آخرین اخبار

پرداخت الکترونیکی در تاکسی های ارومیه عملیاتی می شود

پرداخت الکترونیکی در تاکسی های ارومیه عملیاتی می شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه:

نویسنده: روابط عمومی/یکشنبه, 15 تیر,1399/دسته ها: اخبار, اخبار IT

رتبه بندی این مطلب:
2/0

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور، مدیرعامل سازمان فاوا از عملیاتی شدن زیرساخت‌های تعبیه سیستم پرداخت الکترونیکی در اتوبوس و تاکسی‌های ارومیه خبر داد و ابراز داشت: تجهیز حمل و نقل عمومی شهر ارومیه به سیستم پرداخت های نوین و رد یابی  ONLINEو OFFLINEسیستم جامع حمل و نقل شهر ارومیه (پرداخت الکترونیک و نظارت بر ناوگان ) توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تدوین و جهت انجام فرایندهای اداری و برگزاری فراخوان و شناسایی پیمانکار به سازمان سرمایه گذاری شهرداری ارجاع شده است این سیستم متشکل از پرداخت های نوین و رهگیری ناوگان به صورت ONLINE و  OFFLINEمی باشد.

وی ادامه داد: در خصوص پرداخت الکترونیک چهار روش پرداخت در نظر گرفته شده است که عبارتند از :  کارت بلیط الکترونیک ،QR CODE ، NFC   ، اپلیکیشن های موبایلی

اسدپور افزود:  با عنایت به اینکه نزدیک به 600000  کارت بلیط الکترونیکی اتوبوس رانی در دست شهروندان در حال استفاده می باشد . لذا ساختار پروژه به شکلی طراحی شده است که از همان کارتها برروی  تاکسی ها نیز استفاده گردد و بتدریج کارتهای جدید جایگزین کارتهای قبلی گردد.

رئیس سازمان فاوا عنوان کرد: با توجه به روش های متفاوت پرداخت پیش بینی شده در پروژه، شهروندان محترم ارومیه نسبت به نوع امکاناتی که دارند میتوانند از هرروش جهت پرداخت استفاده کنند .

لازم به توضیح هست پروژه فوق از لحاظ فنی به نحوی تدوین شده است که در فازهای توسعه بتواند جواب گوی کلیه پرداخت خرد شهری بوده و شهروندان بتوانند در سایر مراکزمانند مراکز فرهنگی، ورزشی، نانوایی و غیره استفاده نمایند .

اسدپور همچنین از اهداف سازمان در راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک به :

-           صرفه جویی در مصرف بسیاری از منابع مادی در راستای حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف

-           تجمیع و پردازش اطلاعات و زمینه سازی برای تصمیم گیری های بهتر در عرصه مدیریت  به صورت هوشمند با استفاده از داده کاوی و ارائه داشبورد های مدیریتی و نظارتی

-           جایگزینی روش سنتی جمع آوری کرایه سیستم حمل و نقل شهری با فناوری های جدید و مطمئن

-           رفع مشکلات ناشی از پرداخت و نگهداری پول خرد

-           بهینه سازی توزیع ناوگان با استفاده ازاطلاعات دقیق

-           ارتقا ء انضباط و امنیت اجتماعی

-           کنترل هوشمند و نظارت کامل به عملکرد خودروهای ناوگان

-           افزایش سطح رضایت مردم و تاکید بر محور مشتری مداری در شهرداری

اشاره کرد.

تعداد نمایش ها (1199)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان