اخبار کوتاه

نشست تخخصی بررسی ایجاد موزه دیجیتال برگزار شد

نشست تخخصی بررسی ایجاد موزه دیجیتال برگزار شد

نویسنده: reza shokri/یکشنبه, 28 فروردین,1401/دسته ها: اخبار, فروردین

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

📌به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، جلسه بررسی طرح معماری نمایشگاه دائمی ارومیه شناسی و ایجاد موزه دیجیتال در مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر برگزار شد.

حسین پناهی در این جلسه اظهار کرد: پیش از این  نقشه گردشگری و تصاویر سه بعدی از اماکن تاریخی و دیدنی شهر ارومیه توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهیه و در اختیار شهروندان قرار گرفته که قابل تقدیر است.

وی افزود: در راستای اهداف جذب گردشگر و در راستای فعالیت های قبلی امیدواریم با اجرای طرح نمایشگاه دیجیتال ارومیه شناسی، مهمانان شهر در کنار حضور و بازدید از اماکن مختلف، از گردشگری مجازی نیز استفاده کنند تا ارومیه آن طور که است شناسانده شود.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بهره مندی از QR کد و مفاهیم، نشان ها و اپلیکیشن ها از مواردی هستند که می توان در این نمایشگاه مورد استفاده برای جذب گردشگر قرار داد.

نقی کریمی نیز در این جلسه گفت: در این نمایشگاه-موزه باید از ماکت های شهری استفاده شود تا بناها و معابر مهم شهری که هم اکنون موجود بوده و یا از بین رفته اند برای گردشگران و شهروندان قابل لمس و شناخت باشد‌.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: باید طی همایش هایی ظرفیت های گردشگری طبیعی و تاریخی تبلیغ و شناسانده شوند.

مقصود پورجعفری معاون زیرساخت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه نیز یکی از حاضرین در جلسه بود.

وی که به نمایندگی از سوی سازمان فاوا در این نشست شرکت کرده بود، گفت: اپلیکیشن هایی توسط سازمان فاوا طراحی و تولید شده که با دقت در این اپلیکیشن ها می توان در طراحی محتوای موزه دیجیتال ایده های بسیاری گرفت.

پورجعفری ادامه داد:  فاوا در سال گذشته علاوه بر اینکه معرفی اماکن تاریخی و گردشگری را در اپلیکیشن ها مورد توجه قرار داده،اطلاعات شهری را نیز برای استفاده مهمانان طی تصاویر سه بعدی ارائه کرده تا علاقمندان بتوانند به صورت مجازی به گردشگری بپردازند.

تعداد نمایش ها (640)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان