زیر ساخت های شهر هوشمند یکی از الزامات مدیریت شهری نوین است و شهر هوشمند جز اولویت ها و سیاست‌های کاری بنده در مدت مدیریتم در شهرداری خواهد بود.

 شهردار ارومیه با بیان اینکه شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند بحثی عریض و طویل است، گفت: این مقوله در حوزه های مختلف زندگی از جمله ترافیک، زندگی شهری و توزیع هوشمند خدمات در شهر دخیل است. 

مهدی زاده در ادامه بابت نحوه نگارش متن و بندهای تفاهم‌نامه انتقاداتی را مطرح کرد و ادامه داد: فیبر نوری ظرفیت بزرگی برای شهرداری بوده و شرکت مخابرات چندین بار برای استفاده از این زیرساخت مراجعه کرده است. 

وی بیان اینکه که شهر هوشمند در حوزه ترافیک، اقتصادشهری، تأمین منابع مالی پایدار و ترویج مباحث فرهنگی تأثیرگذار است، عنوان کرد: در سیستم شهرداری الکترونیک، ارائه خدمات و اخذ خدمات در فضایی شفاف و رقابتی خواهد بود.

مهدی زاده اظهار کرد: برای تحقق شهرداری هوشمند هر چقدر هزینه شود حتی اگر بدهکار هم شویم، ارزش دارد چون جلوی رانت و تبانی گرفته خواهد شد و رضایتمندی مضاعف مردم و شفافیت را در پی خواهد داشت. 

وی با اشاره به اهمیت فیبرنوری اختصاصی شهرداری ادامه داد: برای استفاده از بستر فیبر نوری فضای رقابتی شفاف ایجاد خواهد شد و همچنین سعی خواهد شد نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم تا حداقل در سال 1401 شاهد راه اندازی شهرداری کاملاً هوشمند باشیم.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: با راه اندازی شهرداری هوشمند، شهروندان بدون مراجعه حضوری خدمات خود (مثل اخذ پروانه) را از شهرداری دریافت می کنند، چرا که روش های سنتی در دوره کنونی غیرقابل قبول است.

گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین مرکز پژوهشهای شورای شهر، شهرداری ارومیه، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، پارک علم و فناوری استان، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان و شتاب دهنده آرکاپ و با حضور مسئولان این مجموعه ها امضا شد.

در ادامه جلسه طرف‌های تفاهم‌نامه ضمن بیان اظهارات خود، به بیان برخی از مفاد تفاهم‌نامه پرداختند و شبکه فیبر نوری و زیرساخت‌های شهر هوشمند را نیاز امروزه جهان عنوان نمودند. در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری فناوری توسط شش نفر از رؤسا و مدیران نهادهای مذکور رسید.

تعداد نمایش ها (525)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان