آخرین اخبار

مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات از اجراي طرح شهروند الكترونيك در آينده اي نزديك خبر داد.

مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات از اجراي طرح شهروند الكترونيك در آينده اي نزديك خبر داد.

نویسنده: Anonym/ﺳﻪشنبه, 14 بهمن,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه


با توجه به جریانات اخیری که در عرصه جهانی بر له اسلام ستیزی در حال حدوث است و دشمنان اسلام در قالب تهاجم فرهنگی سعی در مخدوش نمودن فرهنگ ایرانی و اسلامی دارندرهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام نمودند:"هر جا می‌گوییم فرهنگ، مقصود ما از فرهنگ، یعنى فرهنگ انقلابى، فرهنگ اسلامى، یعنى ایجاد حرکت فرهنگى بر مبناى اسلام و بر مبناى ارزش‌هاى اسلامى و حرکت دادن جامعه به معناى حرکت فرهنگى به سمت اهداف اسلامى، تقویت فرهنگ اسلامى و باور اسلامى و آداب اسلامى و اخلاق اسلامى و سنت‌هاى اسلامى؛ فرهنگ این است. این‌جور نیست که به هر شکلى ابزارهاى فرهنگى در کشور به‌وجود آمد، ما خوشحال بشویم که بله، فرهنگ پیشرفت کرده؛ نه، پیشرفت فرهنگ و تکیه‌ى روى فرهنگ به معناى فرهنگ انقلابى است، فرهنگ اسلامى است، فرهنگ دینى است، تقویت ارزشهاى انقلابى و اسلامى است؛ این مراد ما است و این آن چیزى است که مورد انتظار از من و شما - به عنوان سربازان این انقلاب - است که باید سینه‌مان را سپر کنیم و براى انقلاب کار کنیم."

حال مجتمع دانشگاهی رهروان ولایت تحت سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری بر آن شده است که سبک زندگی اسلامی وایرانی را در جامعه ی متمدن ایرانی رواج دهد لذا، جهت دسترسی به این امر مهم متد جدیدی تحت عنوان "ابر زندگی" با کمک پژوهشگران متبحر ایرانی طراحی نموده است. در این درسنامه ی الکترونیکی تمام عوامل مربوط به زندگی یک فرد از دوران جنینی تا حتی پس از مرگ آن طبق یک الگوی اسلامی بخش بندی شده است. در این میان آنچه که امروز در عرصه بین الملل به چشم می خورد ضرورت سواد آی تی در میان ملل جهان است، بنابراین با در نظر گرفتن این امر مهم که تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و فرهنگ جوامع دو موضوع مکمل و پیش برنده یکدیگر هستند در متد "ابر زندگی"  توجه ویژه ای به امر آموزش رایانه، زبان انگلیسی و بانکداری الکترونیکی شده است.

شهرداری محترم ارومیه با همکاری سازمان آمار فناوری و اطلاعات شهرداری ارومیه و مجتمع دانشگاهی رهروان ولایت نیز گامی مهم در راستای عملی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری برداشته و خواستار اجرایی شدن این طرح عظیم ملی در استان آذربایجان غربی شده اند. مدیر عامل محترم سازمان آمار و فناوری هدف از اجرای طرح را اینگونه معرفی می نمایند:

هدف از اجراي اين طرح تسهيل در دور كاري افراد،كاهش حجم بروكراسي و كاغذ بازي، كاهش بار ترافيكي ، تسهيل در امورات اداري و بانكي ، مبارزه با مفاسد اداری که در بحبوحه ی نظام بروکراسی ایجاد میشود، تسهیل در آموزش های مهارت های زندکی ، ایجاد تحولی نوین در سیستم بانکداری ، صرفه جويي در زمان و همچنين ارتقا سطح سواد جامعه در راستاي عصر ارتباطات و تكنولو‍ژي و حرکتی نوین در جهت پیاده سازی فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح جامعه می باشد.

همچنین ایشان عنوان نمودند: با توجه به بند 4 از پیوست حکم انتصاب شورای عالی انقلاب فرهنگی که مقام معظم رهبری فرمودند" برنامه جامعی برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در کشور تهیه شده و زمینه اجرایی شدن آن توسط دستگاه های مسئول فراهم گردد"  و با در نظرگرفتن این موضوع که توجه به فرهنگ یکی از  اهرم های تاثیر گذار شهرداری ها در سطح جامعه است لذا با تلاش های بی شائبه مسئولین برآن شده ایم تا با تحت پوشش قرار دادن 100000 نفر از هم استانی های عزیز در جهت پیشبرد اهداف رهبری حرکت کنیم.

همچنین آقای مهندس اسدپور خاطر نشان شدند: با ترفيع قصورات فاز 1 هم اكنون پس از گذشت سه سال شهروند الكترونيك با لگوي جديد "ابر زندگي" تحول شگرفی را در سطح استان ایجاد خواهد نمود. زیرا متد "ابر زندگي"  محدوديت  سني موجود در فاز يك را مرتفع مي كند ، طبق تعريف جهاني كاربر اينترنتي، كودك دو ساله اي ایست که حداقل يك بار در ماه از شبكه هاي اينترنتي استفاده مي كند و اين يك جهش شگرفي در امر ارتقا سطح سواد آي تي محسوب مي شود.

طرح ابر زندگي كه قرار است به زودي در استان آذربايجان غربي اجرا شود  برنامه هاي متنوعي را با توجه به آداب اسلامي و ايراني در قالب سه بخش آموزش الكترونيك ، بهداشت وسلامت و مشاره مي باشد كه هر بخش شامل زير مجموعه هاي آموزشي مفيد و پر كاربردي است در نظر دارد.

ایشان در جلسه ای که با همکاران مربوطه در استانداری در مورخ 23/10/1393 داشتند از مدیران محترم دست اندرکار استانی و شهرداران شهرستان های استان تقاضای همکاری در جهت آگاه سازی و آشنایی هم استانی ها با طرح " ابر زندگی"  نمود.

 لذا  با همت والاي مسئولان استان و تلاش های بی شائبه ی معاونت برنامه ریزی شهرداری امید است به سرعت قله هاي رفيع پيشرفت را طي نماييم و به شهر آرماني خود دست يازييم.

 

 

تعداد نمایش ها (2745)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان