اخبار کوتاه | اردیبهشت

الکترونیکی شدن تمامی ارجاعات ماده صد و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها/ 721 فقره پرونده به صورت الکترونیکی به کارشناسان ارجاع شد

الکترونیکی شدن تمامی ارجاعات ماده صد و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها/ 721 فقره پرونده به صورت الکترونیکی به کارشناسان ارجاع شد

نویسنده: reza shokri/دوشنبه, 12 اردیبهشت,1401/دسته ها: اخبار, اردیبهشت

رتبه بندی این مطلب:
1/0

📌به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، الکترونیکی کردن فرآیندهای اداره ماده صد شهرداری ارومیه یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری است که پیش از این فرآیندهای ادرای به صورتی بود که یک چرخه طولانی را شامل می شد که باعث کندی در روند ارجاع پرونده ها و پاسخگویی به آنها  می شد چرا که پرونده ها  از اداره ماده صد به مناطق و سپس از مناطق دوباره به این اداره ارجاع داده می شد و در هر مرحله اگر شاهد تعلل در رسیدگی بودیم موجب بروز مشکلاتی به ویژه در حوزه پرونده های تجاری می شد که اضافه کارشناسی از جمله این موارد بود.

از این جهت برای شهرداری بسیار ضروری بود  که سیل عظیمی از پرونده ها که به علت عدم توجه به اهمیت موضوع از سالهای گذشته راکد مانده  و یا در مرحله ای از این چرخه دچار بروکراسی اداری شده بودند، در اسرع وقت پیگیری شوند و اولین تمرکز در خصوص پرونده های کارشناسی در کمیسیون ماده صد بود که ارتباط مستقیم با کارشناسان برقرار شد و سپس به علت برخی مشکلات موجود سامانه شهر صد پیش بینی و ارائه شد که در قالب آن امکانپذیرشدن ابلاغ آرا به دو شیوه آنلاین و پیامکی شاهد هستیم.

 در این سامانه، سیستم ارجاعات کارشناسی به صورت الکترونیکی شد و  با توجه به عدم مراجعه کارشناسان به کمیسیون چرخه کوتاهتر و شفافتر شد و افزایش چشمگیر پاسخ دهی ارجاعات کارشناسی کمیسیون ماده صد به واسطه راه اندازی سامانه شهر صد را شاهد هستیم.

یادآور می شود که طی استفاده از این سامانه ، لوکیشن و لایحه پرونده به کارشناسان جهت رؤیت ارجاع می شود و کارشناس مذکور نیز در طی مدت تعیین شده ملزم به پاسخگویی است که باعث افزایش سرعت رسیدگی می شود که پیش از این تمامی پروسه ها به صورت سنتی و وقت گیر بود و از طرفی شناسایی محل مربوطه نیز از سوی کارشناس به سختی انجام می شد اما با لوکیشن موجود محل موضوع پرونده به راحتی در دسترس است.

از مزایای سیستمی شدن امور این است که اکثر پرونده های ماده صد طی مدت اخیر با توجه به الکترونیکی شدن مراحل رسیدگی، منجر به نتیجه شده است و آرا نیز صادر شد و تعداد پرونده های ارجاع شده به کارشناسان از آغاز تا کنون  721 فقره است  که به صورت سیستمی انجام و در این سامانه تعداد پرونده های ارجاع شده به هر کارشناس و پاسخگویی آنها به صورت شفاف مشخص است و عملکرد آنها قابل ارزیابی است و تمامی فرآیندها ثبت و ضبط می شود.

همچنین به منظور تسهیل در ابلاغ و تسریع در امور ماده صد در آینده ای نزدیک، سامانه پیامکی و تحت وب ابلاغ ماده صد بر روی سامانه شهرصد بارگزاری می شود.

از این رو اداره ماده صد و شهرداری های مناطق می توانند با دسترسی به سامانه شهر صد موضوعات و اخطارهای خود را به صورت پیامکی به مالکین ابلاغ کنند که از  دسترسی مناطق به این مهم امکانپذیر شده است.

در این سامانه  تنها با وارد کردن کد نوسازی یا شماره تماس، متن اخطار به مالک ابلاغ شده و فرآیندی طولانی از چرخه ماده صد حذف می شود که تاثیر بسزایی نیز در ابلاغ اخطارها و مکاتبات و آرا خواهد داشت.

در پروسه دیگری با همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداره ماده صد و معاونت های شهرسازی و معماری و برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی پروژه اسکن و دیجیتالی کردن پرونده های ماده صد راکد و بایگانی و جاری نیز پیگیری می شود و دفترنویسی سابق حذف و قابلیت جستجو نیز به صورت تماماً الکترونیکی خواهد شد.

طبق سیاست های کلی مدیریت شهری و بر اساس دستور دکتر حسین مهدی زاده شهردار ارومیه در شش ماهه نخست سال 1401 باید قسمت اعظمی از امور ماده صد و صدور آرا به صورت سیستمی انجام شود که با توجه به سطح آمادگی موجود، عملیاتی نیز خواهد شد.

شهرداری ارومیه در راستای الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تمامی پروسه های اداری که قابلیت اجرایی دارند اقدام می کند و در تلاش است رفاه و آسایش حداکثری با سرعت و دقت بالا و با حداقل انحراف و یا تخلفات به شهروندان هدیه دهد، چرا که الکترونیکی کردن فرآیندها و پروسه هوشمندسازی در شهرداری موجب شفاف سازی فرآیندها و تسهیل امور شده و از طرفی کاهش هزینه ها را در پی دارد و نتیجه نهایی آن نیز منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری و افزایش میزان اعتماد عمومی به این مجموعه می شود.

تعداد نمایش ها (556)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان