آخرین اخبار

پروژه فیبر نوری اختصاصی شهرداری ارومیه رونمایی شد

پروژه فیبر نوری اختصاصی شهرداری ارومیه رونمایی شد

نویسنده: reza shokri/پنجشنبه, 06 خرداد,1400/دسته ها: اخبار, اخبار IT, خرداد

رتبه بندی این مطلب:
2/0

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، قبل از ظهر چهارشنبه پنجم خردادماه با حضور جمعی از مسئولان و مقامات شهری و استانی و همچنین مدیرعامل ایرانسل، پروژه فیبر نوری اختصاصی  شهرداری ارومیه به طول 72 کیلومتر و با سرمایه گذاری بالغ بر 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

فناوری اطلاعات موجب ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان است

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه در این مراسم رونمایی به عنوان میزبان و اولین سخنران مراسم، با بیان اینکه فناوری اطلاعات موجب ارتقاء کیفیت خدمات می شود، گفت: یکی از مهمترین نیازمندی های فناوری اطلاعات در این راستا داشتن یک شبکه ارتباط قوی و گسترده است.

حسین دوستی ادامه داد: این زیرساخت با فیبرنوری شکل گرفته و نمونه بارز یک پروژه برد-برد بین شهرداری و بخش خصوصی است و منفعت آن به همه مردم شهر می رسد و شاهد ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: افتتاح پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری آغازی برای تحقق کامل شهر هوشمند خواهد بود.

خدمت رسانی بی وقفه و پایدار به شهروندان با رونمایی از فیبرنوری شهرداری

مجید آقازاده نیز در این مراسم عنوان کرد: مهمترین زیرساخت برای تحقق شهر هوشمند فیبرنوری است و شهرداری ارومیه با پیش بینی فیبرنوری اختصاصی بستر لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و سیاست های شهر هوشمند را مهیا کرده است.

آقازاده ادامه داد: جهان امروز به سمت استفاده و بهره مندی از فناوری اطلاعات در همه حوزه ها و بهره مندی از تکنولوژی روز حرکت می کند با توسعه شبکه فیبرنوری در سطح شهر ارومیه در همین راستا گامهای اساسی برای ارائه سرویس های پایدار برداشته شده است.

شهردار ارومیه افزود: پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه جز برترین های کشور در سرعت پیاده سازی و همچنین کیفیت در قیاس با پروژه های مشابه است.

فیبرنوری شهری جز پروژه های افتخارآمیز برای ارومیه است

بیژن عباسی به عنوان سومین سخنران مراسم با بیان اهمیت پروژه فیبرنوری شهری ادامه داد: یکی از تصمیمات درست، اساسی و اصولی در شهر ارومیه طی سالیان گذشته همت برای راه اندازی فیبرشهری است که شاهد رونمایی از آن هستیم.

مدیرعامل ایرانسل گفت: امروز بیش از 72 کیلومتر فیبرنوری جدید اجرایی شده و زیرساخت اساسی و اصولی برای توسعه سرویس های دیجیتال و فناوری اطلاعات فراهم است.

عباسی ادامه داد: این پروژه جز پروژه های افتخارآمیز برای شهر ارومیه است و بسیاری از کلانشهرها اخیراً و به تازگی به فکر راه اندازی آن افتاده اند، درحالی که در ارومیه شاهد بهره برداری اش هستیم.

فیبرنوری شهرداری عاملی برای توسعه موضوعات علمی است

رسول اصغرزاده نیز در این مراسم تصریح کرد: ان شاء الله با توسعه و تقویت پهنای باند امیدواریم مردم ارومیه بیش از پیش بتوانند در بستر فناوری های نوین از خدمات شهرداری و مدیریت شهری استفاده کنند و در این راستا شاهد رونق کسب و کارها و توسعه موضوعات علمی باشیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر عنوان کرد: بستر لازم برای توسعه موضوعات علمی فراهم شده و ان شاء الله با همکاری مجموعه هایی همچون پارک علم و فناوری شاهد این مهم نیز باشیم.

ارومیه جز شهرهای پیشرو در حوزه شهر هوشمند

 آیدین رحمانی رضائیه در آیین رونمایی از پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه اظهار کرد: کشور ما توانمندی های عظیمی در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه این حوزه دارد و جز کشورهای مهم منطقه هستیم و توانسته ایم گامهای مهمی را برداریم.

وی با تشکر از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه جهت پیشرو بودن در حوزه مباحث شهر هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات عنوان کرد: با توجه به توانمندی های بسیاری که در آذربایجان غربی وجود دارد امیدوارم هوشمندسازی را در تمامی شهرهای استان توسعه بدهیم.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به مراسم رونمایی از پروژه فیبرنوری شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: ان شاء الله این رونمایی آغازی برای بهره مندی تمامی مردم ارومیه از شهر هوشمند باشد و اعتماد مردم با این اتفاق بیش از پیش جلب شود.

شایان ذکر است پس از اتمام مراسم رونمایی از پروژه فاخر فیبرنوری ، شهرداری ارومیه و ایرانسل در استانداری آذربایجان غربی و با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار تفاهم نامه ای امضا کردند که امکان‌سنجی و مشارکت در راستای توسعۀ فازهای بعدی زیرساخت فیبرنوری در سطح شهر ارومیه، از جمله یکی از مفاد تفاهم طرفین است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ایرانسل به عنوان سرمایه گذار در پی ایجاد زیرساخت فیبرنوری شهرداری در ارومیه، به توسعۀ خدمات شهر هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا در ارومیه کمک می‌کند.
 

تعداد نمایش ها (1757)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان