به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه یاسر اسدپور گفت: در قانون شهرداریها مصوب سال 1345یکی از کمیسیون های مهم برای رسیدگی به مسائل و مشکلات پیش بینی شده کمیسیون ماده 77 می باشد که شامل احداث خیابان، احداث فضای سبز شهری، جمعآوری زباله، احداث پارکینگهای عمومی، آسفالت معابر و خیابانها و... انجام میشود؛ حال اگر شهروندی در خصوص این عوارض اعتراضی داشته باشد به اعتراض او در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداریها رسیدگی میگردد.
وی ادامه داد: نرمافزار کمیسیون ماده 77 جهت الکترونیکی کردن فرآیند رسیدگی به پرونده مؤدی و تسریع در ارائه خدمات بر روی دیتا سنتر شهرداری نصب و راهاندازی و دسترسیها و آموزشهای لازم جهت بهره برداری از نرمافزار به همکاران محترم اداره درآمدهای عمومی داده شده است.
اسدپور افزود: برخی از قابلیتها و امکانات نرمافزار به شرح ذیل می باشد .
1. امکان تضمین پرونده و ارسال پرونده الکترونیکی از سامانه شهرسازی به سامانه ماده 77 انجام محاسبات مربوطه که این امر علاوه بر کاهش زمان رسیدگی موجب ارتقاء سلامت اداری نیز می شود .
2. صدور پیش آمد به صورت سیستم
3. صدور دعوتنامه به صورت الکترونیکی
4. امکان صدور رأی کمیسیون بهصورت الکترونیکی و آرشیو آن
5. بهرهگیری از زیرساخت امضا الکترونیکی برای تایید و چاپ و آرای صادره
6. امکان نگهداری تاریخچه انجامشده توسط کاربر
7. امکان بایگانی لینک و نگهداری سوابق آرا در آرشیو به تفکیک کد نوسازی کد ارجاع و گروهبندی آنها
8. امکان برقراری ارتباط با سامانه یکپارچه شهرسازی و مشاهده کلیه اطلاعات آرشیو شهرسازی واملاک
9. امکان انجام جستجوی پیشرفته بر بستر GIS سامانه یکپارچه شهرسازی
10. امکان ارائه انواع گزارشهای آماری تحلیلی مدیریتی بر اساس مناطق شهرداری تخلفات و آرای صادره
11. برقراری ارتباط با سیستم یکپارچه شهرسازی با امکان مشاهده لایحه ارسالی از شهرسازی و محاسبات آن
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه اظهار کرد : کلیه شکایات مربوط به شهرداری از مودیان، بابت بدهیهای معوقه در سامانه ثبت و تا هنگام صدور و ابلاغ رأی به صورت کاملا مکانیزه و سیستمی پیگیری خواهد شد.