اخبار کوتاه | اردیبهشت

اجرایی شدن فاز سوم سامانه شهر صد با محوریت اجرای الکترونیکی احکام ماده ۱۰۰

با دستور شهردار ارومیه در تمامی مناطق انجام می گیرد؛

اجرایی شدن فاز سوم سامانه شهر صد با محوریت اجرای الکترونیکی احکام ماده ۱۰۰

نویسنده: مرتضی خوشبخت/شنبه, 09 اردیبهشت,1402/دسته ها: اخبار, اردیبهشت

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، با دستور و تأکید دکتر حسین مهدی زاده شهردار کلانشهر ارومیه در راستای بهره مندی شهروندان از خدمات الکترونیکی و توسعه این خدمات در حوزه آرا ماده ۱۰۰، فاز سوم سامانه شهر صد با محوریت اجرای الکترونیکی احکام ماده ۱۰۰ در تمامی مناطق پنج گانه شهرداری وارد فاز اجرایی می شود.

این سامانه(سامانه ابلاغ و اجرای احکام آرا ماده صد ) که توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کدنویسی و تولید شده و همچنین با پیگیری دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارومیه پیش از این در شهرداری منطقه پنج ارومیه به صورت پایلوت راه‌اندازی شده بود، نتایج موفقیت آمیزی داشته است.

با راه اندازی فاز سوم سامانه شهر صد پرونده ای که از ماده صد رأی آن مشخص شد به منطقه ارسال می شود و اگر رسیدگی نشود با ابزارهای نظارتی که برای پیگیری امور قرار داده شده، مناطق را ملزم به پاسخگویی می کند.

در این سامانه چنانچه رأی بدوی بوده و شهروندان اعتراض داشته باشند می توانند به صورت سیستمی اعتراض خود را ثبت کنند که این اعتراض از مناطق به اداره کمیسیون های ماده صد ارسال و سپس از آنجا به تجدیدنظر ارجاع می شود و آرا تجدیدنظر نیز از همین طریق به شهروندان اطلاع رسانی و ابلاغ می شود و پس از آن به واحد درآمد ارجاع می شود تا پس از تجمیع عوارض و جرایم موجود به منطقه مجدد ارسال و در صورت عدم پرداخت به اجرای احکام فرستاده می شود.

چنانچه شهروندی به آرا اجرای احکام نیز بی توجهی کند پلمپ اماکن تجاری و همچنین ارجاع به کمیسیون ماده 77 در دستور کار قرار می گیرد.

امکان نظارت مستمر و لحظه ای و پیگیری دلیل تأخیر در رسیدگی به پرونده ها در هر مرحله ای از مراحل فوق از جمله مهمترین مزایایی است که موجب شفافیت کامل و بهبود کارکرد در این راستا می شود.

همچنین پیش از این فازهای اول و دوم سامانه شهر صد با موضوع ارجاع الکترونیکی قرارهای کارشناسان رسمی دادگستری و ابلاغ الکترونیکی با هدف تسهیل در ارایه خدمات و کاهش چرخه فرآیند صدور آرا رونمایی شده بود.

از مهمترین مزایای فازهای قبلی این سامانه می توان به تسریع و بهبود روند ارجاع پرونده های ماده صد به کارشناسان دادگستری، تسهیل و شفافیت فرآیندهای مربوط به پرونده های ماده صد، دسترسی سریع و آسان کارشناسان دادگستری به کارتابل شخصی خود، ثبت آنلاین نتیجه بازرسی کارشناسان، حذف مراجعات حضوری کارشناسان به کمیسیون ماده صد، ارائه کارتابل مدیریتی تحت وب و گزارشات متنوع را می توان مورد اشاره قرار داد.

همچنین بررسی آنلاین و ارزیابی دقیق پرونده ها، ایجاد وحدت رویه و اشل واحد، حذف مراجعات حضوری و دسترسی مناطق از آخرین وضعیت ارسالی پرونده ها  با افتتاح فاز اول و دوم سامانه شهر صد امکانپذیر شده بود.

با استفاده از این سامانه ضمن تهیه و تکمیل پایگاه داده پرونده ها،  شفاف سازی گردش پرونده های ماده ۱۰۰ و بهبود روند ابلاغ آرا را شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است این پروژه یکی از اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای ایجاد شهرداری هوشمند محسوب شده که با شفاف سازی موضوعات موجب جلب اعتماد عمومی و رضایتمندی حداکثری شهروندان می شود و بنا بر آمار دبیرخانه کمیسیون های ماده صد، سامانه محور و الکترونیکی کردن امور در این حوزه منجر به صدور آرا بهتر و در عین حال تسریع در امور شهروندان شده است.

۱۱:۱۳

تعداد نمایش ها (597)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان