آخرین اخبار

پیاده سازی پرداخت های الکترونیکی خرد در حوزه حمل و نقل شهری بررسی شد

پیاده سازی پرداخت های الکترونیکی خرد در حوزه حمل و نقل شهری بررسی شد

طی جلسه ای با حضور رییس سازمان فناوری اطلاعات؛

نویسنده: reza shokri/پنجشنبه, 17 شهریور,1401/دسته ها: اخبار, شهریور

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، جلسه بررسی پیاده‌سازی پرداخت الکترونیک خرد شهری در حوزه حمل‌ونقل شهری با شرکت یاسر اسدپور  رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، فخرالدین معصوم زاده معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر و توحید روان‌بخش رئیس اداره نظارت بر تاکسی‌رانی این سازمان و با حضور مدیران شرکت فناوران ایمن شبکه فاش (هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر) برگزار شد.

یاسر اسدپور در این جلسه تخصصی اظهار کرد: انتظار از بانک شهر و شرکت فاش همان‌طوری‌که در جلسه آخر کمیسیون فناوری اطلاعات کلان‌شهرهای کشور مطرح شد مشارکت در اجرای پروژه‌های شهرداری به‌ویژه خدمات الکترونیک شهرداری است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه افزود: امیدواریم این شرکت با کمک شهرداری بتواند در ارایه خدمات الکترونیک به شهروندان کمک حال شهرداری باشد.

در بخش دیگری از جلسه کرم بیگ زاده معاون نرم افزار و هوشمندسازی سازمان فاوا نیز به ارائه مطالبی در این راستا پرداخت و گفت: از سال ۸۸ کارت بلیت ناوگان اتوبوسرانی در حداقل ۲۶۰ دستگاه اتوبوس استفاده می‌شود و در نظر داریم این نوع پرداخت در بحث حمل‌ونقل تاکسی هم استفاده شود.

وی افزود: در نظر داریم در کنار راه‌اندازی کارت بلیت در بخش تاکسی‌رانی نسبت‌به نوسازی سیستم‌های کارت بلیت سیستم اتوبوسرانی اقدام کنیم و علاوه بر این نوع پرداخت نگاهی هم به پرداخت خرد حمل‌ونقل شهری از طریق ایجاد کیو آر کد نیز داریم.

در تداوم این جلسه طی بحث و گفتگو بین طرفین عنوان شد که سه قدم در اجرای طرح پرداخت‌های خرد در حمل‌ونقل شهری باید در نظر گرفته شود که شامل نحوه اجرا ، مسائل فنی و مشخص کردن مسائل اقتصادی در اجرای طرح است.

  برای استفاده از کیو آر کد در شهر ارومیه اول باید در سطح شهر نیازسنجی انجام و براساس آن نسبت‌ به انتخاب روش‌های پرداخت اقدام شود. 

شایان ذکر است، استفاده از کیو آر کد دارای مزایای زیادی است که موجب راحتی شهروندان در پرداخت‌های خرد شهری به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل داخل شهری خواهد شد که قابلیت پرداخت هزینه‌ها با استفاده از تلفن همراه، سرعت عمل در پرداخت و  کاهش هزینه‌های زیرساخت در پرداخت‌های خرد شهری را در پی دارد.

همچنین طی برگزاری این جلسه راه اندازی پروژه AVL در حوزه حمل و نقل  شهری توسط هلدینگ فناوری بانک شهر تشریح شد.

تعداد نمایش ها (702)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان