به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به ضرورت گسترش خدمات الکترونیکی و استفاده حداکثری مردم و دسترسی آسان به این خدمات اظهار کرد: انجمن دفاتر پیشخوان دولت آذربایجان غربی نسبت به کاهش نرخ خدمات ارائه شده اقدام کرد.
وی افزود: این مساله با در نظر گرفتن مساله معیشتی شهروندان و همچنین کمک برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام شده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: این سازمان در راستای استفاده بهینه مردم و سهولت دسترسی شهروندان به ارائه خدمات الکترونیکی در قالب برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و شهروندسپاری(قرار دادن خدمات بر بستر اینترنت) به صورت ۷/۲۴ اقدام کرده و طی ماه های آینده شاهد گسترش هرچه بیشتر برون سپاری خدمات الکترونیک شهرداری خواهیم بود و لذا ضرورت تعامل و مساعدت دفاتر جهت کاهش تعرفه های موجود احساس می شد که این مهم تحقق یافت.
وی با بیان اینکه نرخ مصوب کشوری خدمات استعلام بانک و نقل و انتقال ۳۶۹۰۰۰ ریال است، ادامه داد: با هماهنگی و پیگیری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی و همچنین انجمن دفاتر پیشخوان دولت استان و با مساعدت و تعامل مثبت این دو حوزه، کاهش نرخ ارائه خدمات را شاهد هستیم و در این راستا نرخ خدمت استعلام های بانک و نقل و انتقال از ۳۶۹۰۰۰ به ۲۰۰۰۰۰ ریال کاهش یافت و نرخ خدمت نوسازی نیز ۱۰۹۰۰۰ ریال تعیین شد.
اسدپور خاطرنشان کرد: شهرداری ارومیه در مناطق یک و پنج تمامی استعلامات حوزه شهرسازی را در قالب سامانه شهروندسپاری، غیرحضوری کرده تا شهروندان با استفاده از خدمات الکترونیکی و بدون مراجعه به شهرداری و از طریق گوشی همراه، رایانه شخصی، کافی نت ها و یا دفاتر پیشخوان دولت اقدام به بهره مندی از خدمات ارائه شده کنند.