آخرین اخبار

نوزدهمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها برگزار شد

نوزدهمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها برگزار شد

نویسنده: reza shokri/شنبه, 12 شهریور,1401/دسته ها: اخبار, شهریور

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، نوزدهمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری کلانشهر تبریز برگزار شد.

این نشست  با حضور دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرها و دبیران کمیته های تخصصی این کمیسیون و به مدت دو روز در تاریخ های نهم و دهم شهریورماه ترتیب یافته بود.

محبوب تیزپاز قائم مقام شهردار و  حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز از جمله مدعوین و سخنرانان روز اول نوزدهمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرهای کشور بودند که هر کدام طی سخنانی بر اهمیت توجه به حوزه شهر هوشمند و تسریع در فرآیندهای هوشمندسازی تأکید کردند.

احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در اولین روز این نشست و در آیین افتتاحیه اظهار کرد: یکی از مسائل و رویکردهای مهم که در حوزه شهرداری ها می تواند اتفاق بیافتد مبحث درآمدهای پایدار است تا بتوانند هزینه های زیادی را در شهرداری پوشش بدهند.

وی افزود: در این راستا نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شتابدهنده ها هستیم که بتوانیم به یک راهکار صحیح رسیده و برنامه ریزی کنیم تا شهرداری ها بتوانند همکاری خوبی با این مجموعه ها داشته باشند و از این حوزه منتفع بشوند.

متولیان ادامه داد: یکی از راهکارهای نجات شهرداری ها از بحران های مالی استفاده از منابع مالی مردمی است و در حوزه فناوری اطلاعات بسیار تأکید داریم این موضوع اتفاق بیافتد و شهرداری ها بتوانند طرح های با بازدهی خوب و بالا را آماده کنند و ما نیز در بورس کمک می کنیم تا هم شهرداری و هم شهروندان متنفع شوند.

وی تأکید کرد: راه اندازی قرارگاه هوشمندسازی در سطح کلانشهرها ضروری است و مکاتبه ای در این راستا با شهرداران انجام خواهد گرفت و خود این موضوع باعث ارتقاء جایگاه فاواها شده و موجب پای کار آمدن تمامی دستگاهها خواهد شد.

یاسر اسدپور رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور نیز طی سخنانی اظهار کرد: در تلاشیم در خصوص بحث تخصصی فاواها که فیبرنوری است به جمع بندی نهایی برسیم و با سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور هماهنگی لازم انجام شده تا خواسته های کلانشهرها به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل شود.

وی افزود: بخشی از موضوعات نوزدهمین نشست مربوط به تعاملات بین دستگاههای اجرایی در بحث وب سرویس ها و بخش مهم دیگری نیز درآمدهای پایدار برای فاواها خواهد بود.

اسدپور گفت: نیروهای مورد نیاز فناوری اطلاعات تا حد قابل قبولی در داخل شهرداری ها موجود است اما انگیزه لازم برای فعالیتشان وجود ندارد و به خاطر استرس کاری در فاوا و اضافه کاری در سایر واحد راغب به فعالیت در سایر مجموعه ها هستند.

وی تأکید کرد: انتظارات با حمایت ها و وظایف با اختیارات در فاواها مطابقت ندارد و مدیران فاوا با چنین مشکلاتی روبرو هستند.

در ادامه نخستین روز برگزاری نشست همچنین دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها و رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز نیز به سخنرانی پرداخته و مواردی تخصصی در راستای اهداف برگزاری نشست مطرح کردند.

برنامه دومین روز برگزاری نوزدهمین نشست تخصصی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با بازدید روسای سازمانهای فاوا کلانشهرهای کشور از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه یافت.

در دومین روز از نشست نیز یاسر اسدپور رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور طی سخنانی گفت: یکی از موضوعات مهم تعامل بین دستگاهها است و اگر بتوانیم محقق کنیم تا شهروندان برای یک استعلام ساده بین ادارات مختلف در تردد نباشند،دستاورد بزرگی برای شهرداری هاست و این مورد به صورت یکپارچه باید در تمامی کلانشهرها ایجاد شود و در آن موقع می توانیم بگوییم یکی از گام های اصلی را در کنار شفافیت برداشته ایم.

وی افزود: یکی از مطالباتی که شهرداری ها می توانند از دولت داشته باشند بحث درآمدهای پایدار حوزه فناوری اطلاعات است چرا که اگر شهر بخواهد هوشمند بشود بسیاری از مسائل در این حوزه در خصوص درآمدهای پایدار باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدپور تصریح کرد: حمایت از حوزه فناوری اطلاعات حتما باید حمایت عملی در حوزه بودجه، نیروی انسانی و جایگاه فناوری اطلاعات باشد تا شاهد پیشبرد اهداف مدنظر باشیم، چرا که با نادیده گرفتن جایگاه فاوا شهرداری ها شاهد عدم موفقیت در اهداف شهر هوشمند خواهیم بود.


در دومین روز از نوزدهمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور، طی جلسه ای با حضور ریاست کمیسیون، دبیران کمیته های تخصصی هرکدام در خصوص محورهای برگزاری نشست به بیان مطالبی پرداخته و در این راستا ضمن اشتراک تجربیات به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مطرح شده اقدام شد.

شایان ذکر است همزمان با برگزاری نوزدهمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرهای کشور و تأکید دبیرکل مجمع شهرداران و همچنین ریاست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها، یعقوب هوشیار شهردار تبریز در جلسه مشترک با رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی که با حضور همه مدیران شهرداری تبریز برگزار شد، از راه اندازی قرارگاه هوشمندسازی در این شهر خبر داد.

تعداد نمایش ها (615)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان