آخرین اخبار

کارهای خوبی در حوزه فاوا شهرداری ارومیه انجام گرفته است/ حرکت به سمت یکپارچه کردن نرم افزارها و سیستمی شدن خدمات در دستور کار مدیریت شهری / تولیدات فاوا در حوزه نرم افزار می تواند جز منابع درآمدی جدید

کارهای خوبی در حوزه فاوا شهرداری ارومیه انجام گرفته است/ حرکت به سمت یکپارچه کردن نرم افزارها و سیستمی شدن خدمات در دستور کار مدیریت شهری / تولیدات فاوا در حوزه نرم افزار می تواند جز منابع درآمدی جدید

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه:

نویسنده: مرتضی خوشبخت/ﺳﻪشنبه, 20 دی,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، علی اکبر مقیمی در جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۲ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت:  برابر بخشنامه اگر ما بخواهیم به سمت بودجه علمی و عملیاتی سوق پیدا کنیم باید کلیه فعالیت های شهرداری را که در قالب فعالیت های عمرانی انجام می شود، در نظر بگیریم.
وی در این راستا افزود: حتی همکارانی که در حوزه درآمد و حسابداری فعالیت و صورت وضعیت ها را کنترل می کنند نیز قسمتی از انرژی و وقت آنها صرف پروژه های عمرانی می شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه اظهار کرد:  بودجه ریزی عملیاتی یعنی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در حالت کلی است و اینگونه نیست که نظارتشان در حالت مستقیم بر یک پروژه خاصی مدنظر باشد.
مقیمی ادامه داد: کلا هزینه های جاری به سمت عمرانی می آید چون ما بودجه ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی را به معنای واقعی پیاده سازی نکرده ایم اما  آرام آرام به این سمت در حال هدایت شدن هستیم و به این سمت حرکت می کنیم.
وی تصریح کرد: پیش از این در آمدهایی که شناسایی می کردیم در دفاتر ما ثبت نمی شد اما هزینه ها تحت عنوان بستانکار ثبت می شد و این یک ایراد برای سیستم است، از سویی یارانه هایی که به شهرداری پرداخت می شود تحت عنوان یارانه شهرداری ارومیه در دفاتر قانونی دولت ثبت می شوند ولی ما در دفاتر انعکاس نداده ایم.
مقیمی یادآور شد: در بودجه ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی تمامی رویدادهای مالی باید ثبت شوند اما چون در شروع یک مسیر جدید هستیم افرادی که مستقیم با فعالیت های عمرانی درگیر هستند آنها را در بودجه سال آینده مدنظر قرار می دهیم.
وی با بیان اینکه مشکل شهرداری ها فعالیت هایی است که به هرنحوی  شده آنها را  انجام می دهند اما  نمی توانند عملکردشان را انعکاس بدهند، عنوان کرد:  خدماتی که واحدهای  شهرداری به همدیگر ارائه می دهند و هزینه،  انرژی و نیروی انسانی برای آنها استفاده می شود باید در تفریغ بودجه ای که به شورای شهر ارائه می شود و یا اطلاعاتی که به بیرون منتشر می کنیم گزارش شود اما  تا کنون خدمات را درآمد مستقیم حساب کرده ایم که موجب بروز مشکلاتی در حوزه اداره امور مالیاتی برای شهرداری و حوزه جرایم مالیاتی شده است.
وی اظهار کرد: شاید به جرات بتوان گفت جرایمی که شهرداری از بابت مالیات می دهد، خدماتی است که سازمان ها به یکدیگر ارائه داده و درآمد محسوب شده اند و این ها باید در قالب گزارش عملکردی در سیستم ثبت شوند و به تمامی سازمانها و مناطق تکلیف شده که هر خدماتی که ارائه می دهند نه به عنوان درآمد بلکه به عنوان گزارش عملکردی ارائه شوند و در تفریغ بودجه اطلاع رسانی شوند.
مقیمی تصریح کرد: درآمدهایی که برای سال آینده شناسایی می کنیم، اگر در دفاتر ثبت شوند دارای تراز نرمال خواهیم شد در صورتیکه سطح دارایی بدهی حساب مازاد شهرداری همیشه بدهکار بوده و هر ساله شاهد افزایش آن بوده ایم.
وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که در نهایت اعلام شود شهرداری از ظرفیت های موجود چه میزان مشخصی را صرفه جویی کرد، افزود: بحث شناسایی خدماتی که شهرداری به هر نحوی به سازمانها و یا عموم مردم ارائه می دهد، موضوعی است که از چندماه گذشته به طور جدی پیگیر آن هستیم و سازمان فاوا باید این موضوع را به طور جدی مدنظر قرار دهد.
مقیمی یادآور شد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی خدمات شهری در هر سطح و میزانی در قالب نرم افزار یکپارچه باشد و هیچکاری نباید به صورت دستی انجام گیرد و گزارش این نرم افزار به عنوان عملکرد شهرداری قابل ارائه است چرا که خطاهای سهوی و عمدی در صورت نرم افزاری نبودن امور متصور است.
وی گفت: تعریف منابع درآمدی جدید باید با همت تمامی سازمان ها و مناطق محقق شود و در سطح سازمان فاوا چندین نرم افزار طراحی شده که می تواند با فروش این نرم افزارها در حوزه درآمدهای پایدار فعالیت کند و چشم امید شهرداری در زمینه ایجاد زیرساخت ها به تلاش و همت همکاران فاوا است.
رییس هئیت مدیره سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تصریح کرد: کارهای خوبی در حوزه فاوا شهرداری انجام گرفته و نرم افزار  یکپارچه مالی در سال ۱۴۰۲ مورد استفاده قرار خواهد گرفت و یکی از اقدامات خوب همین مورد است.
وی ادامه داد: نرم افزاری در حوزه اداری مالی پیش بینی کرده ایم و نرم افزارهای خزانه داری، بودجه، اموال، اموال متمرکز و همه موارد ضروری را شامل می شود.
مقیمی با بیان اینکه سیاست شهردار محترم حرکت سازمان ها به سمت درآمدزایی است و  باید منابع درآمدی جدید شناسایی کنند، خاطرنشان کرد: درآمد پایین در سازمان ها موجب پایین آمدن انگیزه های مدیرانشان می شود.

تعداد نمایش ها (372)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان