اخبار کوتاه | بهمن

تعرفه گذاری خدمات فیبرنوری در حوزه شهرها بر مبنای تورم کشور باشد/ منطقی نبودن تعرفه های مصوب حفاری از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی/ مسیر نهایی همه سازمانها و مجموعه ها  خدمت به شهروندان است

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرهای کشور

تعرفه گذاری خدمات فیبرنوری در حوزه شهرها بر مبنای تورم کشور باشد/ منطقی نبودن تعرفه های مصوب حفاری از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی/ مسیر نهایی همه سازمانها و مجموعه ها خدمت به شهروندان است

نویسنده: مرتضی خوشبخت/ﺳﻪشنبه, 25 بهمن,1401/دسته ها: اخبار, بهمن

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، نشست روسای فناوری اطلاعات و شهر هوشمند  شهرداری کلانشهرهای ارومیه، تهران، اصفهان، مشهد و قزوین روز سه شنبه 25 بهمن ماه 1401 به صورت ویدیوکنفرانس با حضور یاسر اسدپور ریاست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور و نمایندگانی از  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با موضوع بررسی تعرفه گذاری شبکه فیبر نوری شهرداری ها برگزار شد.

یاسر اسدپور در این نشست اظهار کرد: ابتدا کلانشهرها باید روی تعرفه فیبرنوری توافق کنند و از طریق مجمع شهرداران یک تعرفه مصوب ملی داشته باشیم.

وی افزود: همچنین باید ملاک در تعرفه های مصوب بر مبنای  تعرفه سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور باشد و به یک همگرایی با سازمان برسیم.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرهای کشور گفت: باید تعرفه ها بر مبنای تورم کشور تنظیم و هرگونه تعیین گذاری بر اساس نرخ تورم بوده و هرگونه تعیین تعرفه نیز باید در همین راستا شفاف سازی شود.

اسدپور تصریح کرد: یک زمانی سیاست وزارت ارتباطات تعیین تعرفه مصوب ملی نبود اما هم اکنون پیشنهادات به سازمان تنظیم مقررات رادیویی ارائه شده است.

وی ادامه داد: تعرفه های حفاری ابلاغی از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی با توجه به هماهنگی با برخی شهرهای کوچکتر به هیچ وجه منطقی نبوده و  هیچ شهرداری در این راستا همکاری لازم را انجام نخواهد داد و شهرها باید بر اساس جمعیت و بهای منطقه ای در این راستا عمل کنند.

اسدپور عنوان کرد: در مورد کلانشهرها و مراکز استانها باید با هماهنگی و توافق با شهرداری ها تعرفه های حفاری ابلاغ شود.

وی افزود: باید سازمان تنظیم مقررات رادیویی بین منافع شهرداری ها و FCP ها تعادل ایجاد کند چرا که همه به دنبال توسعه در حوزه فیبرنوری هستیم اما تا تعادل ایجاد نشود امکانپذیر نیست.

اسدپور یادآور شد: اگر قرار بر این است که یک تعرفه ملی ارائه شود باید بدانیم که این تعرفه از سال 94 تاکنون تغییری نیافته است.

وی تأکید کرد: از طرفی دیگر در صلاحیت سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور نیست که نسبت به ارائه تعرفه در خصوص حفاری های شهری اقدام کند زیرا حتی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ها نیز در این زمینه متولی نیستند و یک بحث عمرانی است.

اسدپور با توجه به سیاست های دولت در راستای توسعه فیبرنوری در طی سه سال و تلاش برای حل مشکلات در این راستا اظهار کرد: در این خصوص شاهد یک پیچیدگی خاصی هستیم و توسعه فیبرنوری با تعرفه گذاری های فعلی در سایه نارضایتی شهرداری به  طور مطلوب پیش نخواهد رفت.

وی عنوان کرد: باید آیتم های تعرفه گذاری سازمان تنظیم مقررات رادیویی به طور شفاف به کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها اعلام شود چرا که بسیاری از شهرداری های کوچکتر نیز تابع همین کمیسیون هستند.

اسدپور تصریح کرد: بروزرسانی تعرفه ها در حوزه فیبرنوری بسیار ضروری است و در این راستا نباید به دغدغه های شهرداری ها بی توجهی شود.

وی گفت: سازمان تنظیم مقررات رادیویی در حال تصمیم گیری برای شهرداری هایی است که هیچ نماینده ای برای انتقال مطالبات و دغدغه های آنها در این سازمان وجود ندارد و نماینده کمیسیون فناوری اطلاعات باید در تصمیم گیری های اتخاذ شده حضور داشته باشد.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور مسیر نهایی همه سازمانها و مجموعه ها را  خدمت به شهروندان عنوان کرد و یادآور شد: ما همه اعم از سازمان تنظیم مقررات رادیویی، فاواها و FCP ها دنبال یک هدف هستیم تا پیشبرد در اهداف تعیین شده را شاهد باشیم.

تعداد نمایش ها (532)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان